• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt

Hoppas vi med  

Men vilken underbar läkare han är alltså... Han är så hjälpsam, lyssnande, försöker verkligen hjälpa oss med den här graviditeten. Så himla bra, jag vill bara krama honom! Han sa att alla hans tider nästa vecka är fullbokade men att expeditionen skulle få i uppdrag att boka in en extratid för oss! Sa till mig att jag inte får stressa under några omständigheter och verkade bli lite "oroad" när jag sa vad jag jobbade med, men jag försäkrade honom att graviditeten går först och att jag verkligen ska försöka att inte stressa. "Ja, du får inte stressa nu.... det är viktiga veckor du har framför dig nu när allt byggs upp". Som sagt - han är fantastisk!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • qatteriin

Havsklippan: HcG påverkar sköldkörtelhormonerna på nåt vis, så att ämnesomsättningen kan gå ner, vet inte varför eller hur. Jag äter Levaxin som jag tjatade till mig efter vår missfallsutredning då jag låg precis över gränsen, det är ju en sak de faktiskt kollar i utredningen så det kan ha betydelse för att bli gravid och att få behålla en graviditet. Och jag har fått höja min Levaxindos så hos mig har det påverkats iaf. Vad bra att han var nöjd med dina värden!!

• Dag och natt

qatteriin: Aha där ser man, bra att veta. Han skulle ringa i morgon ang hcg:t och i övermorgon om ämnesomsättningen så det är ju skönt att få veta den här veckan hur nivåerna ligger iaf.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • FruW

Qatteriin vilka gränsvärden fick du för sköldkörtelvärdena? Jag har tagit nya prover idag, på min begäran. Men tror att min ena läkare går på se gamla gränsvärdena...

Kanske va dumt att ta dom idag, har ju inte fått ut mitt embryo än o har sannolikt fortfarande höga hcg-halter i kroppen, då kanske värdet blir felaktigt?

• qatteriin

Mimmi: På utredningen fick jag höra 4,5 om man var ickegravid, vilket är det gamla värdet om jag minns rätt. Mitt TSH låg på 3,5 och sen 2,7 eller nåt sånt, då kunde läkaren gå med på Levaxinbehandling eftersom 2,5 var det de rekommenderade om man ville bli gravid. Jag hade läst att man skulle hålla sig under 2,0 om man hade fertilitetsproblem så jag var ganska rabiat. Skäms Men medicinen hjälpte mig nåt enormt, och jag har verkligen känt skillnad de gånger jag legat för högt!
    Jag vet inte hur det påverkar värdet rent generellt om du fortfarande har höga hcg-halter, men sköldkörtelvärdena är ju som de är oavsett orsak tänker jag... Fast det kke är helt fel. Obestämd Tror det står om det i "bibeln" som det är länkat till i Utredningstrådens start! 

• FruW

Tack snälla! Får väl ta en diskussion med min dr sen... Gulp!

• plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-10 17:40:28 följande:
    Plutten: varför borstar ni tänderna i 20-30 min? Rekommendationerna är väl 2 min uppe och 2 min nere?
    Ja du detta kan inte jag svara på... Det är brukaren som säger till när det är färdigt... SÅ du kanske kan tänka dig hur morgonen börjar... Får stå och borsta tänderna med böjd rygg och kolla in i munnen för att man ska borta på rätt ställe...

Ja 2 minuter säger en tandhygienist...
  • MCT79

När HCG stiger kraftigt i början så sjunker TSH.. fram till v 13-14 tror jag.
    Jag hade 0,7 som ickegravid vid vår utredning i maj... vid inskrivningen runt v 12 var det plötsligt nere på 0,04.. sen är de inte kollat något mer men vad jag har förstått så stiger det igen senare i graviditeten...

HCG påverkar TSH men jag minns inte hur så jag kan inte förklara.. men det är en av förklaringarna till varför de med hypotyreos får justera sitt Levaxin genom hela graviditeten...

Väntar tvillingar! 33+0 idag!
  • Mabaja

Plutten; låter bara väldigt extremt. Inget illa ment. Tänkte bara att jag fått tillsägelse att inte borsta för länge då det har lett till att jag skadat mina tänder.

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • MCT79

Vi var och hämtade en begagnad "Gulliver" idag.. som jag såg på blocket.. (en har vi köpt ny)...sedan hamnade vi på ikea och kompletterade med sånt vi saknade, lakan, nån filt, badbalja, spjälskydd och sånt...

Gick kanske ett par timmar.... o boy...kommer jag få sota för detta... men så är jag ju inte känd för min intelligens heller så...

Väntar tvillingar! 33+0 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma