Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

I morgon är det VUL.... Tycker att jag fått ondare spänningar på höger sida i tjejmagen så jag blir lite nedstämd och tänker X igen... Samtidigt kan det vara fullkomligt normalt... Vid det här laget har man glömt bort hur "normalt" känns. Blöder iaf inte (ännu). Skönt iaf att få några första svar redan i morgon. Får kanske veta hur blodproverna som de tog senast har visat sig vara, det var en massa de tog med anledning av utredningen så jag vet inte vad det var. Då kanske man kan få nåt svar iaf. 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

Om en halvtimme är det dags och få domen... Tack för tumhållningar!

• Dag och natt

Han är så bra den där läkaren. Blev daterad 5+2 enligt UL så två dar kortare och han såg en hinnsäck i livmodern, så det var jätteskönt! Tillbaka nästa vecka för att förhoppningsvis se ett foster också. Skriver på mobilen på väg tillbaka till jobbet men jag tittar in ikväll Kram!!

• Dag och natt

Det var inte meningen att skrämmas förut

Men jag var hungrig efter undersökningen så jag köpte en macka, och sen skulle jag gå vidare till provtagningen eftersom han ville se hormonnivån. Och ämnesomsättningen ville han titta på igen för den sa han skulle gå ner när man är gravid? Varför ska den vara låg när man är gravid, nån som vet det eller om det är nån risk om den är hög? Vi tittade iaf igenom mina blodprover från mitt förra besök där och han sa att allt var normalt, även ämnesomsättningen men nu när jag var gravid ville han se att den går ner (normalt för icke gravid var max 2,5, jag hade 2,4). 

Tack iaf tjejer, det känns som en lättnad att han faktiskt hittade en hinnsäck den här gången... Hoppas verkligen att det växer ett friskt foster där också. (Drömde inatt att han skulle hitta två hinnsäckar! hehe) Hjärta

Saftmedbulle skrev 2012-01-10 17:23:23 följande:
    Så nöjd med att ha jobbat i två dagar, fast jag bara har lust att kräkas hela tiden... jag menar... hade jag varit magsjuk eller haft kräksjukan hade jag ju sjukskrivit mig, men man kan ju inte sjukskriva sig när man inte är sjuk (och graviditet är ju ingen sjukdom...). Blä!
    Jag var sjuskriven i iaf tre månader pga mitt illamående så visst går det Det var iofs hyperemesis och i början försöker man ju stå ut, men sen blev det bara totalt ohållbart.

• Dag och natt

Hoppas vi med  

Men vilken underbar läkare han är alltså... Han är så hjälpsam, lyssnande, försöker verkligen hjälpa oss med den här graviditeten. Så himla bra, jag vill bara krama honom! Han sa att alla hans tider nästa vecka är fullbokade men att expeditionen skulle få i uppdrag att boka in en extratid för oss! Sa till mig att jag inte får stressa under några omständigheter och verkade bli lite "oroad" när jag sa vad jag jobbade med, men jag försäkrade honom att graviditeten går först och att jag verkligen ska försöka att inte stressa. "Ja, du får inte stressa nu.... det är viktiga veckor du har framför dig nu när allt byggs upp". Som sagt - han är fantastisk!

• Dag och natt

qatteriin: Aha där ser man, bra att veta. Han skulle ringa i morgon ang hcg:t och i övermorgon om ämnesomsättningen så det är ju skönt att få veta den här veckan hur nivåerna ligger iaf.

• Dag och natt

Ja är det samma?! Vad roligt! Han är sååå bra!! Det känns alltid så bra när man har fått prata med honom, jag är så glad att de klantade sig med vår läkartid den gången förut så att vi fick den här läkaren i stället!

• Dag och natt

Ja verkligen, jag blir rörd bara jag tänker på honom haha! Men det blir ju så när man känner att nån äntligen försöker hjälpa en! Hjärta Har du någon kontakt med honom längre?

• Dag och natt

Grattis Javisst till lyckat RUL! Och grattis MCT på födelsedagen även här, vad härligt med så mycket att fira samma dag! Det vore väl fantastiskt om S-E skulle få ta hand om födseln av tvillingarna! Hoppas det blir så  {#emotions_dlg.flower}

I dag ringde läkaren och berättade att hcg var på 18 300 nu och att han tyckte det var precis som det skulle! Däremot hade mitt TSH-värde ökat från 2.4 (den 21 dec precis i början av den då okända graviditeten) till 2.8 nu, så nu har jag också fått Levaxin som jag ska börja ta, så hoppas vi på att det sjunker nu. 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma