• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Liberté

Får nog göra det.....har ju knappast råd att vara utan ersättning....

• Liberté

Blanketterna var tydligen på väg... En hel jäkla djungel det här! Jag blir ju dock nervös om man inte får sin sjkskrivning godkänd- då tar det ju ytterligare tid o man har ju faktiskt räkningar att betala...

• JoWiAn

Känner samma. Helt kaos här hemma denna månaden. 7 dagar som jag inte fick från jobb som nu ligger hos fk. De får jag ju sen OM det blir godkänt! Så nervös varje dag. Konstigt de dröjt så länge. Jag kunde skicka ansökan samma dag som det kom in från jobb.

• Liberté
    JoWiAn skrev 2012-01-31 12:46:07 följande:
    Känner samma. Helt kaos här hemma denna månaden. 7 dagar som jag inte fick från jobb som nu ligger hos fk. De får jag ju sen OM det blir godkänt! Så nervös varje dag. Konstigt de dröjt så länge. Jag kunde skicka ansökan samma dag som det kom in från jobb.

Ja mycket konstigt...det gör att jag undrar om det är något galet liksom......

Vi har 2 månadslöner sparade men sen är det liksom slut på sparkontot! O de pengarna vill man ju gärna använda till vettigare grejer, för som jag ser det så är ju faktiskt pengarna från F-kassan inte något man ska böna och be om....utan något som man har rätt till eftesom jag betaler skatt..... Skönt att min läkare är så tydlig bara, han är väldigt skarp och rak så jag tror inte dom kan ifrågasätta hans bedömning hur mycket som helst. Speciellt inte med mina tidigare graviditter i bagaget.

Nu körde precis postbilen förbi....aksnek något kul i lådan idag då från FK....

Du jobbar också i fsk va?       
  • disturbed

Åh håller tummarna Mct! 26 minuter kvar Då kommer dom nog besluta om ev induktion alt ks snarast! :) Spännande! Vad vägde dom denna gång, och vad vägde dom sist?

KRAM!! 

• JoWiAn

Liberte: nä jag tänker samma sak. Vissa går ju hemma år efter år och dom godkänner det. Då tycker jag man har rätt att få vara sjukskriven när man råkar behöva det för en gång skull!

• Liberté
    JoWiAn skrev 2012-01-31 12:58:40 följande:
    Liberte: nä jag tänker samma sak. Vissa går ju hemma år efter år och dom godkänner det. Då tycker jag man har rätt att få vara sjukskriven när man råkar behöva det för en gång skull!

Ja.... Jag ser tyvärr det ganska ofta inom jobbet, folk som går sjukskrivna hur länge som helst! Jag har aldrig varit sjukskriven, jobbat heltid fram till nu precis när jag gick ner i tjänst o jag är inte gnällig- men jag vill INTE föda i v 25 för att f-kassan inte godkänner mina läkarintyg...

Inget från f-kassan med posten, däremot en kallelse till ultraljud i v 32 Shit...nu börjar det närma sig!   
  • JoWiAn

Oj oj nåt skoj i de mörka!!! Får nog min tid på måndag när jag ska till bm..

Jag vill jobba!!! Men de går ju inte. Hela bäckenet låser sig så fort jag försöker låtsas att jag inte har foglossning.

• Liberté
    JoWiAn skrev 2012-01-31 13:06:02 följande:
    Oj oj nåt skoj i de mörka!!! Får nog min tid på måndag när jag ska till bm..

Jag vill jobba!!! Men de går ju inte. Hela bäckenet låser sig så fort jag försöker låtsas att jag inte har foglossning.

Nej jag vet hur det är, jag har också jävuslkt ont. Ett skämt bara att klä på sig! O så sammandragningar på detta som jag får andas mig igenom- nej tack...går icke!

När har du bf? 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma