• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Liberté

Håller tummarna MCT!!!

Jag mår mycket bättre tack vare sjuskrivningen, har inte så mycket sammandragningar som innan men om jag gör för mkt drar det igång direkt.....

Hur funkar det med f-kassan? Min arbetsgivare har ju anmält att jag är sjuk mer än 14 dagar nu när jag är sjukskriven resten av gravdiiteten. Måste jag ansöka om sjukpenning eller det kommer automatiskt? Blir hetl nervös på dom....gör fel VARJE gång dom ska göra en utbetalning.       

• Mabaja

Har du skickat in ditt sjukintyg så sköter fk resten.

• Liberté

Ah ok.... Jag är ju föräldraledig 25% och har arbetat 75% så jag ska ju ha hel sjukpenning.... jag undrar om dom får rätt på det....

• Mabaja

Av ren nyfikenhet: hur gör ni med barnet de 25% du skulle varit föräldraledig men nu är sjukskriven istället?

• Liberté
    Mamma till W skrev 2012-01-31 11:54:58 följande:
    Av ren nyfikenhet: hur gör ni med barnet de 25% du skulle varit föräldraledig men nu är sjukskriven istället?

Mot min vilja så måste  vi ha dom på förskolan så att jag kan vila, vet att om jag inte gör det så blir jag inlagd och det tror jag är mer traumatiskt för dom än att vara på förskolan varje dag. Enligt schemat så har vi dom där på heltid OM det är så att jag måste åka in eller helt enkelt inte kan resa mig, men hämtar dom oftast på eftermiddagen så att dom är där 6 h/dag. Det var förskolan som hellre ville att dom hade heltidsschema eftersom det är bättre att dom är medräknade än att vi måste förlänga tiden. Ju längre graviditeten går desto sämre blir jag så det är ingen omöjlighet att jag inte har så många veckor kvar i hemmiljö utan måste ligga inne, då har vi tyvärr inte råd med att min man går ner i tjänst för att kunna hämta tidigare utan då får dom stackarna vara där på heltid. När jag tänker på det så undrar jag hur smart det var med en graviditet till.... 

• JoWiAn

Du måste ansöka oxå. Får papper hem från fk. Annars kan du göra de på mina sidor på deras hemsida. Massa som ska fyllas i. Är du sjukskriven heltid?? Skit svårt att få beviljat för sammandragningar håller tummarna att de ska bevilja min för foglossning. Inte så lätt det heller har ja hört.

• Liberté
    JoWiAn skrev 2012-01-31 12:25:14 följande:
    Du måste ansöka oxå. Får papper hem från fk. Annars kan du göra de på mina sidor på deras hemsida. Massa som ska fyllas i. Är du sjukskriven heltid?? Skit svårt att få beviljat för sammandragningar håller tummarna att de ska bevilja min för foglossning. Inte så lätt det heller har ja hört.

Funkar inte att göra det på mina sidor, var precis inne och kollade. Problemet är inte bara att jag har sammandragningar, mina tidigare barn är födda rejält prematurt då jag öppnat mig i v 22 och haft sammandragningar med kraftig cervixpåverkan, fick en livmoderruptur sist också som inte  får påverkas av sammandragningar . Frågade min läkare hur vi gjorde om jag fick nej från FK- då får jag helt enkelt ringa upp dom och så skickar vi in hela din journal, för du SKA inte jobba.  
  • JoWiAn

Vilken bra läkare!!! härligt att de tar en på allvar. Arbetsgivaren kanske inte hunnit sjuka dug på fk än. Kommer upp en liten röd flagga på din sida när det är gjort. De anmäler ju när 2 veckor gått. Som jag skickade mig en måndag. Efter helgen efter 2 veckor skickade arbetsgivaren meddelande till fk. Då kunde jag gå in och ansöka. Fick även papper hem men de skickar dom automatiskt så de var varar att kasta.

• Liberté
    JoWiAn skrev 2012-01-31 12:32:53 följande:
    Vilken bra läkare!!! härligt att de tar en på allvar. Arbetsgivaren kanske inte hunnit sjuka dug på fk än. Kommer upp en liten röd flagga på din sida när det är gjort. De anmäler ju när 2 veckor gått. Som jag skickade mig en måndag. Efter helgen efter 2 veckor skickade arbetsgivaren meddelande till fk. Då kunde jag gå in och ansöka. Fick även papper hem men de skickar dom automatiskt så de var varar att kasta.

Vad konstigt.... För jag kan se att min arbetsgivare sjukanmält mig för över en vecka sen, snart 2 veckor sedan! Kan ändå inte begära ersättning....  Får man hem papper då eller?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma