Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Längtan efter liten skrev 2010-09-21 11:55:01 följande:
    när du berättar det här skulle jag inte berätta det. jävla ego till syster!!
    Nej, jag funderar på att skita i det nu faktiskt. Det har hänt så mycket liknande skit den sista tiden att jag snart storknar... Bortskämdhetsfasoner!

Nu ska jag snart åka!!!!!!
  • sugarrush

Tyvärr har jag inga goda nyheter. Mitt embryo var hade tillbakabildats 2 mm, fostersäcken motsvarade 6+6 och det var ingen tvekan om att det var ett MA.
    Önskar er andra lycka till i tråden.

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-21 14:03:45 följande:
    Var fostret 2 mm just nu eller?

Det finns väl ingen chans till felräkning i ditt fall eller hur?

Det är så hemskt. Du har ju ändå haft massa symtom och allt. Jag blev rädd nu. Fasen så skört allt är..

Det är ju ingen tröst, men du blir ju gravid FORT så du är ju tillbaka på banan snart igen men det är så himla hemskt. Varför kan man inte få missfall direkt iställt för MA?
    Vad händer nu då, bara vänta eller?
    NU är fostret 2 mm. Det skulle ha varit typ 25 mm. Någon felräkning är inte möjlig, för vi har inte haft sex sedan jag plussade.

Jag fick välja att vänta 3 veckor eller att få medicin för att få ut det. Ett enkelt val, vi vill ju få ut det så man kan börja om. Gynekologen skickade remiss till sjukhuset men jag orkar inte ens vänta de dagarna det tar att få en tidsbokning där, så jag kommer ringa och tjata mig till en tidigare tid.

Jag har haft ökande symptom och MER symptom än förra gången. Är så jävla besviken, inte minst på min kropp som svikit mig och lurat mig i flera veckors tid.

Ja vi blir säkert gravida igen, men nu vågar inte ens min sambo tro på att det kommer gå bra, han som alltid brukar vara så positiv...
  • sugarrush

Tar bort mig ur listan.

{#emotions_dlg.flower}September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december 
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    PåvägMotSyskon 31 December. 3.e barnet.

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 19 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Cjes- 7 februari (3:e försöket efter MA januari -10, Hade även MF oktober -09)
    Odd - 8 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Kolbodatjej - 15 mars (försök 4 efter MF  nyårsafton-09)
    Färnevik - 23 mars (2:a försöket efter 4 MF/MA. Förhoppningsvis andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 3 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 26 april (4 MF sen innan)
    Havsklippan - 26 april (2:a försöket efter mf juni- 10), första barnet

{#emotions_dlg.flower}Maj 2011{#emotions_dlg.flower}
    Muffe80- 1 maj

• sugarrush

Tvivlar på att det kommer ske. Har ju "bara" haft två MF/MA, och de brukar väl kräva minst 3 för att titta närmare på det. Vetifan om jag har ngn lust att bli gravid igen nu alltså. Känns rätt lönlöst att inbilla sig att det skulle kunna gå bra nästa gång.

• sugarrush

Sambon är på jobbet och jag är hemma och försöker få tag på sjukhuset. Vet inte vad jag ska ta mig till nu faktiskt, det känns jäkligt konstigt bara.

• sugarrush
    rontgensyrran skrev 2010-09-21 15:19:00 följande:
    Det fanns inget alternativ att bli skrapad? När jag fick mitt MA så sa de att de rekommenderade skrapning först och främst. Men antar att det skiljer sig mellan sjukhusen. Jag fick vänta en hel vecka på min skrapning och förstår verkligen vad du går igenom. Den tiden önskar jag ingen! Gjorde inget annat än att gråta hela tiden fram tills dess. Kändes hemskt att gå runt med nåt så älskat inuti som var dött. Allt man ville var bara att börja om på ny kula så fort som möjligt,för det var det enda som jag visst e skulle få mig att må bra igen, var en ny liten bebis.
    Nej, vi får se vad de säger på sjukhuset. Jag har gjort skrapningar tidigare i livet då jag gjort abort, och det har varit förvånansvärt smärtfritt.. men just nu kvittar det om det blir piller eller skrapning, bara jag slipper vänta!
  • sugarrush

Hej på er igen tjejer. Hoppas alla mår bra.
    En hypotetisk fråga såhär på måndagkvällen. Tänk er att någon får missfall. Efter 2,5 vecka är hcg-hormonet helt borta. Samtidigt slutar blödningarna. Men trots lite småblödningarna har denna person  (tänk er någon som ser ut som en solros ungefär) sexat med sin älskling emellan blödningarna.

Fem dagar efter att testen började bli snövita (alltså 3,5 veckor efter missfallet) tar personen några gravtest. De blir positiva. Betyder det att personen är gravid, eller är hormonerna bara busiga...
    Som sagt, bara en väääldigt hypotetisk fråga..

• sugarrush

Åh nu blir jag helt tagen... ni är helt underbara tjejer...
    Ja mig blir ni inte av med i första taget...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma