Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-02-08 20:58:16 följande:
    Jaa, o stressen över att inte kunna/orka fixa när JAG vill gör de ännu mer kaos i min skalle. Psykisk stress! Blä.

Åh, 16e alltså? Då ska jag tänka på dig! :D Jag har TUL + flöde den 17e, LÄNGTAR!

Och din känsla.. exakt den hade jag också den här gången, jag bara visste liksom.. går inte sätta ord på men magkänslan brukar stämma! Sa ju från scratch att det var en grabb också, o ja hade ju så rätt så ;) Mammakänslan! :D

Kraaam!
    Åh vad spännande! Då har vi ultraljud dagarna efter varandra!
    Haha, vad skoj att du redan då var säker på att det var en kille! Själv har jag inte den blekaste vad det kan vara,

Förresten, har du kollat om den kinesiska befruktningskalendern stämde för dig? Den finns som ett verktyg här på FL.. som ett "skoj-verktyg" för att få veta om det är en kille eller tjej.
    För OM den stämmer så väntar jag en tjej...
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Ok, haha, då är den där kalendern nog inte så tillförlitlig då

Nej hittills är det ju en könlös bebis i min mage, det är ju först nästa vecka (v.9) som ett ev. pojkfoster utsätts för könshormoner och börjar bildar kill-bitarna. Kanske man får en känsla efter det... vem vet.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Kul att höra att du mår bra Happi!
    Underbart att höra om alla förberedelser... där har man verkligen något att se fram emot!

Kram!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Odd: din Vidar är så SJUKT söt! Man vill ju bara äta upp honom! Flört

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-02-11 20:21:16 följande:

Satan vad ont jag har i magen just nu, kan inte säga om det har med bebis att göra eller m det är ngn slags magsjuka... kan knappt gå, och sambon är inte hemma utan på fest... :-/ Vänta, eller vad göra?

känns kanske som en form av magsjuka... men inte vet jag.....

Attans vad jobbigt! Hoppas det inte har ngt med bebisen att göra.
    Lägg dig och vila och försök sova lite, så känns det förhoppningsvis mycket bättre imorgon.
    Kram!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

2-barnsmamma - vilka fina barn du har!
    BIlden var ju helt ljuvlig!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-02-13 13:11:26 följande:
    Nu har vi nog äntligen bestämt hur vi ska vara föräldralediga, men det är ju en djungel att förstå detta ju...
    Jag kommer nog vara hemma från mitten av april till första september 2012... Känns bra med två somrar :) Sen är sambon hemma ca 6 månader som det ser ut just nu.

När börjar barn normalt på dagis? Är 19 mån en ok ålder?

Ang. att jag hade ont i magen i helgen så var det nog en släng av mild magsjuka,mår dock bra nu igen!
    Skönt att du mår bättre!

19 månader blir väl jättebra! Här blir det nog liiite tidigare, typ 17 månader. Men utöver det tänkte vi att barnet skulle få gå lite kortare dagar det första halvåret.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-02-13 15:26:53 följande:
    Mår du bra Sugarrush? Illa?
    Snart är det VUL igen va?

Är det någon här inne som firar alla hjärtans dag imorgon? Köper ni något till er partner?
    Japp, här är det illamående jämt och ständigt, men jag har inte spytt en enda gång faktiskt. Skönt!
    Det enda jag vill äta är typ vitt bröd...haha.. nyttigt.. Är allmänt trött och har ballongtuttar och molvärk och är REJÄLT hormonell... vi har konstaterat att jag är den som får stå ut med illamåendet, sambon är den som får stå ut med mitt humör. Jämlikt och bra va!

VUL på onsdag, räknar ner dagarna! Känner mig just nu rätt säker på att det kommer gå bra, man jag kanske hinner ändra mig innan dess, vem vet...

Nej vad sjutton ska man göra på alla hjärtans dag? Något hade ju varit kul liksom.. fram för roliga idéer, alla smarta tjejer härinne!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-02-13 15:46:53 följande:
    Men det är ju jättebra att du mår illa, då är nog allt som det ska
    Jag var också extremt sugen på vitt bröd ända fram till v 20 ungefär, då jag blev normal igen.
    Tuttarna blev ngt mindre sedan också och nu ömmar de inte alls eller så, så de blir nog bättre för dig kanske

Vi var iväg på hotellnatt nyligen och räknade det som lite alla hjärtans-firande och sa att vi inte ska köpa ngt tills imorgon men jag har iaf köpt en bok som jag tror är bra + ett kort + att vi ska laga god middag imorgon kväll.
    Men det hade varit roligt att köpa något mer men jag kommer inte på VAD!
    Jag hade själv gärna köpt ngn rolig bebisbok eller bebisgrej, men jag vågar inte riktigt göra det innan nästa VUL. Bjuda ut på middag är alltid trevligt förstås, eller presentkort på någon slags spa-behandling.. hmmm... svårt!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-02-13 18:16:30 följande:
    Var ni också kissnödiga som bara den ibörjan? jag springer på toa hela tiden och jag brukar i normala fall gå ca 4 ggr per dag. Nu är jag väl uppe på gång 10+ minst. för idag. Tom på nätterna måste jag upp trots att jag går på toa precis innan jag lägger mig.
    Grattis Telgebo!
    Jag är nygravid, går in i vecka 9 idag och jajemen, även här är det kisspaus varje natt! Även om det bara är fem små droppar som ska pressas fram... Ibland önskar jag att jag hade en potta brevid sängen så jag slapp gå upp och vakna till, men jag tror inte det hade varit så populärt hos sambon..

Ring BM och prata med dem, de kommer säkert att boka in dig på besök. Mitt tips är att ringa rätt snart, för ju tidigare du ringer, desto mer kan du välja vilken dag och tid du vill komma (så får du en tid som passar dig).
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma