• SoMa72

Plus igen efter mf/ma

Mmmbop skrev 2011-10-05 10:19:56 följande:
    Idag ska jag på RUL, jag håller tummar och tår att allt är ok därinne, har inte känt så mycket av bebis sista dagarna. Men förhoppningsvis är allt fint och jag får se om jag väntar en liten prins som du eller en liten tjej kanske? =)
    Vad spännande med RUL!!! Kommer gå kanon och hoppas det går att se vad som gömmer sig därinne... Är du i v 19 nu eller? Och vilken tid ska du dit?
    Jag har RUL nästa fredag.
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mmmbop skrev 2011-10-05 11:05:44 följande:
    Tack, tack tjejer =)

Jag är i 18+4 idag och ska dit 16.30. Så nu är det bara att försöka koncentrera sig på att få något jobb gjort. Inte det lättaste =)
    Då måste du uppdatera via mobilen så fort du varit där... Jag kommer vara på samma dag, 18+4, när jag ska dit.
    Jobba på i lagom takt du, du gör det du mäktar med, resten får du ta en annan dag! Cool
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Dag och natt skrev 2011-10-05 11:19:03 följande:
    mimmi, ja jag såg att du också hade testat! Och ändå så gjorde jag det med. Och nu är jag ett nervvrak och klarade inte av att gå till jobbet för att jag var så ledsen och inställd på mf. De har inte ringt än, men nu har jag mailat min BM också om att mäta hcg-nivåer. Hon är svår att få tag på och svarar bara på torsdagar så jag förväntar mig inget svar idag. Första ggn med CB digital visade den 1-2 vilket var rätt. I v 4+0 visade den v 2-3, och nu i 5+5 visar den fortfarande v 2-3. Jag tycker att den borde visa 3+ nu verkligen. Det är inte så att jag har brist på symtom, jag är yr och har ömma bröst, kissar en hel del men inte på natten ännu, och så tycker att min sambo luktar vidrigt ur munnen, har en del molvärk men inte jättemycket ändå. Och så är jag sjukt hungrig på kvällarna. Men mycket symtom behöver inte innebära att allt står rätt till. Jag borde inte oroa mig för mycket ändå men det är - som ni vet - sjukt svårt.

Åh ni är så fina allihopa. Jag är glad att jag har er. Förlåt för mitt deppinlägg.

Man har all rätt i världen att oroa sig, så skriv av dig du bara... Jag kissar inte heller en massa på natten än, så var bara glad om du slipper gå upp och göra det.   
    Vi finns ju här för att stötta varandra! {#emotions_dlg.flower} 
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-10-05 11:38:31 följande:
    Efter en hemsk dag med massor av sammandragningar, dropp mot sd och 7 brikanylsprutor så har sammandragningarna lugnats sig lite. Slemproppen har gått men min tapp ser bra ut än så länge. Neo har varit och berättat vad som händer om de kommer nu och de är väldigt optimistiska, men detta är ju Lund de är duktiga på tidigt födda. 27+1 och de ligger inte i någon större farozon menar de. Jag har droppet till imorgon sen får vi se vad som händer. Defår inte ge mer än 48 timmar. Men jag är lugn och retar mig på att jag inte får vara hemma. 34 dagar till v 32+0. Men barnen väntar nog inte 34 dagar Haha :)) menbara sex dagar till v 28+ kram på er
    Du får pyssla om Winston när du kommer hem! Skönt att sd har lugnat ner sig... Jag håller fortsatt tummarna för att trollungarna stannar kvar i magen ett bra tag till.

Kram på dig!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    FruW skrev 2011-10-06 08:32:29 följande:
    Hihi, ja det hoppas vi att du inte gör!!

Drömde att navelsträngen trillade ut när jag hade känt på tappen (vilket jag inte har gjort). På navelsträngen satt en hårnål o ett hårspänne fast!! Tänkte att va konstigt, hur kan de ha hamnat där? O insåg i drömmen att utan navelsträng ingen bebis...
    Haha, vilken helt tokigt underbar graviditetsdröm! Värre kommer det att bli...
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mmmbop skrev 2011-10-05 18:19:19 följande:
    Allt var perfekt med mini och troligen väntar jag en liten tjej! Tack för alla lyckõnskningar!
    Grattis till lyckat RUL! {#emotions_dlg.flower}  Hur stor var pyret nu? Visst gjorde du bikarbonattestet också eller hur var det?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-10-06 10:26:20 följande:
    Mimmi släpp det. Du är gravid och det kommer gå bra :)) jag hade inga symtom förrens lite efter v 7. SoMa har inga symtom osv. Det är faktist vanligare att inte symtom än att ha det. Det kommer gå super bra denna gång. Det känner jag på mig.

Jag ligger fortfarande pall i sängen i Lund. De pratar dagar och hoppas en, två veckor. Vi får se. Jag är i 27+2 och varje dag är ett stort stort plus. Så jag hoppas minst 28+5 vi får se vad de säger. Gubben bor här med mig o tar hand om mig som en liten bäbis :) vem vet, jag är ju gammal ( inte sååå gammal som SoMa) men ändå så jag har en lång seg tapp hehe. Bäbisarna mår bra och är totalt vilda i magen. :)
    Ja, ligg och låt dig bli ompysslad  av mannen du... Är inte bra för gamla människor att vara uppe för mkt ändå
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mmmbop skrev 2011-10-06 10:45:46 följande:
    Leava, man ska bli ompysslad på äldre dar! Skönt att det verkar gå sakta men säkert framåt!Jo, jag har gjort både bikarbonattest och rödkålstest och båda har visat tjej hela tiden. Men jag var ju ändå dösäker på att det var en kille =) Nåja, BM var ju inte 100 % säker så det kan fortfarande dyka upp en liten pojk, man får se. Hmm glömde nog fråga hur lång hon var, jag tror typ 13-15 cm från huvud till rumpa, iaf exakt så stor som hon ska vara i 18+4, vi var rörande överens om hur långt gången jag är, datorn och jag. Huvudet var iaf ca 4 cm i diamter och bålen likaså.
    Jag har ju bara gjort bikarbonattestet som visat på tjej, får se om det går att se kön nästa vecka eller inte... Blir spännande att se hur lång den är, på KUB var den iaf 6,5 cm.
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    FruW skrev 2011-10-07 08:40:27 följande:
    Härligt med vagn!! Längtar tills att vi får börja kolla på sånt.. :)

Vill ni höra om en annan sjuk dröm jag hade härom natten?

Drömde att vi gjorde Vul. Läkaren sa, här är ett foster, här är ett till, o ett till, ett till här o ett till här! 5 st!! Sen sa han att bli inte förvånad om det bara är tre nästa gång då de brukar kunna slås samman... Bredvid läkaren stod meredith grey (greys amatomy) o så så där allvarlig o bekymrad ut som bara hon kan...

Lite kul tycker jag :)
    Hehe, here we go again...
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-06 22:41:17 följande:
    Ville bara säga att allt är okej med vår elias
    Skönt att höra!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma