Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

mabaja
    Har oxå levft med alklister och blivit misshandlad av pappans fru inte min mamma..
    jag rymde hemmifrån när jag var 16år till min mamma så jag har haft det jobbigt.
    Alkohol är inget jag vill själv leva med har en sambon inte inte dricker eller röker han jobbar dom dj och får drinkar men har kontroll till o med han har haft det som jag i livet.
    Förstår hur du har det men nu e du oxå gravid
    När jag väntade dottern år 05 så var sambon ute varje helg med sin kompis och jag satt hemma och lessen och ville bara gråta sönder.
    När jag andra barnet år 08 var han ute och spelade och jag fick följa med skitkul men inte lessen alls för något.
    Nu väntar jag tredje10 och mår toppen och han kan ta mig på allvar som en gravidkvinna och vi gör allt tillsammans.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Längtan efter liten:
    Grattis till vecka 6 det är precis på början och det kommer snart vecka 12 sen slipper ni oron helt blötsligt ligger ni på bb och föder ert barn ååh fan vad härligt stort grattis gumman efter massa kämpanden och tårar nu var det eran tur

Vi ska börja köpa barnvagn nu hehe nu har vi bilen som kom i förgår till oss nu är det bara en barnvagn som får plats på en fiat hihi kanske en sing eller vad är det som är mindre och bättre ?
    Vi tänkte på carena men det blir nog stor tror vi.
    Säng blir det oxå till sovrummet en säng som mman sätter fast på våran säng (babybay säng)
    Och kläderna hmm dom tar jag inte fram ännu men vill ju tvätta alla söta små ''små''kläder i storlek 62 hihi
    Igår kväll sparkade Elias som bara den hihi han hade slagsmål i magen hahaha gullungen

• 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2010-08-01 10:29:18 följande:
    tack så mycket. ja efter all den här kämpan måste det väl ändå var våran tur nu.
    Visst känns det overkligt jag fick Ma i vecka 8+ och barnet var redan död i vecka 4 men jag trodde aldrig att det skulle gå så snabbt igen
    Jag var såklart orolig fram till vecka 13 men sen fick jag ul och allt såg bra ut
    Nu går det för fort Hihi snart har vi ju honom.

Gjorde ni allt själva med äl tester och sexande eller fick ni hjälp med detta med då du haft så många ma/mf bakom dig.
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-08-01 10:55:32 följande:
    2 barns mamma84: Du måste vara galen! Sen när går det fort att vara gravid? Jag tycker dagarna kryper fram och ingenting händer mer än att jag blir tjockare och tjockare! HAHA. Det här har nog varit mitt längsta halvår nånsin!
    Gumman jag har ju oxå 2 jobbiga barn hemma hihi och jobbar och gör massa saker så för mig går det fort
    När man har barn innan ja då går det fortare än innan.
    När jag väntade dotter var det en E-V-I-G-H-E-T tills hon kom Hahah
    Men med sonen ojojoj raketfart jössenamn plötsligt låg man på BB haha
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-08-01 11:07:43 följande:
    Vi har också en massa saker för oss. :) Men inga barn. haha. Men nu är det 60 dagar kvar! :) så går saaaaakta men säkert framåt!

Jag längtar sååå efter att få komma tillbaka i träningen! Nu gör det bara ont men biter ihop "bara för att". haha.

Men den här helgen har vi som sagt börjat inreda bebisrummet. Ska fortsätta idag, dvs bära ut det som inte passar in i ett barnrum, typ klinkers och det som blev över sen vår golvrenovering. haha.
    60 dagar skojar du haha det går ju fort imon har du bara 59 dagar kvar och jag bara 141 dagar kvar Hihi
    Vi ska börja ta detta ca om 3 månader typ hmm någon gång i början av Nov ska vi byta rum på dottern och
    sonens rum.
    Dottern får sonens lilla rum och sonen får dela rum med lillebror med dotterns stora rum
    Då ska vi köpa kötbord osv och massa mer oxå.
    Längtar..
    Så vi ska börja redan lite småt 12 okt då jag ska till bm sen att hon ville ha ut barnet redan i okt men rul bm säger nov och Tul är någon gång i novsen skulle vi prata med överläkaren samma dag oxå efter vårt Tul som jag kommer få brev om.
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2010-08-01 14:06:34 följande:
    Vi gjorde allt själv. Eller vi gick mf utredning, så nu tar jag sprutor varje dag. Men den här mnaden var den första utan äl testet och tvångsex och det resulterade i pluss. Hoppas hoppas kärleken vill stanna.
    Tvångsex hahaha jo tack jag vet vad du menar man e inte sugen men man vill ha en bebis = Måste ha sex haha
    Jo men det är jobbigt men nu äntligen gumman och denna lilla plutt kommer att stanna hos er det var nog menat denna gången att ni äntligen fick behålla er bebis hos er.
    När ska du göra vul ? och ul ? du borde få mer kontroller nu eller ?
  • 3 barns mamma84

Haha vet inte om jag e tokig men gravid knäpp iaf
    Nu ska jag bara ta det lugnt har precis varit i affären med cykel och har handlat lite
    Idag ska jag göra köttgryta byter ut lamm till vanlig kött.. och detta är med ris sen.
    Sen ska jag baka det blir en med rabarberpaj som jag skulle göra igår men fanns ej ägg så idag blir det rabarberpaj till maten.
    Sen morotskaka tar bort nötterna och bara tar morätterna
    Sen kokoskakor

• 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2010-08-01 14:22:35 följande:
    2barnsmamma: ja, jag hoppas du har rätt jag ska på vul på fredag. Tror inte de kommer se så mycket då, men det får det vara värt iaf. Sen blir det troligtvis veckan efter och efter det varannan vecka fram till v.12
    Jag har rätt ni kommer att bli föräldrar i mars april månad
    Detta var något ni kommer att njuta av jag lovar och jag hoppas av hela mitt hjärta.
    Fuskis med att se bebis många ggr hehe

Jag fick inga extra kontroller då jag fick ma men docktorn sa att jag har 2 friska barn och själv frisk och aldrig haft detta innan så sa han att nästa barn kommer att stanna kvar och det stämmde.
    Fick mitt första ul ej vul vanlig ul på magen i vecka 13+6 och man såg lilla skiten
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2010-08-01 14:35:49 följande:
    Troligtviss kommer det vara tidigt men kanske inte
    Men så länge du inte får ont blöder eller något annat ska du bara njuta av din graviditet
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2010-08-01 14:43:03 följande:
    Ja och än så länge njuter jag. Fast jag är nojig, springer ofta på toa för att kolla så att jag inte blöder. Hur mår du då?
    Jag var precis som du direkt det kom något på trosan sprang jag bara in och var beräd på att ta fram bindan men det var bara massa flytningar.
    Dom flytningarna har jag fortfarande och är i vecka 19+4 vecka 20
    Jag har haft illa mående osv men ej spyt började v 8-9 slutade v 12 ''pustar ut'' jobbigt.
    Nu känner jag bebisen oxå varje dag våran lilla Elias
    Bf är 21 dec men jag fåt Tul redan i nov och prata med överläkaren om snitt
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma