Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Hejsan flickor
    Hur har ni det ?

Går in i vecka 26 på onsdag och har fått tid till Tillväxtul som äger rum 30/11 samma dag ska vi prata med överläkatren om igångsättning och kejsarsnitt.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2010-09-06 21:33:03 följande:
    Hej 2barnsmamma! Det var länge sedan. Jag mår bra, v 24 just nu och tiden flyger. Hur mår du?
    Kan du inte slänga in en ny bild i magtråden? Det var så länge sen vi fick se dig...
    NYA magbilden är inne hehe så bara och titta på

Är i vecka 25 26 på onsdag och jag dör av bara längta och vänta och orka gå omkring och bara se ut som en flodhäst !!
    Trött på att vara gravid nu haha men annars helt okej bara ont i ryggen och trött på att gå upp och jobba kl 05.30 likom och jobbar som Usk på äldreboende jag klarar inte av detta längre
    men rygg ont och halsbränna liter jag bara av och ont i bennen men något annat nej då inte ännu

Tul jag har jag fått tid till nu bokat 30/11 så denna dag blir det att titta på hans vikt och samma dag prata med överläkaren
  • 3 barns mamma84

Cat79:
    Hehe dåär du 2 veckor efter mig ju kul ju
    Kickarna utanpå magen dom kommer jag är i vecka 26idag och i vecka 24 började jag på kickar utan på magen och kraftiga än med han gillar att sparka mig på revbenen det älskar han känns det som haha  och blåsan min med får stryck av honom
    Så du dom kommer hehe

• 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-08 20:33:37 följande:
    Jag och sambon har pratat om vulet på fredag och han kan inte följa med då och det tycker jag är jobbigt både om det är bra eller dåliga besked vi får... Tänk om han inte finns där som stöd, och tänk om han missar hjärtslag eller att det typ är tvillingar där inne...

Så nu är vi tveksamma om vi ska göra det på fredag, flytta det till tisdag eller vänta två veckor då vi är i säker vecka för att troligen se ett hjärta slå...

Vi kom fram till att egentligen hjälper det oss inget att göra vul nu, vi får bara veta om vi kommer få missfall eller inte, och det lär vi få veta förr eller senare ändå, eller hur? Dock senast om två veckor.

Flytningarna har avstannat, jag har mått skitilla nu ikväll, har ömma bröst, samt lite molvärk till och från.... Så det finns ju tecken i alla fall....

Shit, vad skulle ni göra?

Läser även siffrorna om kuben ovan, jättebra siffor tycker jag. Jag skulle inte gå vidare med FVP. Hur gammal var du nu igen?

Jag är kluven till KUBen som vi har bokat, just för att den bara är en uppskattning. Tänk om man gör FVP och får missfall på ett friskt barn?!
    vilken vecka gäller detta ?
    Vecka 6 vågar jag inte säga om hjärtat slår så man ser men vecka 8-9 jora då ser man hehe
    Du ska inte oroa dig visst känns det piss att gå o vänta o vänta men gör det på fredag och njut tillsammans eller utan mannen men du får ju bilder med dig
    Håller tummarna jävligt hårt för dig och hoppas på det bästa och godaste
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-09 11:48:11 följande:
    Känns som jag tar över tråden

En fråga:

Äter ni mer än vanligt och äter ni något speciellt som är bra för barnet?
    Hur mycket folsyra i form av tablett?
    Äter ni mycket frukt, grönt, broccoli m.m.?

Tipsa mig gärna om superbra saker att äta! Är så rädd att bebisen kommer få en skada bara för jag får för lite mat i imig...
    Jag äter allt som jag åt innan jag ej var gravid detta är min tredje gravidietet eller ja fjärde som inte hade börjat bara till vecka 8+ men jag äter idag som vanligt fast dricker mer och äter oftare så jag e hungrigare oftare haha och äter massa frukt och grönt och advocado mumms
    Det tabletter jag äter är gravijern som dom heter jerntabletter.
    Alltid haft lågt blodvärde men bar blodtryck men lågt mkt lågt blodsocker så jag svimmar hela tiden
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-09 13:52:10 följande:
    Lovar att skärpa mig

Det är fan jobbigt att sitta på jobbet med en hink bredvid skrivbordet. Känns som jag ska spy när som helst.
    Skrattar gumman du kommer må bättre när som eller om några veckor eller kanske månader men du e gravid hehe det ska vi vara glada för
    bara prata på om våra gravditeter haha underbart ju
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2010-09-09 14:27:46 följande:
    Vid närmare eftertanke... Visst borde fostret leva om navelsträngen pulserar? Den pumpar väl inget blod till ett dött foster?!  I så fall borde allt vara i sin ordning ändå...  Om inte jag misstog navelsträngsljudet för ngt annat då, men jag vette tusan vad det skulle kunna vara, det är ju ett väldigt speciellt ljud, det där svochandet... Obestämd
    Navelsträngen ger blod fast barnet fostret är dött

Jag gjorde gravtest i vecka 6 och blev inskriven hos bf och bf skulle vara 4 aug 2010 men vecka 8+ kom h*n ut det visade sig att den var redan död i vecka 4
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-12 19:37:27 följande:
    Riktig värk ni på kvällen i nedre delen av magen, inte roligt alls
    Har också gråtit, mått illa och haft ont...
    aaaaaj då låter obehagligt hoppas du får det bättre snart tjejen.
    Ta en vetekudde och panodil mot detta.
    Blöder du ?
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-12 19:41:04 följande:

vetekudde, tack för tipset... ska gå och lägga mig isoffan.

Nej jag blöder inte (än)

Sluta tänk (än) det kommer inte att göra häller hoppas jag och vi alla.
    Att du får behålla sin skatt i dig till 10 månader och övertid hehe

Ja du ska bara lägga dig på soffan vetkudde på magen och bara se på en bra film.
    Ta fram cola godis chips du visste väl att vi gravida måste äta ''nyttigt'' ja som godis o så haha
    Krya på dig{#emotions_dlg.flower}
  • 3 barns mamma84

Kissar 2 ggr på natten 1 gång direk kl 7 på morgonen haha och sen flera tusen ggr på dagen blir galen !!
    Dricker och pissar hahaha
    Äter som en häst hahaha
    Idag 99 dagar kvar

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma