Inlägg från: HjärtatAlicia |Visa alla inlägg
  • HjärtatAlicia

Plus igen efter mf/ma

SoMa72 skrev 2011-09-12 13:06:15 följande:
    Men vilken fin liten kula du har! Skrattande 
    Jag ser fortfarande bara "lagom trivselviktig" ut... Tungan ute Ingen bebismage här inte, å andra sidan kan jag ju fortf ha mina vanliga kläder, så jag ska inte klaga. V 15 idag
    Jag lever i mina mjukisbyxor! Har inte kunnat ha mina älskade jeans sen vecka 7! ;) Magen börjar bli hård nu, inte bara svullen :D Går verkligen inte att dölja!
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • HjärtatAlicia

har en dålig känsla :/
    Bruna flytningar idag, och de 2-3 senaste dagarna har det kännts likadant "där nere" som efter fl med dottern. Känns som att jag har fött en melon eller ngt.. vet inte om det är ngt dåligt på g eller om det "bara" är bäckenet som vidgas? Känns inget bra :( 

• HjärtatAlicia
    Odetta skrev 2011-09-13 20:32:26 följande:
    Flickanfin: vilken v är du i nu? Kram!
    11+1. Kollade precis med angelsounden och hittade hjärtljuden med det samma.. så den lever iaf. Men förstår inte varför det gör så ont.. hade foglossning med dottern med, men inte förrän vecka 24 och det kändes mer över höfterna och svanken..
  • HjärtatAlicia

Vad tycker ni om Alicias ansikte idag? :(

• HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-09-16 15:55:38 följande:
    Men usch! Bett? Slag?
    Vi tror att det är ett bett/stick, såg en prick igår morse och sen blev det bara värre och värre. Nu har hon precis varit på vårdcentralen, och fick faktiskt en antihistamin (stavning?) tablett med det samma!
    Folk har glott ut henne (och oss!!!!) hela dagen så jag hoppas det lägger sej fort nu! Men hon har inte ont :) 
  • HjärtatAlicia

Imorgon går jag in i vecka 13 (12+0), det är samma dag som jag började blöda ordentligt förrförra gången och fick konstaterat ma. Det är verkligen en milstolpe att ta sig förbi, med levande bebis i magen :) *jublar*
    Ska även på första bm-besöket imorgon :) 

• HjärtatAlicia

Tack allihopa :D Känner mej mer levande än på länge.. så antar att det är en del av läkningen efter allt som hänt detta året.. att bearbeta och ta sig förbi. Kändes så tungt igår och i fredags när bekanta i samma by fick sina bebisar .. den ena var beräknad samma dag som vi var i oktober, och den andra en vecka innan.. och nu har de sina bebisar.. 
    Men eftersom jag har en liten i magen nu så känns det lättare <3 

• HjärtatAlicia

Välkomnar vecka 14 med en bild på den växande magen :)

• HjärtatAlicia
    SoMa72 skrev 2011-09-26 10:49:37 följande:
    Men vilken fin mage du har! {#emotions_dlg.flower} Var är min bebismage då? Obestämd V 17 idag...
    Taack {#emotions_dlg.flower} Med dottern hade jag helt platt mage tll vecka 22, sen började den puta lite smått :P
  • HjärtatAlicia
    SoMa72 skrev 2011-09-26 11:35:22 följande:
    Haha, om min ändå vore platt ändå, men näääääääääääääääääääää.... Tungan ute Nåja, den kommer när den kommer
    Mår du bra annars?  
    Ja precis :)
    Jag mår sådär.. svårt att bli av med en förkylning som jag haft i över 2 veckor nu.. trodde i helgen att den var på väg bort men vaknade imorse och då var den ännu värre :(
    Läkarbesök imorgon för provtagning på bland annat sköldkörteln eftersom jag inte mått bra sen i våras.. ungefär när jag fick ma:et..
    Hoppas verkligen att proverna visar att ngt är fel och att det går att behandla med det samma så jag kan leva normalt igen!
    Annars är allt med graviditeten ok. Mår dåligt av illamående så fort jag inte tar mina älskade åksjuketabletter, och foglossningen är olidlig emellanåt.. men vad gör man inte för bebis? :)
    Själv då? Hur mår du?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma