Inlägg från: HjärtatAlicia |Visa alla inlägg
  • HjärtatAlicia

Plus igen efter mf/ma

26 minuter kvar tills jag ska vara hos läkaren. Neeeeeervös och förkyld som attans. Håll nu tummarna för att läkaren tar mig på allvar och att dom hittar vad som är fel!

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • HjärtatAlicia
    s
    Vi fick imorse kl 03.03 en underbar DOTTER! Förlossningen gick snabbt och jag är verkligen jättenöjd med allt.
    Allt som allt tog det tre timmar från inskrivning till bebis på bröstet. (fast självklart hade jag kämpat på därhemma med värkar ett bra tag utöver detta...) Och haha, vi som hade förberett fl-brev, musik, massageolja, snacks... Allt det där ligger orört i väskan, det fanns inte tid för något. De hann knappt läsa brevet ens faktiskt. Och de gör mig inget alls, vi är bara så glada att allt gick så himla bra och fort. Det viktigaste lyckade jag ju kommunicera fram ändå.

Jag mår oförskämt bra, är bara lite trött efter två nätters frånvaro av sömn. Sprack inte ett enda dugg så inget behövde sys heller, så himla skönt!

Kram på er alla!

Grattis :)

MCT79 skrev 2011-09-27 16:35:52 följande:
    Tvilling 1 suger på tummen! Tjejen!

Tvilling 2 tar sig för pannan... (tror han gjorde det på KUB också...hmmm....)

Ser ni vad det här är? Det är tvåans fötter underifrån....  :)
    Men åhhhh! Gud vad härligt! :)

Mitt läkarbesök gick över förväntan bra och hon tog mig på allvar när hon såg hur svårt jag hade att bara gå in i rummet. Rabblade upp min lista över hur jag mår, och hon ville genast känna på sköldkörteln. Tog 6 rör med blod som jag får svar på under torsdagen eller fredagen. Hon misstänker giftstruma :/ Hur ska detta gå.. gravid och allt? :/

• HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-09-27 16:46:05 följande:
    Vad jag har förstått kan man få struma eller hyperthyreos under den första trimestern... men efter vecka 15-18 när hcg nivåerna sjunker så stabiliserar sig också sköldkörtelhormonerna.

Jag hoppas det är något sånt för dig! Hjärta
    Tack för att du hoppas på det..{#emotions_dlg.flower} men jag har mått så här sen i februari/mars.. så det är nog inte så :/
  • HjärtatAlicia
    telgebo skrev 2011-09-27 18:24:01 följande:
    Men usch stackare. Hur mår du då? Jag har hypothyreos alltså underfunktion och jag mådde hemskt skitdåligt innan jag fick diagnos.

Jag hade ju det under alla mina graviditeter men det gick alltid tillbaka efter avslutad graviditet men i februari förra året då jag  mådde så dåligt  så konstaterades det att jag numer har det kroniskt och måste äta Levaxin resten utav mitt liv. Min pappa har det min farmor hade det så det var väl rätt väntat att jag skulle få det också.
    Jag mår skit. Varje dag är en pina. Bara att gå utanför dörren är jobbigt. Orkar ingenting, migränattacker, flimmer för ögonen, tryck/värk bakom ögonen, värk i kroppen, upprepade toabesök, dimmig i huvudet, vill bara sova fast jag sover mkt, yrsel.. det är väl några av symtomen jag har :/
    Både min mormor och faster har giftstruma och är operarade båda två och äter levaxin livet ut.
  • HjärtatAlicia

Grattis till er om plussat, fått bebis och fått lyckade ul :) 

Biter ner mina naglar totalt i väntan på provsvaren.. hoppas verkligen att dom ringer imorgon så jag inte behöver vänta till fredag!
    Hur är det med operation och graviditet? Vad är rekomenderat och vad finns det för risker? *grubblar*

• HjärtatAlicia
    Liberté skrev 2011-09-28 20:30:30 följande:
    Vad är det för provsvafr du väntar på?
    Bland annat sköldkörteln.
  • HjärtatAlicia

Åhhh, varför kan läkaren inte bara ringa så jag får provsvaren? :(

• HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-09-29 16:13:38 följande:
    Det finns inget värre än väntan... du kan inte ringa själv? Trycka på lite?
    Nej det är sjukt jobbigt. 31 minuter till sen stänger dom.. har jag för mig iaf!
    Nej alltså dom hoppades på att svaren skulle komma idag, annars imorgon. Jag tog proverna sent på eftermiddagen så därför det kunde dröja en extra dag.. men jag vill veta nuuu! :/
  • HjärtatAlicia

Imorgon ska läkaren ringa eftersom mina provsvar var normala, så ska prata  om fortsatt utredning.
    Tog beslutet igårkväll att sluta röka.. om 4 minuter är det ett dygn sen jag röka min sista cigg. Har ersatt lite med kaffe idag, fast jag knappt tycker om det., men måste ha ngt annat att göra.. ganska stolt över mej själv :)
    Vecka 15 imorgon :D

• HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-10-05 21:15:12 följande:
    Flickanfin hur gick det med dina provsvar?? Har missat det...
    Dom var helt normala :/
    Ska tillbaka till läkaren om en vecka för fortsatt utredning och timmen innan ska jag på inskrivning hos bm. Läkaren har skickat ett pm till barnmorskan om att hon gärna får leta reda på hjärtljuden så "vi" vet att bebis mår bra :) Känns verkligen som att läkaren bryr sig!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma