Inlägg från: HjärtatAlicia |Visa alla inlägg
  • HjärtatAlicia

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-11-02 10:43:14 följande:
    Mitt "oh vad skönt" riktade sig till den oro du har uttryckt över att bebis skulle leva eller inte. Sen la jag till att jag hoppas att de kan se mer nästa vecka.

Ber om ursäkt om du uppfattade det som att jag var "glad" över de orosmoment ni ställs inför.
    På mitt rul tittade man inte ens på navelsträngen. Iaf var det inget som nämndes för mig/oss.

Jag hoppas självklart att allt ser bättre/BRA ut nästa vecka!
    Tack Mct {#emotions_dlg.flower} Antar att jag är så full av hormoner, känslor, tankar m.m att jag ser svart eller vitt just nu. Är såååå mkt att ta in.
    Dom tittar på navelsträngen på alla rul/ul men dom nämner det vbara om det inte ser normalt ut.
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3 PLUS 28/7 - BF 1 APRIL 2012 <3
  • HjärtatAlicia
    Mamma till W skrev 2011-11-02 12:23:36 följande:
    Flickanfin: är navelsträngen nåt som kollas på alla rul? Enda gången jag hört nåt om det var när mvc skulle lyssna på hjärtslagen. Då har hon även lyssnat på flödet men aldrig sagt något på varken rul med w eller nu med w2.
    Ja dom kollar alltid, det fick vi veta av både bm och jourläkaren som kom inspringades igår. Dom berättar dock bara det om där är ngt onormalt med den ;)
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3 PLUS 28/7 - BF 1 APRIL 2012 <3
  • HjärtatAlicia
    MissT skrev 2011-11-02 12:37:44 följande:
    Jag ber jätte mycket om ursäkt...förstod inte vad det innebar och insåg därför inte att det kan röra sig om något allvarligt. Pyrets navelsträng kommenterades inte på vårt RUL och jag visste inte att det var något de alltid tittar på och att den kan se olika ut. Det var verkligen inte min mening att låta glad över saker som kan vara orosmoment. Jag hoppas att de kommer kunna se allt tydligt och klart nästa vecka och att allt då ser bra ut. Kan ni få svar nästa v på vad de två kärlen innebär i ert fall? Eller behövs ytterliggare undersökningar för det?
    Hoppas verkligen att det inte är någon fara och det var inte min mening att såra dig.  
    Ville inte vara oförskämd, men märktes att många inte förstod och här satt jag och var superledsen.
    Den 8:e ska en läkare göra ett nytt ul och göra en "felsökning" för att kolla bebis mer noggrant än vad bm gjorde igår på rul. Dom kommer även erbjuda fvp och det kommer vi att tacka ja till.. eftersom det finns risk för kromosomfel. Tror inte vi får klara besked nästa gång, det kommer nog krävas en del undersökningar först :/
  • HjärtatAlicia

Sitter och funderar på om vi ska teckna en gravidförsäkring lite kvickt?! Alicias hjärtfel upptäcktes 4 dagar innan hennes skit-försäkring genom folksam började gälla. Vi hade ingen aning eftersom det DÅ bara stod i den lilla finstilta texten att dom hade 6 månaders karens på sjukdom. Vår ekonomi gick under eftersom mannen var hemma från jobb 5 veckor när hon opererades, sjukhusvistelse, mar, körning m.m är inte billigt.. hmm!

• HjärtatAlicia

Kruxet är att vi inte har dom där tusen kronorna som en full försäkring kostar.. och hittar ingen gratis som täcker så mkt :/

• HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-11-02 16:02:04 följande:
    Aj fan... :(
    Vi ska teckna den hos TryggHansa...

NI kan inte låna pengarna av någon då? förälder eller så?
    Trygghansa och länsförsäkringar är de som jag tittat mest på..
    Frågan är bara om det ändå täcker om bebis är sjuk.. eftersom dom redan har upptäckt att den KAN vara sjuk..

Ska prata med min mormor och mamma om det imorgon, se om dom kan låna ut.
  • HjärtatAlicia
    MissT skrev 2011-11-02 16:18:27 följande:
    Det låter som en bra idé. Hoppas att ni kan få ihop pengarna till försäkringen.
    Betalvarianten hos Trygghansa inte börjar gälla förrän v 26 och jag tror att det är först då ni behöver betala den. Däremot tycker jag inte att det står tydligt vad som gäller kring om sjukdom upptäcks innan v 26.
    Här står det om Trygghansas gravidförsäkringar både gratis- och betalvaranten:
    www.trygghansa.se/SiteCollectionDocuments/pdf...
    Tack snälla du, ska läsa igenom ikväll! Vill inte sitta i samma sits igen. 
  • HjärtatAlicia

MCT, antagligen spände du åt bältet vid ligamenten, så bebisarna tryckte mot kroppspulsådern (tror jag det är). Jag blev snurrig på ultraljudet fast jag låg ner, och fick förklaringen att det trycker mot ligamenten och bebis trycker mot kroppspulsådern så blodet inte pumpar som det ska till stackars mamman.. (oj vilken luddig förklaring).. det är vanligast mellan vecka 16-24 nånting om man har en bebis i magen, har man två kan det säkert vara annorlunda ;)
    Ta inte på dig bältet igen!

• HjärtatAlicia
    telgebo skrev 2011-11-05 17:39:41 följande:
    Ja saknar henne så
    Är hon inte hos dig? :(
  • HjärtatAlicia
    SoMa72: Åhh vad mysigt! Längtar tills det känns på utsidan :)

Var på nytt ul idag och överläkaren var helt underbar och han hade lugnade inverkan på mig med det samma :) Navelsträngen har vara 2 kärl, men bebis verkar inte ta skada av det. Han hittade inget som helst som tyder på att bebis skulle vara sjuk. Sen vet vi ju att det inte alltid syns eftersom Alicias hjärtfel inte upptäcktes förrän hon var 6 månader.
    Magsäcken syntes idag, full och fin :) Bebis blottade även sitt kön, så jag och mannen tror oss veta vad det är.. fast vi inte ville veta egentligen.. men tittade inte bort i tid :O
    Så länge mitt sf-mått ligger bra till så ska bebis må bra, och så ska jag på Tul i vecka 32 för att mäta bebis igen =)
    Glaaaad jag blev :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma