Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Hej mina vänner, nu börjat hoppet komma ikapp mig igen och jag kanske kan bli lite aktiv igen? Först vill jag skicka massor med kramar till er som inte riktigt är på humör, ni som kämpar med foglossning, ni som inte får behälla någon mat, ni som är deppiga och till er alla fantastiska mammor!

Ego: varit till BM idag, 24+3.
    Hb: 127
    Blodtryck: 130/70
    Sf: 24
    Hjärtljud av en kickboxare som gick ronden mot dopplern: 160

Med andra ord ALLT bra! Var till läkaren i måndags oxå för att förlänga sjukskrivningen året ut är jag nu sjukskriven, blev inget vul av tappen utan hon kände bara men minst 25mm tapp så det känns bra.

Igår fuskade jag från min vila och tog med sambon för att kolla vagnar, nu är det bestämt att det blir en bugga, kommer beställa från nederländerna då det blir ca 3000 billigare! Sen låg jag däckad i sängen resten av kvällen, men det var det värt!!

Nu känner jag att hoppet finns hos mig igen, även om oron är stor fortfarande. Nu vågar jag igen börja planera lite mer för framtiden och snart kanske börja shoppa lite mer!

Miraclee/sofy känns sååå konstigt att inte skriva sofy!! Så du är inne och läser blinkaas tråd oxå? Ja hakuna verkar inte ha det lätt nu när man varit så rädd för att något ska hända sååå länge! Men fyy för att gå såhär och sen bli igångsatt vid 42!

Hur mår du idag?

Åhhh va jobbigt! Tänker inte säga stackars dig för du är inte sån som tycker man ska tycka synd om dig! Men du kommer nog bli en stark och underbar mamma! Allt du går igenom och din inställning är beundransvärd!

Hoppas ni finner någon lösning så att du får i dig näring så att bebis växer sig stor och stark! Kan ju hoppas att det mildras ju längre du kommer i graviditeten även om det inte kommer försvinna helt.

Snart dax för RUL för dig?

Men åhh då kommer du flytta nära mig!! Bor i långbroparken så det kommer bli massor med mamma/bebis träffar! långbrodalsvägen är ju bara 5 min här ifrån, den är iof lång men inte för lång än att man kan gå! håller tummarna för dig där!

Blev helt till mig när du skrev om lägenheten att jag glömde kommentera RUL tiden! Det är snart ju och då får ni ser om kulorna sitter kvar hos din lille grabb är det huddinge eller ultraljudsbarnmoskorna i liljeholmen ni ska till?

Okej, är det precis i början utav den? Då är det liite längre kanske 20 min från mig, är det ut mot älsjövägen lägenheten ligger då?

Har svårt att tro att det är en tös på bilden du visade för oss här i tråden, kanske han tror på det efter RUL?

Svärmor betalar lite mer än halva vagnen vi ska köpa, hon ville betala hela ifall vi köpte en billigare men nu är vi säkra på en bugga så hon betalar 6000 på den. Igår bad hon om en lista på vad vi har kvar att köpa, typ allt förutom kläder så den mailade jag till henne igår. Verkar som om hon vill köpa allt, inte mig emot nu när jag bara får 80% av lönen! Svärmor är bra att ha!

Haha nu fick jag en så härlig bild i huvudet, när Ariel precis blivit människa och ligger utslagen på stranden och fiskmåsen skulle lyssna efter hjärtat och lyssnar på ena foten och beklagar! Haha miraclee tror inte heller att du finner några hjärtslag i fötterna *fnissar gott för mug själv med Arielbilden på näthinnan*

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma