• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • HjärtatAlicia

Oj, shit! Blogginlägget skulle inte in här :P

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3 PLUS 28/7 - BF 1 APRIL 2012 <3
  • SmåBustroll

Kroppen kan ju bete sig lite lustigt när den startar igen efter amning. Men vill du veta mer ingående vad som sker så kan du ju kontakta gyn kanske? De kan ju då ta blodprov och se på hormonnivåerna samt göra vul för att se på äggstockar och slemhinna. Så här jag gjort när kroppen inte helt ger mig klara signaler på vad den pysslar med. Min kropp har legat och småtjorvat i startgroparna länge varje gång jag slutat amma. Fått alla möjliga symptom som jag tätt som gravidsymptom... De gånger jag varit gravid har dock de flesta av alla dessa symptom lyst med sin frånvaro Hoppas du snart får klarhet i vad din kropp pysslar med! Frustrerande när det liksom hänger sig i systemet.

• SoMa72
    HjärtatAlicia skrev 2013-05-27 13:04:03 följande:
    Oj, shit! Blogginlägget skulle inte in här :P
    Vad kul att "se" dig igen! Ska spana in din blogg och se hur det står till med dig nuförtiden.
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • Gudinnan

Hur går det för er flickor ?

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • SoMa72

För mig går det inte så bra, dubblekuren Pergo verkar inte ha gett nån äl den här månaden.
    Hur går det för dig?  

• Gudinnan
    SoMa72 skrev 2013-06-11 08:38:54 följande:
    För mig går det inte så bra, dubblekuren Pergo verkar inte ha gett nån äl den här månaden.
    Hur går det för dig?  

Men vad händer om du tar mindre kur då med prego ?
    Ta en paus ifrån dom och försök utan dom ?
    Jag vet inte något alls av dessa då jag aldrig använt men vad säger läkaren eller bm om detta ?
    Hoppas det tar sig.
    Kanske du har äl senare ?

Här går det väl som det alltid går nämligen händer inte ett skit.
    Men nu kanske man lyckats iaf
    Hade Äl stegring 3/6 då gjorde jag första äl stick testet och fick stegring .. det trodde jag verkligen inte.
    Gjorde en 4/6 som vissade samma sak.
    Men den 5/6 var stegringen över.
    Så jag misstänker det var pos redan 2/6-3/6-4/6 MEN nu har jag fortfarande ''typ'' stegring ??? blir förvirrad har BIM 18/6 ca om inte 17/6 men man blir inte klockare på detta nämligen.
    Kände iaf ett molvärk som mens kännsla  mellan 7-8 typ och gjort äl stickor som bara vissar 2 tydliga streck.
    Symtomer som väldigt gasig trött hunger inget annat och det kan vara så mkt.
    Nu bara vänta och se hade verkligen inte tänkt att det skulle bli såhär likom.       
  • SoMa72
    Gudinnan skrev 2013-06-11 10:23:47 följande:

Men vad händer om du tar mindre kur då med prego ?
    Ta en paus ifrån dom och försök utan dom ?
    Jag vet inte något alls av dessa då jag aldrig använt men vad säger läkaren eller bm om detta ?
    Hoppas det tar sig.
    Kanske du har äl senare ?

Här går det väl som det alltid går nämligen händer inte ett skit.
    Men nu kanske man lyckats iaf
    Hade Äl stegring 3/6 då gjorde jag första äl stick testet och fick stegring .. det trodde jag verkligen inte.
    Gjorde en 4/6 som vissade samma sak.
    Men den 5/6 var stegringen över.
    Så jag misstänker det var pos redan 2/6-3/6-4/6 MEN nu har jag fortfarande ''typ'' stegring ??? blir förvirrad har BIM 18/6 ca om inte 17/6 men man blir inte klockare på detta nämligen.
    Kände iaf ett molvärk som mens kännsla  mellan 7-8 typ och gjort äl stickor som bara vissar 2 tydliga streck.
    Symtomer som väldigt gasig trött hunger inget annat och det kan vara så mkt.
    Nu bara vänta och se hade verkligen inte tänkt att det skulle bli såhär likom.       
    Nu blir det ingen mer pergo förrän i höst Så vi får försöka på egen hand... Har ju redan tagit två enkelkurer som inte funkade, var därför jag fick dubbelkur nu.

Håller tummarna för att det är ett litet frö som gror inne i dig Har du bild på dina ältest? Vore kul att jämföra med mitt som enligt gyn inte var positivt.  
  • Gudinnan

gjort 3 ältester och gjorde en igår kväll ska ta bild på den med kommer snart med bilden
  • Gudinnan

Tagen igår

• SoMa72

Ahhh, men du har inte fått fullt utslag på nåt av dem?
    Det nedersta är från söndags... 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma