• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Grejen är den att jag är hemma med båda så är fullt upp från 6 på morgonen så är sliten nu. Kommer vara trött sen med men då är det en annan form av trötthet. Wilda får inte sova på dagen heller så är ingen direkt vila på dagen heller. Och jag vill sååå gärna ha bebisen på utsidan i midsommar så man inte går som en tickande bomb...

• Gudinnan
    Mabaja skrev 2013-06-11 11:48:34 följande:
    Grejen är den att jag är hemma med båda så är fullt upp från 6 på morgonen så är sliten nu. Kommer vara trött sen med men då är det en annan form av trötthet. Wilda får inte sova på dagen heller så är ingen direkt vila på dagen heller. Och jag vill sååå gärna ha bebisen på utsidan i midsommar så man inte går som en tickande bomb...
    Går dom på dagiset/dagmamman ännu ?
    Men om Wilda skulle kunna sova på dagen så hinner kanske du också sova tänker jag då.
    Men jag förstår verkligen att det är mkt just nu som händer och saker som skas fixas osv.
    Hur många tim jobbar mannen ?
    Du borde få en paus 1 ända dag minst och få sova ut och bara vila fötterna och magen och dig själv såklart för att orka.

Jag har ebba på skolan från 08.05 till 13.00 hon kommer hem 13.30
    Jag har amadeus och elias på dagiset o dagmamman från 09.00 till 15.30
    Då har jag tid på att ''vila'' men städar stället och fxar andar saker.
    Snart ska jag själv börja en praktik så jag har möjlighet att rymma typ.
    Har själv varit sjukskriven i 2 års tid nu.           
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • Mabaja

De går inte på dagis och får wilda sova på dagen somnar hon tidigast 23 på kvällen vilket inte fungerar. Vi kör vaken vila istället. Min man är borta 6-17 ca så när han kommer är det laga mat, äta och natta barn. Sen som idag ska han iväg 18.45 på träning så är inte mycket tid tillsammans.

Wilda börjar dagis v 34 och Willemo v 35. Så blir hemma med tre barn nu i sommar medan mannen jobbar.

• SoMa72
    Mabaja skrev 2013-06-11 11:48:34 följande:

Håller tummarna för att du får fira midsommar med W3 i famnen...
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • Gudinnan
    Mabaja skrev 2013-06-11 12:06:12 följande:
    De går inte på dagis och får wilda sova på dagen somnar hon tidigast 23 på kvällen vilket inte fungerar. Vi kör vaken vila istället. Min man är borta 6-17 ca så när han kommer är det laga mat, äta och natta barn. Sen som idag ska han iväg 18.45 på träning så är inte mycket tid tillsammans.

Wilda börjar dagis v 34 och Willemo v 35. Så blir hemma med tre barn nu i sommar medan mannen jobbar.

Jobbiga dagar men det klarar du.
    Nu får vi hoppas på att W3 kommer till dig snart innan övertid så du kan få bebyn till dig o familjen och bara njuta med fulla muggar 
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2013-07-17 23:30:41 följande:
    Bor det någon här inne nu?

Ja, du! Och snart jag, hoppas jag...
    Däremot tror jag inte det blir den här månaden, tokblanka test och BIM är på lördag eftersom ÄL var lite senare. Tror dessvärre att mensh-vetet kommer idag (28 dagar sen sista och jag brukar vara väldigt punktlig), skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit.... Skrikandes
  • SB2011

Jag hoppar gärna in här igen men tyckte de va så tyst i tråden så jag skrev inget tidigare! Va här inne när jag vänta sonen men hade användar namnet kjaam då, om nån kommer ihåg mig!

Är gravid igen och ska ha barn i januari:)

• SoMa72
    SB2011 skrev 2013-07-18 08:48:50 följande:
    Jag hoppar gärna in här igen men tyckte de va så tyst i tråden så jag skrev inget tidigare! Va här inne när jag vänta sonen men hade användar namnet kjaam då, om nån kommer ihåg mig!
    Är gravid igen och ska ha barn i januari:)
    Jag kommer ihåg dig, kjaam! Vad roligt, grattis till nya graviditeten! {#emotions_dlg.flower} 
    Hoppas innerligt att jag får hänga med er här snart... 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma