• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SB2011

Usch ja de första veckorna går SÅÅ långsamt! Hoppas du int får hypermesis som jag fått! Är så kass att jag inte kan ta hand om sonen som jag ff e mammaledig med! Utan e sjukskriven å maken får sköta aaaaallt!! Känner mig rätt värdelös kan ja säga!

Gått ner massor i vikt å orkar inget! Hoppas de vänder snart! Kan inte gå ut i köket utan att spy å var gång ja står upp känner man sig svimfärdig!

Tur de e värt de i slut ändan

• SoMa72
    SB2011 skrev 2013-07-18 13:05:14 följande:
    Ja jag är i v13+4 tror jag! Enligt ett väldigt snabbt mätning på ett ul på akuten när jag va inne för illamående trodde läkaren de iaf! Men sa att han inte mätte jätte noga för han ville bar kolla att den levde å låg rätt! Enligt sista mensen är jag i v 15+5! Men ja har inte varit på inskrivning än för den bm jag vill ha har semester! Ska på inskrivning nästa vecka! Inte fått min rul tid heller!
    Åh, du har ju hunnit jättelångt, vad härligt!  
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    SB2011 skrev 2013-07-18 14:18:18 följande:
    Usch ja de första veckorna går SÅÅ långsamt! Hoppas du int får hypermesis som jag fått! Är så kass att jag inte kan ta hand om sonen som jag ff e mammaledig med! Utan e sjukskriven å maken får sköta aaaaallt!! Känner mig rätt värdelös kan ja säga!
    Gått ner massor i vikt å orkar inget! Hoppas de vänder snart! Kan inte gå ut i köket utan att spy å var gång ja står upp känner man sig svimfärdig!
    Tur de e värt de i slut ändan
    Uj, det lät tufft... Håller  tummarna för att det vänder snart! {#emotions_dlg.flower} 
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • LisaVäntar

Fy vad tufft du har haft det!! Känns det som om det kommer gå över eller ska du behöva ha det så hela grav? Hur gammal är förresten ditt första barn? :)

• SB2011

Jo de har inte varit de lättaste men jag var bered på de då jag mådde lika kasst med sonen! Varade till v18 då så de håller väl i sig lika länge denna gången!

Sonen blir 2 år i september!:)

• LisaVäntar

Känns det som lagom åldersskillnad på dom?
    Vi har haft lite jobbigt med blödningar (denna gången också, blö!) men var inne i lördags och allt såg ut som det skulle för vecka 7. Kunde inte se vad som blödde, men han trodde inte graviditeten. Skulle kolla bättre om det inte slutar och det har det inte gjort så får väl ringa och boka tid om några dagar igen..

• SB2011

Jag e lite rädd att de ska bli strul då sonen kräver mycket uppmärksamhet! Att han inte ska va riktigt mogen för ett syskon! Men de e ju som de e! Hade egentligen sett att han va lite äldre! Men vi hade ju inga planer för syskon så de e nog därför! Denna graviditeten va ju en hoppsan!

Usch va jobbigt med blödningar! Även om de e vanligt! Hur mår du annars?

• plutten02

Jag fick min mens med juni, och det var precis ett år efter förlossningen frånvaro. förlossningen hade jag regelbunden mens 28 dgr mellan. Så jag borde ha haft den i söndags den 28 juli. Men den lyser med si frånvaro. Jag ska vara ärlig och säga att vi hade sex Fyra dgr innan äl, jag fick ordentligt med äl flytning så jag vet när äl inföll. Men jag får inget + ännu trots bim+3 idag. Testade med cb igår em och nu på morgonen NNågon som varit med om liknande att mensen blir oregelbunden efter förlossningen. Eller kan jag vänta mig ett + om någon dag.?

• SB2011
    plutten02 skrev 2013-07-31 08:19:21 följande:

Jag fick min mens med juni, och det var precis ett år efter förlossningen frånvaro. förlossningen hade jag regelbunden mens 28 dgr mellan. Så jag borde ha haft den i söndags den 28 juli. Men den lyser med si frånvaro. Jag ska vara ärlig och säga att vi hade sex Fyra dgr innan äl, jag fick ordentligt med äl flytning så jag vet när äl inföll. Men jag får inget + ännu trots bim+3 idag. Testade med cb igår em och nu på morgonen NNågon som varit med om liknande att mensen blir oregelbunden efter förlossningen. Eller kan jag vänta mig ett + om någon dag.?

De kan ta ett par ggr för den att bli regelbunden igen har jag hört!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma