• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • plutten02

[quote9785776][quote-nick]SmåBustroll skrev 2013-05-05 20:40:39 följande:[/quote-nick]

plutten02 skrev 2013-05-05 20:22:27 följande:
    Hur funkar cb äl test? Räcker det att ta ett test per dag
    Har bara använt från billigatester.se. men skall räcka med ett om dagen för de flesta. Några testar morgon och kväll.[/quote]
    SmåBustroll skrev 2013-05-05 20:40:39 följande:
    Har bara använt från billigatester.se. men skall räcka med ett om dagen för de flesta. Några testar morgon och kväll.

Blir ju snordyrt om man la testa med cb test två ggr per dag. Får bli en gång per dag
  • SmåBustroll

Ja cb blir dyrt om man vill testa mkt och inte helt vet när äl kan tänkas inträffa. Billigatesters var helt ok!. Man lärde sig tyda de där strecken efter ett tag

• plutten02

Jag har sånt illamående om morgnarna och molande verk i magen. Även såna små ilningar ner i ljumskarna.

Lite jobbigt när man inte alls har något koll, eftersom jag inte haft någon mens sen dottern föddes och det är snart 11 månader sedan.

Jag ammar fortfarande 2-3 ggr / dag.

Gjorde ett cb idag men det var minus.

• SmåBustroll

Kände mig lite sån i kroppen när den startade om efter förlossningarna. Kom när jag trappat ner/slutat amma

• telgebo
    plutten02 skrev 2013-05-16 12:43:39 följande:
    Jag har sånt illamående om morgnarna och molande verk i magen. Även såna små ilningar ner i ljumskarna.

Lite jobbigt när man inte alls har något koll, eftersom jag inte haft någon mens sen dottern föddes och det är snart 11 månader sedan.

Jag ammar fortfarande 2-3 ggr / dag.

Gjorde ett cb idag men det var minus.
    Ta billiga ÄL test och blir det positivt dubbelkolla med CB ÄL test, så gör många
  • plutten02

Fick barn för 11 månader sedan som jag ff ammar ca 2 ggr per dag, brukar bli en gång sena kväll och en på natten. I onsdags så fick jag lite rött/brund i en flytning,. så jag trodde att mensen skulle dra igång.JID Detta varade till i fredags, men inga mängder utan bara visade sig på papper när jag torkade mig. Sen i fredags har jag inte sett något. mår illa om mornarna och lite på dagarna. Jag har inget skydd ocih vi har sex som vanligt. Någon som har någon aning vad det kan vara? Gjorde ett rsfu test idag på morgonen men det var minus.

• telgebo
    plutten02 skrev 2013-05-26 20:53:48 följande:
    Fick barn för 11 månader sedan som jag ff ammar ca 2 ggr per dag, brukar bli en gång sena kväll och en på natten. I onsdags så fick jag lite rött/brund i en flytning,. så jag trodde att mensen skulle dra igång.JID Detta varade till i fredags, men inga mängder utan bara visade sig på papper när jag torkade mig. Sen i fredags har jag inte sett något. mår illa om mornarna och lite på dagarna. Jag har inget skydd ocih vi har sex som vanligt. Någon som har någon aning vad det kan vara? Gjorde ett rsfu test idag på morgonen men det var minus.

Ingen aning, men låter som en spotting så kanske mensen är i antågande.

Jag blödde som bara den första mensen efter min graviditet, trodde jag skulle förblöda allvarligt. Fick använda super plus tampong och förlossningsbinda och byta varannan timme, så höll det på i 12 dagar. Fy aldrig vart med om maken till blodbad.

Tänkte därför att den lilla blödning du fick inte riktigt låter som mens men man vet aldrig. Du kanske inte blöder så mycket annars när du har mens så det kan ju ha vart den. Du kan ju ringa annars till MVC och höra med dom om du tror att du kan vara gravid.
  • plutten02
    telgebo skrev 2013-05-27 00:16:40 följande:

Ingen aning, men låter som en spotting så kanske mensen är i antågande.

Jag blödde som bara den första mensen efter min graviditet, trodde jag skulle förblöda allvarligt. Fick använda super plus tampong och förlossningsbinda och byta varannan timme, så höll det på i 12 dagar. Fy aldrig vart med om maken till blodbad.

Tänkte därför att den lilla blödning du fick inte riktigt låter som mens men man vet aldrig. Du kanske inte blöder så mycket annars när du har mens så det kan ju ha vart den. Du kan ju ringa annars till MVC och höra med dom om du tror att du kan vara gravid.
    Nä jag blöder i vanliga fall inte mycket vid mens men inte så lite har jag aldrig varit med om. Så det kan jag inte tänka mig att det var mensen.
    Snart en vecka sen spottingen kom, men ff ingen mens eller något i sikte.
  • Gudinnan
    plutten02 skrev 2013-05-27 12:33:05 följande:
    Nä jag blöder i vanliga fall inte mycket vid mens men inte så lite har jag aldrig varit med om. Så det kan jag inte tänka mig att det var mensen.
    Snart en vecka sen spottingen kom, men ff ingen mens eller något i sikte.

Mensen kan förändra sig

Jag blöder i vanliga fall bara i 7 dagar men nu i senaste månaderna har jag bara blött 4 dagar och det blir man såklart förvirrad av men garvid är man inte mensen är bara lite konstig av sig

Men kolla upp dig om detta skulle fortsätta så kontakta gyn .    
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma