• sofy

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-09-30 23:00:57 följande:
    Men kan du inte ringa imorgon och höra om det finns suppar du kan ta istället? Just för att du mår så dåligt som du gör! Man kan ju alltid fråga! :) Visst att det inte är så trevliga tabletter, men vad gör man? Frisk måste man ju bli på nåt sätt och funkar inte tabletter "vanliga" vägen får man väl försöka få tabletter till "ovanliga" vägen. :)
    Dum som jag är ringde jag 1177 igen, dom sa att eftersom UVI'n gått "så långt" som att ja hade kramper, sveda + feber så vore de bäst om ja åkte in IGEN (!) för o få nya tabletter ikväll, jag frågade då om dom inte bara kunde ringa sjukhuset eller om ja kunde få tag på dom via växeln nu för o få nytt recept bara eftersom ja va där igår, men nänä så gör man inte. Hur kul o sitta där flera timmar igen nu då? :( Suck o återigen suck.. Neggo! :(

De finns nog ngn annan medicin sa dom men dom får ju inte svara på läkemedelsfrågor där så de va ett svävande svar..

Ska jag, ska jag inte? :p

Hur går de för dig förresten? Va de inte en bit av slemproppen häromdan? Inge vattenavgång? :D
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-01 09:48:06 följande:

Sofy, vad hände? Åkte du in?

Nej jag spydde lite mer, o sen la ja mig för o sova bort de o åka in imorse, jo tjena. Har haft en helvetesmorron o ska snart krypa till dörrn o åka in. Har spytt, svimmat o ramlat in i väggen, antagligen blodtrycksfall. Så nu åker ja in, mår skit, penicillinet får ja ju inte ha kvar + att min antiemetika (mediciner mot illamående) inte hjälper längre.
  • sofy

Nu kan ja skriva lite, nyss fått hit datan.. Ja e inlagd nu på AVA på Huddinge. Mina värden va åt helvete, ketoner i urinen, +8.. Förra veckan bara +2. Så de hade blivit sämre. Salthalter osv va åt skogen, så ja.. :( Usch så jävla jobbig dag. Bröt ihop när läkaren sa att hon ville lägga in mig, ja vägrade o ville ge de ett försök till hemma, då kom överläkaren o sa att ja absolut måste läggas in för o få koll på värdena, dom fick inte släppa hem mig. Blä. Men bebis mådde prima, låg o sög på tummen o rullade runt o härjade som fan, så de va ju bra.

Fick ju iallafall konstaterat hyperemesis nu. Och får prova ännu en medicin, torecan. Som inte finns på apotek längre dock. Men fungerar den när ja ligger inne så får ja me mig massa såna hem.

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-02 14:09:57 följande:
    Tjejer, jag är orolig.

Hade aningen brunrosa flytning nyss och har lite ont i magen. sovit flera timmar och är hema hos svärisarna som nyss fick reda på att de ska få barnbarn...

Kan inte sluta oroa mig
    Muffe, du har ju haft så innan också. Blödningen den där morronen, ont i magen så du ville ta ipren, o VUL efter som visade pickande hjärta..
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-02 14:14:18 följande:

ja ja jag vet.... men jag kan inte sluta oroa mig

Du har ju haft bruna flytningar, brun/rosa, blödningar osv INNAN VUL som visade bebis + hjärtaktivitet.. varför oroa sig nu? Du hade även magont innan.. Och du mår illa..

Försök o inte oroa dig..
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-02 14:22:40 följande:
    Puh, lätt att säga, svårt att leva efter.... att inte oroa sig alltså.

De levde ju förra veckan men man har ju l ä s t (såklart) att folk sett sina små ena veckan och sen lever de inte längre. och vår var kanske några mm för kort...

Sk försöka att tänka på annat.
    Jag oroar mig faktist inte längre.. efter mitt VUL hos läkaren i 7+6 så fick de va nog. Jag väntar, som Mabaja skriver - bebis. It aint over 'til it's over. Du mår inte bra av o oroa dig så mycke, faktist. Du är gravid tills motsatsen bevisas, så ere bara. Och nä, visst - de finns dom som sett sina på VUL o sen lever dom inte nåra veckor senare. Men man kan ju inte göra VUL varje dag för o se heller, de kan ju hända närsom isåfall.

Upp me hakan nu. Och om du är för orolig så ÅK in, då får du ju faktist se att de e ok därinne.
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-02 16:00:57 följande:
    den var väl några mm kortare än sofys, eller?
    det vet nog sofy bäst :)

jag oroar mig inte längre, mår just nu skitilla. trevlit sällskap man är hos svärföräldrarna...
    Min va 14,5 mm i 7+6.
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-02 21:18:14 följande:
    och min 12 mm i 7+6! :)

rontgensyrran: Skönt att de har koll på dig och dina smärtor! Hoppas att du slipper operation och att du snart mår bra igen!
    Jaa, och Muffe's va 14 mm i 8+2(3?) men de kan väl diffa, ja har ingen direkt koll men de verkar ju variera lite.

Din har ju iallafall växt på sig.. eller? Lite va? ;) Haha! :D
  • sofy
    r-syrran;

va skönt o va sjukskriven!! :) hoppas du snart mår bättre också! mycke sjukhusbesök för oss nu ;)

ja joo.. men jag får sån ångest av o ligga inne på sjukhus, blir så läskigt rastlös, då visar sig min adhd rätt rejält, blir obehagligt. men är de bäst för OSS så självklart. de blev bara för mycke igår, mådde så jävla dåligt. hade ingen kraft eller energi i kroppen, svimmade, va yr, spydde, fick inte i mig ngt, o så provsvaren som va åt skogen.. bägaren rann bara över :( min man va o jobbade o envis som ja är så "klarar ja mig ju själv" ... fast när han ringde o frågade hur ja mådde på eftermiddan där så bröt ja ihop, o sen kom han in me tidningar o datan o höll mig sällis en stund.

blir inte sjukskriven eftersom ja pluggar - eller ja, ja kan ju bli de ändå om ja inte kan fullfölja studierna som ja ska beroende på hur ja mår, så inte CSN blir lidande.. men just nu försöker ja hänga me. pluggar ju till syrra så de e ju kul ändå o va på sjukan, man förstår ju allt o dom snackar me en på ett annat sätt, haha :)
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-10-02 21:30:29 följande:
    Jag trodde visserligen de satte antalet veckor och dagar utifrån fostrets storlek.  Sen blir man ju flyttad fram eller bak. Beror ju lite omständigheter också. Man kanske hade en senare ÄL än vad man trott osv. Min läkare sa att det var normalt att bli flyttad upp till en vecka eller nåt sånt. Sen räknar de lite annorlunda på gyn också än vad de gör här på fl. 
    Ja de gör man ju också.. Min bebis har legat exakt i storlek eller snäppet före på alla VUL jag gjort, så min ÄL verkar stämma exakt me uträkningen här på FL dock. När vi mätte bebis igår så va den i storlek som 10+5, jag är idag i 10+3. Men jag håller kvar mitt datum sålänge tills RUL :)

Muffe kanske inte va lika långt gången som hon trodde o därför va bebis lite mindre också, vilket isåfall skulle va heelt normalt!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma