Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Ska genast länka den boken till min mor, någon julklapp kanske jag får? Tack så mycket röntgen! Jo tack sjukt mycket dötid blir det... funderade på att börja sticka ett tag men gav upp det då det inte funkar att sitta upp utan ligga ner ska det ju vara! MEN bebis mår bra och det gör det lite lättare! Den 23 januari är jag 34+0 och då jäklar ska jag promenera, titta på folk, shoppa, boa, laga mat, handla mat, tvätta, städa, ha sex, ja ALLT jag inte får göra nu! Läääääängtar!

Puhhh! Blir svettig bara av att kolla på länken du skickade björnis! Har aldrig kunnat virka och min mor bor 50 mil bort så här finns det ingen som kan lära mig! Virkskolan blev jag inte klok på... Fattar ingenting! Haha är inte så duktig på handarbete! Kom ihåg när jag gick i 9:an och gjorde ett lapptäcke, jättefint blev det men det slutade med att slöjdläraren sydde klart det!

En liten BM-uppdatering från mig v30:
    Sf- 28
    Hb-118, blir niferex nu..
    Blodsocker- 5,1 efter frukost
    Urin- ingenting
    Bltr- 120/60
    Ställning på min stjärna- tvärs över huvudet under vänster revben.
    Hjärtljud- 145-150

Ja det var nog allt från mig hoppas ni får en trevlig dag! Kramar

Happiness- va söt du är som skämmer bort BM så mycket! samma sf som mig, fast jag är 29+1 men förstföderska.

Påväg- hoppas det är något på G för dig snart!

Odd- va kul med en blivande tv kändis i tråden! Kommer sitta klistrad! fin fina vagnar du hittat! Beställde en bugaboo från holland, skulle ta 4-6 veckor men den kom efter 2,5 vecka så nu står den uppställd och hunden (chihuahua) har fått provåka fler ggr

Ego- det är okej med mig, lite uttråkad och BM var orolig över att jag skulle gå in i en depression av att bara få vara hemma, men jag försäkrade henne om att lyckan över graviditeten kommer aldrig kunna få mig att bli deprimerad. Det var dock skönt att sambon var med och fick höra hennes tankar om just mig då han ofta är trött när han kommer hem från jobbet och gärna gör vad han vill själv. Såg på honom att han tog åt sig. kanske blir en tripp till babyland i mellandagarna bara för att pigga upp mig lite, sätta sprätt på julklappspengarna

Happi- ja det var många frågor där får se om jag minns alla!

Fick inte se kurvan idag men hon sa inget så jag antar att jag ligger på den mellersta raden? Förra gången låg jag pytte lite över normala.

Jag- mår okej, dagliga sd som blir bättre med vila, kan inte ens gå på toa utan att magen är stenhård, vilket är jobbigt att sitta på en toastol med men det är bättre i vila. Jag är mycket lugnare och känner nu att det kommer bli en bebis oavsett vad som händer och det lugnar mig otroligt! Ligger mest hela dagarna. BF 5:e mars så bara några dagar innan dig! Hur länge han stannar kvar finns inga svar på kan vara allt från idag till att jag blir igångsatt 42 så vi får se. Men från 34+ kommer jag vara mer på benen för då är det mer okej om han kommer!

Mr C i magen- verkar hittat en ny ställning med huvudet strax under vänster revben, blir en rejäl bula som buktar ut så hans lilla huvud kan jag klappa/peta på ligger på tvären och verkar ha det ganska så bra. Sparkarna är inte så intensiva längre utan mer svepande chigong rörelser, får för mig att det är en fet orm i min mage ibland :-0

Hur mår du/sofia? Är hon ett yrväder i magen eller känner du igen chigong rörelserna? Har du fått veta hur hon ligger i magen?

Oj nu blev det långt, men jag tror jag fått med de flesta frågorna!

Nu är jag lite smått sur på försäkringskassan! Fick utbetalning för min sjukskrivning idag, men på tok för lite! Ringde och frågade och då sa de att jag hade ansökt om HP från den 13 dec! Därför de stoppat utbetalningen efter det! Men från den 6:e januari har jag ansökt om HP!

Jävligt bra att strula med utbetalningen i december av alla månader!!! Grrr va sur jag är nu, så nu måste jag vänta på att min handläggare ska komma tillbaka och sen fixa till det, undra hur långt tid det ska ta!

Finner inte ord havsklippan, det är hemskt och så sorgligt. Hoppas ni får svar på varför det hände just eran tös, så att ni sinom tid känner att ni vill försöka igen. Tänker på er och hoppas ni har det så bra ni kan ha det. Massor med kramar

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma