Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Åhhh va spännande röntgen! Men vi hann ju aldrig gissa på din bebis ju! Snart är det inte långt kvar tills du har din lilla Ines hos dig! Lycka till nu gumman!

Det är inte så lätt att kiiiiipa som alla säger eller hur!? Din tjej verkar ha en egen vilja! Har vattnet gått så är det inte långt kvar tills ni ligger där och myser! Tänk dina planer om förlossningen verkar inte gå ihop trots allt

Uppe med tuppen, ryggen är paj av allt liggande så en hård soffa istället för en varm och mjuk säng få det bli resten av morgonen!

God fortsättning alla fina! Hoppas allas jul har varit bra!

Här har vi haft en mysig och lugn jul, jag har blivit servad av svärföräldrarna, då jag inte kunde åka till småland denna julen. Vi fick en shoppingtur på babyland av svärisarna, bara blivande farmor ska med och farfar betalar magen har varit ganska så lugn fram tills idag, mrn jag hoppas det ger med sig framåt natten, brukar göra det.

Är så nyfiken på hur det gått för röntgen! Hör av dig till oss nyfikna när du har landat efter allt!

Låter inget kul Fia! Vet hur du känner, varit där men med påverkad tapp och öppen inneifrån men som läkaren sa så kan det gå fort! Ta det lugnt och lyssna på kroppen, vila och lyft inte tugnt! Det räckte med att jag tvättade lakan och hängde upp så påverkade det min tapp rejält. Be mannen sköta hemmet, du sköter bebis!

En liten fråga bara, jag låg på soffan och vilade helt avslappnad innan, då kom hunden i världens fart och hoppade mig rakt på magen och tog spjärn och hoppade vidare från magen, gjorde ont då jag va avslappnad i hela magen. Har hört om moderkakor som börjat släppa så jag blev lite orolig, har moderkakan i framvägg. Är det något jag ska kolla upp eller ska jag slappna av igen!?

(för att göra det lite roligare!? Så måste jag tillägga att det är en liiten hund på 2,5 kg men det gjorde ont och jag är lite smått orolig ändå!!)

Ja här hemma är det vård av sambo som gäller sen 10 (!!!) veckor tillbaka. Sambon jobbar heltid och fixa det mesta här hemma, städa behöver han inte iaf då vi har en kvinna som kommer hit och fixar det, men allt annat fixar han! Handlar, tvättar plockar, hundarna på m

Gick iväg för fort!!! Jag min sambo fixar som sagt det mesta!! Får nog bjuda honom på en weekend när mr C har gjort sin ankomst!

Tycker du ska lyssna på vad läkarna säger, hellre det än att liten kommer redan nu!!

Idag är det bara 4 veckors vila kvar för mig!!!

Namnet har varit klart länge, men tills han är här så håller vi det hemligt tänk om det kommer ut en Bengt istället för en mr C!

Får jag veta erat namnval eller vill ni hålla det hemligt?

Låter bra att ta det lugnt tycker jag! Vilken vecka är du nu? 34+0 säger de ju att det är ok ifall de föds även om 37+ är önskvärt. Så från 34+0 är jag på benen igen, måste hinna få tillbaka lite muskler innan det är dags för förlossning ju!

Devin är jättefint!!

Skönt att de håller tät koll på dig så att inget händer din lille skatt!

34+ stoppar de ingen i stockholms län som jag fattar det, vet inte hur det är i övriga sverige. Men det betyder ju oxå att de anser att bebisen klarar sig bra då! Kan behövas lite sond och värmedyna i början.

Tack för lugnande ord Odd! Nu gör det inte ont längre, bara massa SD, men det ingår tydligen när det är jag :-0

Miracle: när jag låg inne 22+ så gjorde dom inte heller ctg då de sa att bebisen var för liten så den skulle bara rulla runt och ifrån den plattan som mätter bebisens hjärta. De kollar väl mest tappen och så vad jag fattar och lyssnar på vad mamman säger! 26+6 gjorde de ctg när jag kom in däremot! Men kollade även med vul för att mäta tappen.

Bjornis: spännande! Det enda som finns att göra för att se om det är på G är att vänta, tyvärr! Men annat fall är det ju bra att livmodern tränar!

Jag vill oxå gissa på röntgens Ines, men sitter från mobilen denna gången oxå! Ingen som vill lägga till mig? 24/12 kl15.48 48 lång 3150 tung

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma