Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Jag tycker ingen ska "lägga sig". Alla har lila stor rätt att skriva i tråden.
    Igår råkade det vara du, Telgobo, som behövde stöd och skrev mycket, och vi var många som försökte stötta dig och hjälpa. Alla förstod hur jobbigt du hade det och brydde sig om dig och försökte hjälpa.
    Och idag råkar det vara BF-gänget som skriver mest, och som peppar varandra inför förlossningen. Jag förstår dem också, de står ju inför en av livets största upplevelser, att föda barn! En dag befinner vi oss där också, och då kommer vi förmodligen vilja skriva i tråden om det vi också...

Hur mår du idag Telgebo, känns det lite bättre?

• sugarrush

Telgebo: en förkylning är inte farligt alls för graviditeten. Det är vanligt att blir lite krasslig, immunförsvaret sätts ner i kroppen så att inte kroppen ska "stöta bort" den främmande kropp som fostret faktiskt är. Så man är mer känslig för infektioner som gravid.
    Men ha alvedon tillhands, om det skulle bli feber. Långvarig och hög feber är inte så bra för bebisen.

Sötfilur: vi kommer absolut att ta bilder och göra gravid- och bebisalbum. Kanske inte ett album med bara gravidbilder, men ett som är både magbilder och nyfödd-tiden tror jag. Jag tror att barnet kommer tycka det är helskoj att se mammans mage, det tyckte jag iallafall.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Härligt att det går framåt Telgebo!

Apropå övernaturliga saker... jag har själv aldrig sett något.
    Men många i min omgivning vittnar om saker de sett.

Det senaste var faktiskt förra veckan! Min sambo frågade mig om jag skulle tycka det vore hemskt att vistas någonstans där det finns spöken.. Nej, svarade jag. För jag har aldrig sett något själv, så jag antar att de är snälla mot mig och lämnar mig ifred, om de nu finns omkring mig.
    Då sade han att samma morgon, innan jag vaknade, hade han sett en kvinna i hörnet av vårt sovrum, bredvid vår säng. Hon stod framför hans svarta skjortor, så hon syntes eftersom hon var så ljus. Han hade sett exakt samma gamla kvinna där, på samma ställe, minst en gång tidigare. Men hon verkade snäll, hon hade tittat leende mot honom.

Jag tyckte det lät som ett rätt trevligt spöke så det skrämmer mig inte alls.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Marlyn skrev 2011-02-18 17:56:40 följande:
    Måste fråga: Någon här som fått MF i vecka 5+? Hur såg det ut? En stor geleklump?
    Ja, tyvärr är just det min erfarenhet. Hade ett av mina MF i v.5 och blödningen var lika stor (och utdragen) som en vanlig mens, men skillnaden mot en mens var att jag fick ut en geleklump en dag, ca 2 cm i diameter.....

Hur mår du?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Marlyn skrev 2011-02-18 18:06:00 följande:
    Ok, samma som jag hade mitt förra MF... fast jag va i vecka 9 och geleklumpen var 2,5cm, fostret hade nog stannat i växten och sen brytits ner av kroppen för jag såg inget i geleklumpen.

Jag mår bra, har fortfarande gravtecken som ex. varmt ansikte. Just nu är det väldigt varmt att jag tom är röd i ansiktet. Har inte kommit fler blodklumpar och har inte ont i magen.

Om det inte framgick så har jag inte sett röken av någon geleklump.

Anledningen till att jag frågade var att jag vet ju bara hur ett MF ser ut i v.9.... har ju lyckligtvis ingen erfarenhet av ett i v.5 oxå.
    Vad bra! Geleklumpen var kanske snarare 1,5 cm, jag minns inte exakt, men jag upplevde att den fanns där. Fast nu i efterhand har jag funderat på var det var, det kan ju inte ha varit ngn fostersäck direkt... kanske koagel och lite slemhinna som råkade forma en liten boll (sorry för detaljerna..) 

Bra att blödningen avtagit!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Hihi 2-barnsmamma, är du lite synsk månntro?

• sugarrush

Har du haft rätt på gissningar tidigare?

• sugarrush

Marlyn, vilket snyggt plus! Du är ju gravid ju, ingen tvekan om den saken!

MCT, shit, vad häftigt, du har verkligen en skyddsängel du. Häftigt att liksom VETA vem den där skyddsängeln var också. Jag har ju bara ett litet snällt spöke här hemma som sambon har sett ett par gånger, men henne gillar jag liksom.

Min sambo känner en kille som kan "se" spöken.
    Den här killen bodde länge på ett hotell här i stan när han jobbade här (han är från ett annat land) och tyckte det var fruktansvärt skrämmande på det hotellet... Han mådde så dåligt och kände närvaro av flera personer i rummet, fast han var ensam. han kände sig rent hotad i sitt hotellrum, som om han inkräktade på någons revir... 
    Till slut fick han reda på att hotellet för länge sedan varit ett ålderdomshem, där många äldre människor avlidit.
    Då började han med en grej som han lärt sig: varje gång han skulle gå in i sitt hotellrum så knackade han på dörren innan han låste upp och gick in. Då plötsligt, blev det helt annorlunda.
    Han förklarade det så, att spökena var de som egentligen bodde där, han var ju bara gäst. Så genom att knacka så visade han dem respekt och de lämnade honom ifred.
    Sjukt va!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Sofy, vad mysigt det låter med att kittla bebisens fötter!

• sugarrush

Gud så spännande det ska bli att följa era förlossningar! Vilka cliffhangers alltså med era SD!

Skönt, brunatofflor med VUL! Då har du ett delmål att sikta på!

Själv har mitt illamående försvunnit och jag kan äta som vanligt igen. SKÖNT! Har varit på restaurang ikväll och ätit scampi-pasta och italiensk glass, och jag njuter verkligeb av mat igen!
    Dock ser jag tok-gravid ut på eftermiddagarna/kvällarna, börjar bli seriöst svårt att dölja den här svullna magen...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma