Plus igen efter mf/ma
telgebo skrev 2011-02-13 21:15:12 följande:
Japp nu är jag gravid igen, men jag är så jädra deppig nu. Känner nada symtom nu och har bälgat i mig fler än 5 koppor svart te om dagen helt ovetandes om at det är skadligt för bebisen och kommer säkert gå samma öde till mötes igen. Förlåt förlåt för satt jag är en sur jädra pessimistisk idiot som drar ner stämningen här i tråden, men jag är ett nervvrak och vågar inte göra nåt känner jag. Fy, varför utsätter jag mig för detta, stressar upp kroppen frivilligt med denna extrema oro och rädsla.Men, tiden har faktiskt gått förhållandevis fort fram tills nu, och det gör den förhoppningsvis för dig också. Känner man mycket symptom så är det liksom lättare att slappna av. Jag har inte mått så illa i någon graviditet som nu, och det har varit underbart, faktiskt, även om det varit omöjligt att jobba vissa dagar.
Jag går hos en psykolog och hon gav mig tipset att hålla mig sysselsatt, för att klara av den här tiden. Försök fokusera på dig själv nu, gör saker som gör dig glad, träffa vänner, promenera, se roliga filmer, vad som helst. Men sitt inte hemma och grubbla bara. Tänk på dig själv och var SNÄLL mot dig själv, och försök att inte tänka för mkt på bebisen i magen. När de 12 första veckorna gått, DÅ kan du börja tänka mer på bebisen! Det är ju ingen brådska, då har du förmodligen ändå minst 25 veckor kvar att förbereda, planera och drömma om bebisen.
Och du, boka in några tidiga VUL om du känner dig orolig. Det är INTE värt att gå omkring och må dåligt och vara nervös. Ta hand om dig själv och se till att må bra!
)