Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

TACK snälla ni för gratulationerna! Känns helt fantastiskt! Tänk, nu kanske det går vägen. Det har ju börjat bra iaf.

Mallanis, ja, du ska bli MAMMA! Häftigt!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Odd, GUL vilka fina pojkar du har!
    Underbart att se!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Sötfilur: jag tror inte det är någon fara.
    Själv kommer jag ju vara hemma större delen av sommaren om jag nu ska få barn i september. Så det kommer bli mycket helgutflykter, ända fram till slutet, om jag orkar. Så mysigt att åka iväg till någon litet pensionat och softa och äta gott, liksom, och ladda batterierna. Förhoppningsvis känner man i kroppen att något är annorlunda när det börjar närma sig. Isåfall kan man ju alltid ringa och avboka.

Jo idag skippade jag postafen, men mår ändå helt okej. Känns skönt!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Odd: Vi har också tänkt köpa en tummy shield! Den kostar ju multum här i sverige, men i england kostar den bara 500 spänn! Har den varit bra? Bekväm/obekväm?

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Dag och natt skrev 2011-02-03 11:10:03 följande:
    Hej allihopa! 
    Ååh vad fina barn ni har fått, det är ju så många nu så ni får ett gemensamt GRATTIS från mig! Man blir ju alldeles sjuk av längtan när man ser alla fina bilder.
    Och Sugarrush!! Äntligen är du tillbaka i tråden där du hör hemma, stort grattis! Solig 
    Och om MCT läser det här så gäller samma sak henne nu {#emotions_dlg.flower} 

Jag hoppas ni mår bra annars. Här har chocken lagt sig och sorgen tar sig ett annat uttryck nu än genom tårar dygnet runt. Blir alltid ledsen när jag berättar för någon att vi har förlorat vårt barn men jag kan prata om det på ett annat sätt nu. Har ett stort stöd av min sambo, familj, vänner och kuratorn som vi träffat en gång i veckan. Redan efter några veckor ville jag titta på bilderna av henne. Nu tittar jag nästan varje dag och tycker att hon är så fin mitt lilla hjärta. Hjärta

Jag har inte börjat jobba än men börjar på måndag. Det kommer att bli sjukt jobbigt de första dagarna och jag ser inte fram emot det men samtidigt vill jag tillbaka till vardagen igen och få in rutinerna igen. Vi hoppas att vi snart blir gravida igen men jag har inte fått tillbaka mensen än. Jag hade, i alla fall som det verkade, ägglossning förra veckan och vi lyckades väl pricka det ganska bra. Men det känns som att det inte blev något så vi får ta det som det kommer helt enkelt...

KRAM från mig
    HEJ Havsklippan!
    Vad fantastiskt stark du är gumman, vad skönt att du mår lite bättre.
    Vet du något helt sjukt, jag har ju inte haft kontakt med dig på jättelänge, men jag DRÖMDE om dig inatt!
    Jag drömde att vi var gravida båda två, och bräknade inte långt från varann.
    Lustigt att du tittade in i tråden just idag, efter den drömmen!
    Och HOPPAS att jag drömde en sanndröm!
    KRAM
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Skönt att se att du verkar vara på banan Havsklippan!
    Hoppas min dröm går i uppfyllelse!
    Kram!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Havsklippan: Jättetråkigt med mensen. Men vilken fantastiskt bra inställning du har, att det är positivt att du nu har ett datum att utgå ifrån. Jag hänger på i hejaklacken för nästa månad. Fasen vad du ska plussa då, om alla vi får bestämma!

2-barnsbamma: skönt att du inte var gravid, när du nu vill vänta ett tag. Finns det inte någon bra typ av spiral som man kan ha, om du inte vill köra piller!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Vad jobbigt att du fortfarande mår så dåligt Sofy!
    Men skönt att det inte är så många veckor kvar till killen kommer ut.

Ni som är lite längre gångna, jag undrar, blir det bättre med nattsömnen efter första trimestern?
    Känns som jag inte får en blund alls på nätterna, antingen ska man upp och kissa eller så ska man upp och stoppa in progesteron. Och varje gång vaknar jag till och kan inte somna om på en timme. SUCK! Idag fick jag sjukskriva jag mig på eftermiddagen för att jag var så förskräckligt trött...

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-02-08 19:40:18 följande:
    Ja, eller igen snarare - blä! Klagosång men de har inte varit roligt senaste veckan. Mycke i huvudet o jag vill fixa ALLT NU men får ju inte fixa för mycke för alla SD så då måste ja vänta på mannen som kommer hem men då vi har inneboende mån-tors varje vecka nu (hans syrra + dotter) så är de trångt o fullt hus här o vi har ingen lust o fixa iordning för vår kommande grabb. Men förhoppningsvis bara en vecka till o sen ska dom va härifrån! Puh. Och så har mina föräldrar separerat för tillfället, kom som en käftsmäll o de är inge kul alls. Dom som hållt ihop sen dom va 17, i 30 år. Men hoppas de löser sig.

Och hahaha, vill du ha ärligt svar? Nej fyfan sömnen suger nu senare i grav! Han ligger ju med huvudet långt ner o bökar, de gör ont. Kissar hela tiden. Eller så sparkar han precis överallt o tycker jag ska vara vaken så då vaknar jag av det, ont i lungorna om ja ligger på rygg o jobbigt o andas, då ligger ja på högersidan/halvt på magen men då blir han galen o sparkar loss o borrar ner huvudet mer, så nä.. de blir många powernaps på dagtid kan jag lova!

{#emotions_dlg.flower}
    Aj då, vad tråkigt med dina föräldrar! Jättetrist verkligen.
    Och jag förstår att det är len liten påfrestning att ha inneboende i så stor omfattning nu.. hoppas de flyttar snart!

Jäklar alltså med sömnen, jag känner mig helt groggy idag och har sovit halva eftermiddagen.
    Jag var lite rädd för influensa idag eftersom jag kände mig helt matt och frusen, dessutom hade jag av ngn oförklarlig anledning fått ont i ett knä så att jag knappt kunde gå... Nu när jag sovit är tröttheten bättre men knät är fortfarande skit, och jag fattar inte varför, har inte ansträngt det alls på länge.... Tror jag stannar hemma imorrn igen och vilar upp mig faktiskt. 
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-02-08 19:58:49 följande:
    Jaa, de är skittrist! Men hoppas på en lösning till det bästa, vare sig det blir tillsammans eller på skilda håll. Men tungt är det ändå! :( Och ang inneboende - det suger! Fyfan. Grejer överallt, disk överallt. Och JAG får springa o plocka o städa. Igår hade jag SD HELA kvällen, de tog aldrig slut. Puh! Sov kasst inatt, gick upp strax före 11, somnade igen 13.30 o vaknade 15.45 o mådde skit. Usch!

Men usch, de låter inge vidare. Men vet hur de känns :( Känner mig nästan alltid "bakis" när jag vaknar. Låter dock bra att vara hemma imorn, lyssna på kroppen! Det är viktigt. (Ska jag säga som inte gör det.. men då är jag ju bara dum!)

När är nästa VUL? :D
    Ja, hoppas det fortfarande finns en chans att de hittar tillbaks till varandra!
    Förstår dig, skulle själv fått panik på andras stök överallt! Speciellt när man, som du, inte får anstränga sig. Och oro och stress är ju det sista du behöver nu, liksom.

Nästa VUL är nästa onsdag, om en dryg vecka alltså. Shit vad jag längtar! Dagen efter är de inskrivning.
    Just nu känner jag mig rätt säker på att VUL:et kommer gå bra. Så illa som jag mår dagligen så bara VET jag att det går som det ska. Det känns faktiskt helt annorlunda än tidigare graviditeter.

Kram!
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma