• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Åh vad skönt att läsa att de kan stämma bra för jag skulle nog i det närmste dö om jag gör ett TUL och det visar sig att bebis ska väga 4300g med tanke på hur mycket det diffade sist. Bm sa att jag väl fick hoppas på att den som gör mitt sista TUL är duktigare än de  var förra gången........ Känns ju väldigt tryggt....

Nu har jag vikit tvätt och parat ihop 64! par sockar. Gisses så många det blev. Nu ska jag ut och plantera om mina tomater och sedan ska jag stryka, hälsa på en kompis och så skulle jag behöva putsa fönstren i hela huset. Tänkte att de inte sopat gatan än men det hade de gjort såklart så nu har jag ingen ursäkt längre heller

• Evve81

Jag har ju inte haft bebisar som rört sig så mycket. Denna är inte något undantag. Jag känner ju bebis flera gånger per dag men inte några hårda buffar. Endel känns på utsidan men de är lätträknade!

Imorgon går jag in i v 28!!!! Känns JÄTTESKÖNT och kul att det börjar närma sig. Såklart väldigt spännande med!

Min mamma tyckte att maken kunde åka 40 mil  bort till fjällen 2 veckor före bf och att jag och barnen kunde vara hemma. Även om jag gått över tiden 2ggr så finns det inte planer i världen att jag låter honom åka. Tror inte att han vill det heller...... SEdan föreslog hon i mitten på augusti istället då är bebisen kanske 2 veckor.... Jag vill gärna att han är på hemma plan första månaden. INte att han måste vara hemma utan han får gärna jobba mm men man vet ju inte hur man mår efter förlossningen och för de stora barnens skulle ska han såklart vara hemma så de kan åka och bAda mm om det är fint väder

• Evve81

Sugar: UNDERBART!

Safiree: Vi ska åka på djurpark i början av juni då är jag i v 32. har funderat om det är urkorkat för jag har ju känningar av fogarna men jag vet att man kan åka tåg runt.......... Vi får väl se vad det blir!

• Evve81

Sugar: Vilken sötis!

Miss T: Välkommen!

Jag har gått in i v 28 idag!!! Är lite fundersam på det här med fogarna. Idag n är jag varit rastvakt har jag känt av dem rejält på jobbet. Vill ju liksom inte ställa till med nåt men jag försöker att inte stå och gå så mycket. Nästa måndag ska jag på TUL. Det blir skoj att se!

• Evve81

Saifree: Så har jag haft någon gång med mina fogar. Foglossningsbälte funkade inte för mig. Fick jättemycket mens värk av det. Jag har haft ont i höfter och fogar både fram och bak nu. Det går över. På sistaapril fick jag ta en alvedon för att det skulle ge med sig men nu är det bättre.

• Evve81
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-05-04 18:32:04 följande:
    min mormor ska komma hit imån å laga rabarber paj! mmmmmm
    MUMS!

Jag köpte 2 liter juice igår och nu är den slut!
  • Evve81

Jag hade ju en väldigt stark känsla av att dottern var en pojke så döm om min förvåning när det kommer ut en tjej. Efter det har jag inte haft någon känsla alla

• Evve81
    Pancakes skrev 2011-05-05 09:58:42 följande:
    Bör vi blunda på TUL tror ni? Är det väldigt tydligt om det är tjej eller kille nu när den är så stor? Vill verkligen inte veta nu när vi hållt ut så länge.
    Tror jag inte. De måste zooma ordentligt för att man ska se.... Men fråga innan om ni absolut inte vill veta. Det syns ju ganska dåligt så sent.

Nästa vecka tänkte vi bli stammisar på sjukhuset På måndag ska jag på TUL kl 15 och på onsdag ska jag med sonen till en allergidoktor. De hade en tid på barn kl 15.30 alltså direkt efter mitt UL men jag blev lite tveksam ifall de är sena eller nåt för jag vill gärna att maken är med mig på TUL..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma