Plus igen efter mf/ma
Telgebo: Du skulle ha börjat med typ blåbärssoppa eller fruktsoppa. Det brukar jag äta!
Telgebo: Du skulle ha börjat med typ blåbärssoppa eller fruktsoppa. Det brukar jag äta!
MissT: Vad trist för er. Jag skickar massa bamsekramar! Ta hand om er!
Telgebo: Jag har lagt ner det där med att fylla år. Kommer aldrig bli äldre än 27 år för så mycket fyllde jag när sonen föddes! Det gör mig absolut ingenting att vi har samma jag känner många som fått barn på sin födelsedag. Jag vidhåller att det varit värre om han fått storasysters eller någon annans. Kalaset har man ju liksom hemma hos oss för oss båda. Hela min släkt fyller år i den vevan.
Ja när bebis kommer kan man aldrig veta. En vi känner hade aldrig gått över tiden men med 4:e barnet gick hon över en eller 2 veckor. Själv är jag inställd på att gå över för jag har aldrig fått mina barn på bf utan efter
2barnsmamma: Vad tråkigt med MA
Idag är min lediga dag oh det känns skönt! Igår em hade jag fruktansvärt ont i magen. Var som om någon körde en kniv i högersidan på mig. Var ytterst nära att åka hem från jobbet men när jag bestämt att åka hem visade det sig att vi bara var 2 som jobbade så jag kunde inte lämna då dessutom släppte det sedan. Bebis rör sig och så så jag undrar vad det var. Först hann jag tänka blindtarmen men det var det nog inte. Eller om det var tarmarna eller ligamenten.... Ska till bm imorrn så jag ska fråga henne då. Egentligen kanske man borde ringa förlossningen/sjukvårdupplysningen om det blir sådär igen. Det var i alla fall inte sammandragningar.... Otäckt var det i alla fall!
Imorgon ska jag till BM och göra glukosbelastning, få järnspruta och så tror jag att det är besöket man gör vid 28 veckor. Iofs är jag i v 31 nu men det är ju det besöket jag ska göra i alla fall.... Sedan ska jag jobba och därefter ska vi på fest med jobbet
En fullspäckad fredag. PÅ lördag ska vi till en kompis och då ska jag köpa babysittern vi behöver till bebisen!
Pancakes:Varför snitt? Har du nog skrivit men jag har glömt. Du måste berätta om det sedan för jag är aningens rädd att det ska bli snitt här med. Bebis ligger så bra med huvudet åt fel håll.....
Idag har vi köpt lite bebisgrejor. Eller tvättlappar och våtservetter. Jag som brukar älska att shoppa tycker numera mest att jag direkt blir alldeles kallsvettig och trött...... I alla fall kan jag berätta att kappahl hade alla bhar för 99 kr så jag har köpt mig 2 st amningsbhar idag.
Pancakes: Stort lycka till imorgon!
2barnsmamma: Det samma till dig!
Jag känner mig nästan säker på att bebis inte kommer vända sig utan att det blir snitt men jag hoppas ju fortfarande så vi får väl se hur det blir! Maken skulle nog tycka det var saksamma hur bebisen kommer ut. Vid ett snitt blir det kanske inte lika jobbigt för honom som det förmodligen är att stå på sidan vid en förlossning.... Men jag vill ju helst ha en vanlig förlossning om det är möjligt men man vet ju aldrig. Inte så att jag är motståndare till snitt för blir det så är det ju bara att gilla läget liksom..... Det som skulle kännas jobbigt är ju att man inte får vara med bebis efteråt eller får man det????
Safireee: Jag får också sammandragningar när jag rör mig och jag tror inte det är farligt. Har aldrig kollat upp det. Det är mest obehagligt. Däremot väljer jag numera att inte promenera så mycket och röra mig en massa. Jag åker alltid bil till jobbet nu fast jag bara har 500m dit. Dock blir det ju 2km innan jag lämnat barnen. Jag väntar ju nr 3 och med ettan hade jag inga sammandragningar alls, med sonen hade jag sammandragningar och nu är det värre än någonsin.
Sugar: Vad hade du för problem av svampen???? Jag håller för andra gången på en månad på att försöka behandla bort det.....