• Evve81

Sofy: Åh vad spännande!

Idag har jag varit till bm och fått järnspruta nr 5 bara 5 till kvar....... Så kul (eller inte) när de inte prickarkärlen tycker jag förra vecka misslyckades hon som gav sprutan så mitt enda bra kärl blev förstört Bm tyckte det skulle få vila ngr veckor.

Sedan frågade jag lite om det faktum att bebis är stor och när de egentligen räknar en bebis som ovanligt stor. Hon tyckte att 5,5 kg är onormalt stort. Det jag funderar på är hur man ställer sig till om det är en stor bebis närmare 5 kg. Ska man vara orolig att det inte går att föda ut den vaginalt??? Agaton vägde ju 4315g och han kom ju ut så men om man lägger på några hundragram????

• Evve81

Jag blev gravid 3 månader efter mitt MA. Det sägs att det är bra med en mens emellan men som med allt annat så är buden många på om det är så eller om det bara är för att det ska vara enklare att datera graviditeten. När jag fick mitt MA blödde jag MASSOR och fick uselt blodvärde och även riktigt dåligt ferritinvärde och jag tror att kroppen inte blir gravid förrän den är redo igen....

• Evve81

Telge: Du har väl ganska lågt HB? Det kan man också få ont i huvudet av. efter mitt MA när mitt blödvärde var på 80 så kunde jag bara sitta några minuter i taget annars höll huvudet på sprängas!

Vi har värsta sommarvärmen här! Vi har till och med varit och badat i en sjö idag. Jag har också badat och visst är väl det OK när man är gravid? Det blir ju inget bad när bebis är född för avslaget lär man ju ha ett tag!

• Evve81
    maria204 skrev 2011-06-16 18:54:07 följande:
    Jag hoppas att det inte är sant. Jag kund inte ens läsa mer än trådstarten..
    telgebo skrev 2011-06-16 18:51:13 följande:
    Åhh det är ju snart. Oj det måste kännas helt otroligt att du gått längre i denna graviditet än de förra, måste kännas skönt att de inte blir en prematur bebis denna gång.
    Ja! Helt otroligt skönt! Nu vågar jag dammsuga, promenera, bära lite grejer (även om jag inte orkar) för det gör ju inget om bebisen kommer!!!

Jag har inte läst mer heller men jag tycker det är vidrigt om jag ska vara ärlig och jag tror egentligen inte att det är sant heller men många svar är det på det i alla fall!

Hoppas er bebis kommer snart nu då! Jag längtar massor tills vår bebis kommer!

Imorgon ska jag till bm så håll tummarna för att bebis ligger med HUVUDET ner annars måste den vända sig på två veckor för annars blir det vändningsförsöka och lyckas inte det blir det ju snitt.
  • Evve81

2barnmamma. Kram till dig!

MCT: Grattis!!!!!

Upee med tuppen och nu ska jag ta och äta frukost. BM 9.30 sedan jobbar jag till halv fem *GÄSP* Jag har fått klart med försäkringskassan inför min föräldraledighet. Men hur tidigt måste man söka föräldrapenning för att vara säker på att få pengarna när jag ska vara hemma sedan. Jag tar ju FP varje vecka nu med och de pengarna brukar jag ju få ialla fall

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma