Plus igen efter mf/ma
Pancakes: GRATTIS!
Sofy: Spännande!!!! Hoppas ni hittar ett nytt boende snart nu då!
Pancakes: GRATTIS!
Sofy: Spännande!!!! Hoppas ni hittar ett nytt boende snart nu då!
Telgebo: På mig gjorde hon det i v 25 när man fick moderskapsintyget.
Maria: Åh så jobbigt men er bebis kanske kommer snart. Har de andra kommit tidigare eller? Skönt med en i princip färdig barnmorska man kan rådfråga!
Sofy: Åh vad spännande!
Idag har jag varit till bm och fått järnspruta nr 5 bara 5 till kvar....... Så kul (eller inte) när de inte prickarkärlen tycker jag förra vecka misslyckades hon som gav sprutan så mitt enda bra kärl blev förstört
Bm tyckte det skulle få vila ngr veckor.
Sedan frågade jag lite om det faktum att bebis är stor och när de egentligen räknar en bebis som ovanligt stor. Hon tyckte att 5,5 kg är onormalt stort. Det jag funderar på är hur man ställer sig till om det är en stor bebis närmare 5 kg. Ska man vara orolig att det inte går att föda ut den vaginalt??? Agaton vägde ju 4315g och han kom ju ut så men om man lägger på några hundragram????
Jag blev gravid 3 månader efter mitt MA. Det sägs att det är bra med en mens emellan men som med allt annat så är buden många på om det är så eller om det bara är för att det ska vara enklare att datera graviditeten. När jag fick mitt MA blödde jag MASSOR och fick uselt blodvärde och även riktigt dåligt ferritinvärde och jag tror att kroppen inte blir gravid förrän den är redo igen....
Telge: Du har väl ganska lågt HB? Det kan man också få ont i huvudet av. efter mitt MA när mitt blödvärde var på 80 så kunde jag bara sitta några minuter i taget annars höll huvudet på sprängas!
Vi har värsta sommarvärmen här! Vi har till och med varit och badat i en sjö idag. Jag har också badat och visst är väl det OK när man är gravid? Det blir ju inget bad när bebis är född för avslaget lär man ju ha ett tag!
MCT: Jag håller mina tummar och tår för er. Nu måste det ju vara er tur!!!!
Maria204: Jag har blivit JÄTTEDÅLIG i magen bägge gångerna med sonen spydde jag som en gris hela förmiddagen innan han föddes dagen efter........
Allvarligt talat kan detta vara sant???? Tänk den stackars barnmorskan säger jag bara:
www.familjeliv.se/l.php?s=hotvma&v=1&u=/Forum-4-362/m59528280.html
2barnmamma. Kram till dig!
MCT: Grattis!!!!!
Upee med tuppen och nu ska jag ta och äta frukost. BM 9.30 sedan jobbar jag till halv fem *GÄSP* Jag har fått klart med försäkringskassan inför min föräldraledighet. Men hur tidigt måste man söka föräldrapenning för att vara säker på att få pengarna när jag ska vara hemma sedan. Jag tar ju FP varje vecka nu med och de pengarna brukar jag ju få ialla fall