• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Nu har trådens första bebis kommit till världen!

GRATTIS MB73 till din lille son!!!

• Mabaja
    sofy skrev 2010-10-04 16:23:08 följande:
    Ååååh! Hur vet du allt? :D Graaattis iallafall!
    hon skrev det i en annan tråd! :)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-10-04 16:25:47 följande:
    Var har vi BF-listan nånstans? Måste uppdatera mig lite på hur långt gångna alla fina vänner här i tråden är. Vet bara att jag är toksist på listan.
    Nej du MCT79 fick ju ett plus i morse så sist är du inte! ;) Du och Mallanis är väl ganska precis lika långt gångna? Skilde det två dagar eller hur var det?
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-10-04 17:46:27 följande:
    Nån som har nåt bra husmorstips mot halsbränna? Har pecis tryckt i mig en näve sötmandel och planerar att bli bättre på att dricka mjölk och mer eller mindre sluta med kaffe. Vill inte ha en till kväll/natt som igår...
    banan och mjölk är väl de husmorsknepen jag kan... Annars skulle jag tipsa om Losec Mups. Det har varit min räddning! Innan levde jag på samarin men till slut stod jag inte ut och provade Losec, nu är jag fast! Längtar till jag kan sluta med dem! Har gått åt några kr, men värt varenda en!

MCT79 skrev 2010-10-04 16:42:14 följande:
    Ringde nyss till en barnmorska på barnmorskemottagningen i Kungsängen... fan vet varför... jag behövde ventilera bara. Gud vilken underbar människa. Ringde dit i Januari med i samband med mitt utomkvedes då... lika underbart bemött då...  jag känner mig sååååå luuugn nu....

Låter det knäppt att säga att jag är lugnare denna månad än förra? Vet inte varför... Har inte alls samma känsla av att nått är fel... även om jag inte vågar hoppas riktigt... Hmm..  Kanske för att man nu varit med om ett "vanligt" mf och vet hur det är.. jag vet inte...

Pancakes har du mycket symtom? Jag hade hemskt ömma tuttar men de är nästan borta.. ömheten allså, inte tuttarna..  Cool.. har däremot rätt rejäl molvärk som kommer och går..  å ett lugn... hahah-... jag är rubbad... =)
    Åh vad underbart!! Hoppas verkligen nu att dina plus blir starkare. Mitt var inte riktigt starkt förrän några dagar efter bim! :) Det ska gå bra den här gången, dags för ett sommarbarn för dig nu! :)
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-10-04 18:58:28 följande:
    Tack tjejer. Var inte riktigt säker på vilka preparat som anses säkra vid graviditet, men Losec och Novaluzid är alltså ok?!
    Det jag provat är novalucol, samarin, gaviscon och losec mups 20 mg.. Alla är ok under graviditet.
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2010-10-04 20:26:11 följande:
    Losec Mups visste jag inte var ok men det är kärlek! De perioder när jag har magkatarrer är Losec Mups mina bästa vänner.... <3
    Se då får du en ny vän om du får problem med halsbränna nu under graviditeten! :)
  • Mabaja
    Lallan skrev 2010-10-05 10:44:59 följande:
    Ser ljust ut idag, Mabaja har inte varit inne här på hela förmiddan
    Jag är här! Tog dock sovmorgon idag då jag legat i enorma förvärkar hela natten, men ingen bebis vill ut. Så nu ska jag sluta försöka få ut bebisen på egen hand (färdknäppen) och vänta ut den istället. Mina förvärkar höll i sig i 11 timmar denna gång så är en aning sliten idag.
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-05 11:55:20 följande:
    bebisen kommer nog att komma när som helst, är väldigt säker på det, du går ju på övertid nu så snart gäller det, försök vila så gott de går. =)

man kan ju alltid testa hinnsvepning om du har en tid hos bm innan det händer något, de gör nog gott =)

Lycka till när den lilla/e  kommer ut till er =))

längtar tills man själv får en kallelse till tul igen i v38-39, då de kommer att ske troligtvis =)
    Jag frågade om hinnsvepning igår men de gör inte sånt här... Så enda rådet jag fick var "ha sex".

Så nu har jag lagt ner alla försök att få ut ungen själv.. Den kommer när den kommer, i värsta fall blir det igångsättning...
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-05 12:08:24 följande:
    förlåt om jag skriver som jag gör men.

HERREGUD???? gör dem inte hinnsvepning??? det är ju de gynsammaste och bästa man kan göra för att försöka starta en förlossning, och det räknas inte som igångsättning. Jag får det utan att blinka av läkaren som gör mina tul.

då säger jag såhär. men först en fråga. Har du fått hinnsvepning förut så du vet lite om det?
    Annars så kan man fasen göra en själv. Ha sex, men herregud, hinnsvepning tar 15sekunder liksom.. DÅLIG stil av dem.

Förstår att ni inte orkar o göra olika metoder för att h*n ska komma ut.. men en hinnsvepning hade dem gott o väl kunnat göra. Igångsättning är ju en HELT annan sak liksom. Å varför utsätta Dig o barnet för det när en hinnsvepnnig är så naturligt de kan bli. För e du inte mogen så sätter de inte igång iaf.
    Nej de gör inte det här i Uppsala län... (eller de gör det i Uppsala) men de gör inte det för att det är en gammal metod. och risk för infektioner och blaha blaha. Jag känner mig sviken på många områden nu av mvc i Bålsta. Frågade i våras när absolut sista datum var för igångsättning, 42+0 var svaret.. och så har de sagt att det är mycket kontroller efter bf. Ja en kontroll som jag var på igår och sen överburenhetskontrollen när de bokar in en igångsättning. Och den kontrollen är i 42+0 och igångsättning 42+3... Varför inte säga som det är redan från början.. trodde man höll stenkoll efter bf men tydligen inte, här är det precis som innan...
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2010-10-05 12:24:41 följande:
    Hej brudar...

Grattis MB73 till sonen!! Underbart!!

Mabaja, förstår om du blir sliten... vila upp dig.. tids nog kommer den ju ut...

Själv tar jag mitt ena ben från denna tråden och planerar båda stadigt i den andra istället... blöder. SKIT.
    NEEEJ! Men vad f*n... Nu får väl din kropp sluta dumma sig. Du har haft din beskärda del av motgångarnu!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma