• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Ingen bebis än så nu ska jag ta min Himler till veterinären. Han ligger just nu och sover (som han gjort sen 15 igår)...

En annan sak, vet ni om att det är höst ute? Först nu jag reflekterat att det verkligen är höst nu! JAg skulle ju ha fått min unge när det blev såhär höstigt! Men nu är hela gräsmattan fylld av gula löv, det var det inte igår!

• Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-10-07 10:49:10 följande:
    Än så länge är gissningarna 3 pojkar och 4 flickor. Vi är rätt kluvna i tråden hahahaa...bara mabaja har svaret :)
    Haha, nej inte ens jag har svaret.. Men det kommer när bebisen väl vill titta ut! :) Jag trodde fram till 3d-ul att det var en flicka vi väntade, sen en pojke men nu sista dagarna har jag kommit på mig ett flertalet gånger om att jag pratar om "hon"... Min man tror att det är en flicka och han säger "han". haha.
    Längtan efter liten skrev 2010-10-07 10:54:00 följande:
    bebisen kommer vilken minut som helst nu :D jag lovar dig det... när du kommer från veterinären är det inte långt kvar :D
    Ja nu får det dra igång, fast då kommer jag bara tänka på min lillkille här hemma. Blev operation nu på förmiddagen så han är fint dekorerad med ett stort rör över rumpan och en fin tratt runt halsen. På måndag ska vi tillbaka med honom för att ta bort röret och stygnen... Var ett miniminisår som gett hans jättestora varböld. Så ska ner sen till apoteket och köpa på oss koksalt så han kan tvättas lite kring såret.

BEBIS kom nu!
  • Mabaja
    Lallan skrev 2010-10-07 15:15:30 följande:
    Mabaja: Skönt att det gick bra med missen. Var det en bitskada? Brukar ju kunna bli infektioner av det då det läker ihop i huden så att sj'lva infektionen inte kan dräneras.
    Jag tror att det är nå sånt! Han är ju utekatt så vi har ju avvaktat nu några dagar för att se om svullnaden gått ner, men blev ju precis tvärtom och det är ju inte så konstigt om det är en varböld! :) Men nu är han på g igen. Han är väldigt social men har ont så han är väldigt väldigt lugn vilket är ovanligt! Om nån dag är han sig själv igen! Det är det som är så roligt med katter, vila två tre dagar och sen fullt ös igen! :)
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-07 17:54:25 följande:
    Vet någon hur det ligger till med magsjuka när man är gravid? Jag blev ju magsjuk i domenikanska och låg 1 dygn men jag har varit riktigt dålig i magen VARJE dag efter det! Ringde. Min vårdcentral och hon hade inga tider, så jag frågade om det kunde vara farligt för bebisen och hon sa att om det i vissa fall kan vara farligt! Fick iaf läkartid på en annan vårdcentral, där jag träffade en läkare som sa att det inte alls är farligt för bebisen! Ska lämna bajs prov bara för att kolla.... Googlade lite med blir ju inte klokare för det! Vi har ju blivade ssk och färdiga ssk i tråden så jag kastar ut min fråga ( även ni som inte är ssk får gärna säga vad ni vet!
    Jag har varit sjuk två ggr! Först låg jag hela påsken i "vanlig" magsjuka.. Sen när vi var på smekmånad i Egypten åkte jag på magsjuka andra dagen vi var där. Den höll i sig hela vår resa + en vecka efter vi kommit hem, sammanlagt blev det tre veckor. Det jag fokuserade på var att dricka resorb i massor för att inte bli uttorkad! Sen när vi kom hem var vi till bm och hon sa bara att så länge man ser till att man inte blir uttorkad är det ingen fara så jag slutade oroa mig! :)
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-10-07 18:58:45 följande:

WOOHOOO för mig!!!!

Idag tog jag mitt svenska körkort! SÅ skönt!!!! 

Nu ska jag läsa ikapp vad jag missat här idag...ville bara säga det här först

***kramisar***

STORT STORT GRATTIS! Bara att tuta och köra nu på SVENSKT körkort! :)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-10-07 19:21:09 följande:
    Hittade denna på nätet, rätt rolig faktisk. Nån förresten som vet när man räknas som höggravid?

Du vet att du är höggravid när...
    - När din sambo väcker dig och ber dig varje natt att lägga dig längre bort för att du snarkar..
    - Sambon måste parkera om bilen på nytt för att du ska kunna komma ut.
    - Du är nära att skära dig varje gång du ska raka dig nertill och du ser inte längre tårna.
    - Du tutar var gång du ska ur bilen för att magen lägger sig över ratten.
    - Det inte längre hjälper att "smita förbi" folk sidledes då du är bredare så än framifrån.
    - Det känns som om man har sprungit en mil när man går upp för en trapp.
    - När man rullar runt för att komma upp från soffan.
    - När din sambo knyter dina skosnören.
    - När man är rädd att kissa på sig när man nyser/ hostar
    - Man tappar något på golvet och låter det ligga för att processen med att plocka upp det är för omständlig.
    - När man hellre går barfota än att ta på sig strumpor.
    - När man inte orkar sminka sig eller fixa håret för att armarna somnar efter bara några sekunder över huvudhöjd
    - När man behöver hjälp för att komma upp ur sängen eller soffan
    - När det enda man orkar plocka upp från golvet är en godis som ramlat ner.
    - När man måste kissa igen så fort man rest sig och trott att man var färdig.
    - När man letar efter alla andra möjligheter än att behöva använda trappan.
    - När de högklackade skorna blir stående bakom de förnuftiga "kärrningskorna"
    - När godisskålen får prioritet före middagen
    - När allt blir tungt
    - När man flåsar och flämtar som en valross efter att ha fått upp dragkedjan på skorna och måste sätta sig ner efter för att få blod i huvudet och få bort den lila färgen från ansiket.
    - När man inte längre orkar stå i duschen utan sätter rätt ner på rumpan på golvet.
    - När man sitter på golvet i duschen och inte förstår hur man ska komma upp igen.
    - När ingen annan än du får tillgång till soffan längre.
    - När dagens höjdpunkt är Dr. Phil och förslossningskliniken..
    - När det känns som om bebisen försöker trycka ut slemproppen och gräva sig ut varje gång du lägger dig ner.
    - När man planerar en utflykt utanför hemmet utifrån vart det finns toaletter.
    - När anklarna får storlek av en överarm efter två timmar på bion.
    - När du lägger på dig 2 kg vatten efter en vecka och säger ja, ja..
    - När du börjar gråta för att du inte får på dig skorna själv och sedan nästan skrattar ihjäl dig för att du faktiskt sitter och gråter.
    - När du ställer dig med benen en meter från varann för att förbereda dig på att böja dig ner.
    - Allt är väldigt irriterande...
    - När sambon av ren djävulskap puttar ner dig i soffan och du inte kommer upp igen och han blir sittandes för att se hur det ska gå.
    - När BH storleken börjar närma sig slutet av alfabetet.
    - När ett ärende om dagen gör dagen fullbokad.
    - När mannen din faktsikt måste hålla med om att du inte har något att ha på dig.
    - När du hellre sitter i bilen än att gå in och handla för att det är för mycket besvär att ta sig ut och in.
    - När du hellre går i fula bommullsbyxor än i de vanliga gravidbyxorna för de har en söm under magen som pressar.
    Så himla klockren! Det där är jag i ett nötskal med några få undantag! :)

Du räknas som höggravid från v 28! :)
  • Mabaja

Jag har också känt av karpaltunneln. När jag berättade det för bm fick jag "jaså, du har också fått de problemen" och sen bytte hon ämne.

Nu får ungen komma. jag är less, ledsen och nedstämd. min dator är trasig så nu sitter jag på min mans dator, tiden står still, tråkigt väder ute... har inte lust med någonting, vaknar på morgonen och ligger kvar så länge jag kan men helst skulle jag bara vilja dra täcket över huvudet och invänta nästa dag!.

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-10-08 13:25:04 följande:
    Någon som vet nåt om TittUt i Sthlm?
    jag har gjort 3d/4d-ul på tittut här i sthlm!
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-10-08 14:02:28 följande:
    Mabaja, trist att du känner dig hängig och less. Hoppas så att den vill titta ut snart! Tänk vad underbart, snart har ni en liten bebis hos er!
    jo men det är segt att vänta när man inte kan göra nåt. får inte träna, får inte jobba... har visserligen en sjuk katt här hemma men en måste hålla i honom för att den andre ska kunna ge medicin och tvätta såret. sen är jag så less så orkar inte bry mig om att jag bor i en svinstia! så för en stund sen gick jag och drog täcket över huvudet och tyckte synd om mig en stund!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma