• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

TACK till er alla tjejer!

Odd: Jag hade verkligen helfel när det gällde bricanylen., Hade tungt att andas hemma när värkarna drog igång men vågade inte använda min astmamedicin. Var rädd att det skulle dö ut! haha.

mallanis: du är saknad i tråden! Får verkligen hoppas att din blödning beror på sexande! sköra slemhinnor är vad det är, det har jag bestämt!

• Mabaja
    sofy skrev 2010-10-11 21:00:15 följande:
    Hur känns de nu då? Är ni hemma? Hunnit greppa än att ni är föräldrar nu? ;) Vill se en bild sen på den lilla tösen! :D
    vi har fått komma hem. de ville hålla kvar mig till idag då mitt hb är nere på 95. annars hade vi nog kommit hem redan igår. det känns jättebra, vi har börjat förstå lite smått vad hon vill och inte vill. vi känner att vi har fullt ansvar men att jag är mamma? nej det känns inte riktigt hemma.

bilder kommer så fort jag hittar usb-kabeln... min man har ingen minneskortsläsare och min dator är paj.
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-10-12 08:15:28 följande:

Mabaja, hoppas du får in någon bild på underverket snart

Jag tar tillbaka det om att illamåendet är på väg bort. Hua! Spytt nu på morgonen och mår skitilla just nu och tycker synd om mig själv som sitter på jobbet och har 8 timmar kvar att jobba... suck.
    Bläää!!!

illamående är härligt i efterhand. jag började tröttna i vecka 20 när det aldrig gav med sig. sen spydde jag sista gången i v 29 och strax efter saknade jag det trots att magen var stor och kände sparkarna. haha
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-10-12 08:31:51 följande:
    haha. Jag måste erkänna att jag saknade illamåendet i går, jag mådde ju bra, vad skulle jag göra efter jobbet liksom? Så är det även en liten "garanti" att det kanske står rätt till om man mår illa tänker jag.... men nu vet i tusan, nu ångrar jag mig och vill må bra igen. Det är så jobbigt att smyga iväg på jobbet och hulka "tyst" när toan är bredvid kollegan ungefär....

Hur mår du nu Mabaja? Är man helt "annorlunda" där nere efter förlossningen? Jag är livrädd att bli uttöjd för alltid

En fråga till: Vad gör man på inskrivningen??
    på inskrivningen tar de massa prover och går igenom vad som händer under graviditeten, när ni ska träffas och så...

jag mår bra. är öm där nere, svider lite när jag kissar! uttöjd tror jag inte att man blir jättemycket. det drar ju ihop sig! vet inte hur det ser ut där nere utan det väntar jag med att undersöka. haha.. det jag däremot oroar mig är att göra nr 2.. haha. är ju där det gör som mest ont, iaf när jag hostar och nyser. haha...
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-10-12 09:59:56 följande:
    Vad för prover tar man på inskrivningen då?
    blodgruppering, hb, blodvärde, socker, hiv (görs på alla men är allt ok får du inga besked), röda hund-immunitet, blodtryck... har jag glömt något? tror inte det...
  • Mabaja
    mallanis skrev 2010-10-12 11:01:07 följande:
    hahha bra att identifiera källan ;) Jag har vid mina två tidigare försök inte blött något innan utan bara när själva missfallet/tabletterna framkallade missfallet. Tänker inte nojja än då jag har första besöket på torsdag... men jag talade om för mannen att nu blir det inget sexande förrän v 18 ;) han såg förskräckt ut *s*.

varit på vc idag och fått antibiotika jag hade fått halsfluss......=( men nu ska jag väll pigga på mig rätt snart=)
    Åh spännande med besök på torsdag, vul då va? Håller tummarna för er!

Trist att du är sjuk! men skönt att ha blivit behandlad, då är du snart på banan igen! Krya på dig!
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-10-12 13:45:27 följande:
    Vilken liten goding...och så mörkt hår . Vem hade det som liten du eller Daniel. Ven tycker du hon är mest l
    ik (än så länge).
    håret har hon från mig. :) det är jag mest glad att hon fick.. när jag var ett började jag bli mer och mer blond... daniel hade inge hår i början... hittills har vi sett att hon fått daniels öron och fötter... ansiktet är mer från mig. överläppen är från mig och underläppen från daniel, ansiktsformen är min. :) Daniel tycker att hon påminner mycket om min faster och lillasyster!...
  • Mabaja

nu kommer bilder på vår skatt!

det är fortfarande overkligt men heeelt fantastiskt! och jag är så impad över daniel att han tar bajsblöjor utan problem, jag får bara dubbelkolla att blöjan sitter rätt för där är han osäker...
  • Mabaja

Snart får ni era skatter med! Åh vad det ska bli roligt att följa.

Wilda var 3485 tung och 51 lång så jag tycker hon var förvånansvärt liten med tanke på att hon kom på bf+10!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma