• sofy

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2010-09-29 21:04:41 följande:
    Tänker på dig Softy! Hoppas det går bra på akuten.
    Tack vännen!! {#emotions_dlg.flower}

Kom nyss innanför dörrn.. fick konstaterad UVI så har hämtat antibiotika också på apoteket i stan :) 3 ggr om dagen i 10 dgr, sen ska ja va bra igen! Skönt de!

Livmodern ligger nu ca 3 cm under naveln sa hon, redan? Jaja, bebisen låg iallafall o vinkade o sparkade me benen som den har tydligt nu! Så sööööt! 3,2 cm va den, så den växer på sig iallafall :)

Nu ska ja soooooova!!

Natti tjejer!
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-09-30 07:32:33 följande:
    Såklart du fick! Det var bra att du åkte in! Fick du se bebis också när du åkte in??? Har de ultraljud på akuten? Eller åkte du till kk-akut? Kul att se bebis iaf. Så underbart att se de den sprattla och röra sig, speciellt innan man kan känna det själv :)
    Ja de va nog de ;) Haha. Japp de fick jag, tänkte precis lägga in en bild, orkade inte de inatt. Jag knatade in på SÖS, vanliga akuten - skrev in mig o så upp till gynakuten. Där har dom ju UL maskin o sånt :) Samma på Huddinge. Men de va skönt o se den vinka, tillome läkaren blev glad o sa att den va så söt ;) Sen när den hade vinkat lite o lagt sig tillrätta så somnade den nog om, haha.

Jag va lite tveksam till o göra de IGEN men hon ville se om bebisen verkade påverkad av min UVI, men de såg bra ut.

• sofy
    Happiness skrev 2010-09-30 13:30:50 följande:
    Sofy: vilken liten söting! Hoppas du blir fri från UVI:n snart. Skulle de ta en odling? Försök dricka mycket nu. Tranbärsjuice eller vatten med citron. Skönt att lillen mår bra Krya på dig!
    Visst va den! Fast ja "ser" bara ena benet o handen, resten har ja svårt o tyda ;)

Jepp, dom skickade iväg en odling också. Leukocyterna låg på 14, temp 3 tim efter alvedon 37,9, bltrd 130/80, puls 103. Högt för o va mig. Men fick iafl anitbiotika, så de e förhoppningsvis bättre snart.

De låter inte som du har de så lätt nu, nej :( Stackare!! Tänker på dig o skickar massa styrkekramar!
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-09-30 14:26:15 följande:
    Vilken söt minibebis. Så liten men ändå så välutvecklad! Det är häftigt att se!
    Ja, mini-människa! ;) Härligt att den klarar alla prövningar den utsätts för, eller har gjort. Kraftiga förkylningar me hög feber, UVI, mediciner, sex osv.. En liten kämpe :)

(Jaa, de e normalt o kunna ha sex men efter så många MF så ska man ju va lite försiktig, vi har dock haft de nåra ggr nu o de har ju funkat..)
  • sofy
    PåvägMotSyskon skrev 2010-09-30 14:20:34 följande:
    Sofy : Jättefin vul bild, man blir alldeles rörd när man ser det lilla livet som klarat den otroliga resan och som växer därinne. =) Mirakel är vad det är.
    Taaaack :) Jaa, verkligen! Läkaren på gynakuten blev nästan mer rörd än mig, haha! Hon va verkligen toppen, har haft sån jäkla tur me alla läkare ja träffat nu under min grav! Men hon igår va mest hänförd av alla, så gulligt :)
  • sofy
    färnik skrev 2010-09-30 17:08:05 följande:
    Hm, det var intressant! Enligt böckerna ligger ju livmodern där typ i v 17?
    Jag har ingen aning om vart i vilken vecka. Men att den skulle va där nu tycker ja låter orimligt. Men när hon kände igen så sa hon att hon får grepp om den där iallafall, o när hon tryckte på magen när VUL staven va inne så såg man på bilden att livmodern trycktes ihop precis där hon va då, men men. Spelar ingen roll vart den ligger egentligen, tycker bara de lät skumt :)
  • sofy
    färnik skrev 2010-09-30 17:19:49 följande:
    Jag håller med om att det var skumt, jag är i v 16 nu och min livmoder ligger ca 5cm under naveln vad jag kan uppfatta iaf. (vilket stämmer rätt bra med litteraturen) Men vi är väl alla olika skapta! Flört

EGO: Idag låg jag till 13 (!!!), mådde riktigt urk. Sedan tog jag mig i kragen, gick upp och gjorde ugnspannkaka. När sedan maken och dottern kom hem, så tog vi pannkakan och saft med oss i en korg och satte oss i en solig glänta i skogen ett par timmar. Mysigt trots illamående! Min fina lilla familj! Hjärta
    Jag har så svårt o känna, provade igår när ja va där men hon sa att man trycker "undan" livmodern o de som ligger där så de e svårt o känna själv om man inte känner som dom, både ute o inne samtidigt, då får man ju grepp om den liksom.

Men äääeh, spelar ingen roll vart livmodern är, haha! Bara bebisen mår bra så :)
  • sofy
    fröken SJ skrev 2010-09-30 22:17:54 följande:
    Ett positivt egoinlägg från mig då..... Har äntligen fått lyssna på hjärtljud idag!! v.24
    148/minut <3
    UNDERBART! Solig
    Åh va kul! Grattis! :D
    kajsalisa skrev 2010-09-30 20:47:18 följande:
    Är inte så aktiv här just nu mina vänner. Har svärmor på besök från utlandet, så det blir ont om datortid för min del. Stor kram till er alla, speciellt ni som mår dåligt, är oroliga och stressade.
    Oh, va kommer hon ifrån? Va de Australien? Hoppas ni har de bra :)
    Cat79 skrev 2010-09-30 19:18:45 följande:
    Underbart med alla fina bebisbilder :)
    Ni som behöver en stor kram får en bamsing av mig nu!!!
    Mabaja: BF idag men skönt att bebis inte vill ut så han el hon får ett eget datum som inte är relaterat till sorg.

Ego: Har haft två riktigt tuffa dagar på jobbet så jag glömmer bort mitt besök hos barnmorskan idag..... suck. Nu är det dags att snart börja tagga ner.

Är så trött just nu och orkar tyvärr inte kommentera allt.
    KRAM
    Kram till dig också!
  • sofy

Usch, bara kräks o kräks. Alla mediciner ja tar åker upp igen, så va e de för mening o ta dom då? :/ Speciellt levaxin o mitt penicillin som e så viktigt o ha kvar nu :(

• sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-30 22:45:59 följande:
    det finns ingen penicillin som suppar då? för den vägen är det ju lite svårt att spy upp iaf?
    Haha, ja de har du ju rätt i ;) Vet faktist inte om de finns de för UVI.. men de borde de ju absolut göra.. Har inte fått behålla ngn av dom 3 tabletterna ja tagit idag, bara den ja tog inatt när ja kom hem från sjukan.. Och biverkningarna på penicillinet är illamående o kräkningar, bra o skriva ut de till ngn som redan har de jobbigt me de o äter antiemetika liksom. Hm! Vad gör man? :/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma