• sofy

Plus igen efter mf/ma

Orkar inte va så aktiv just nu, sjuk igen och har hostan from hell! Ska upp till läkaren sen för tror de är astman som spökar, blä.

Hoppas de drar igång på riktigt snart Mabaja :) Och Muffe, ja har inte heller mycke molvärk, nångång ibland. Och brösten ömmar väl hela tiden men ibland mer o ibland mindre.

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-27 12:49:01 följande:
    Någon här inne som ätit sushi under sn graviditet?
    Borde vara ok att äta typ räka och avocado, men kanske inte lax? Köper självklart från restaurang och blev så sugen just nu.

Svagt illamående hela tiden, blev nästan lite  glad att det kom tillbaka
    Jag har gjort, o gör fortfarande :)
  • sofy

Nu har vi berättat för mina föräldrar, puh! Jag hittar liksom inge bra tillfälle, så de fick bli på opersonliga MSN. Min mamma jobbar o reser vääldigt mycke i jobbet, o vi hinner liksom aldrig ses, nån kortis ibland bara över en fika eller så. Men ville inte outa de över en lunch innan hon skulle tillbaka till jobbet heller, så de blev så nu.. :/ Glömde nämligen mina lergigan där i helgen också efter vi varit husvakt så när hon ser dom skulle hon förstått ändå. Nu e de iallafall gjort o dom blev chockade men glada.

• sofy
    Odetta skrev 2010-09-27 21:08:22 följande:
    Chocken tror jag tillhör...blir det första barnbarnet? Den dag jag får höra att jag ska bli mormor (för antar att töserna ser till detta innan lilleman) så kommer jag också bli jätte chockad   Huvudsaken är att dem blev glada dock

*kram*
    Haha, jaa. De e första barnbarnet. Och dom enda barnbarn dom kommer få e från mig då jag e ensambarn ;)

Kram!
  • sofy
    Bjornis skrev 2010-09-27 22:20:21 följande:
    Jag har ätit sushi MINST en gång i veckan hela tiden! Första 12-13 veckorna kanske två ggr i veckan. Det var min craving. Haha. Och jag äter BARA lax. Men äter alltid där de gör sushin när man beställer den så den är fräsch och nygjord och bor ju i GBG så här finns det gott om fisk. Äter inte sushi på måndagar då alla fiskaffärer är stängda å så. Har en kompis som åt sushibuffé i Gävle hela sin graviditet och det gick finfint så.
    Men hur funkar de egentligen.. vissa ställen fryser ju sin lax innan för dom "måste" de enligt dom, andra har ju daglig färsk.. är den frysta lika ok?

Och har du koll på de här me salami.. som e färdigförpackad liksom från typ Ica? Ska man frysa den 3 dgr innan man äter eller är de "färsk" salami dom menar?
  • sofy
    Lallan skrev 2010-09-27 21:28:18 följande:
    Sofy:Här hade vi lite outande i helgen, dock inte från vår sida det är liksom ingen hemlighet längre Sambons bror och föräldrar var här och grattade vår äldste son. På kvällen bjuder sambons bror på vin och påpekar gång på gång att det är fint vin."Det är dyrt vin det här", "DEt är årgångsvin" osv osv. Jag och sambon kopplade ganska snabbt vad som var på g men svärmor och svärfar kopplade inte ens när han sa grattis farmor och farfar Svärmor tyckte att farmor har hon ju varit länge så det var ju inget nytt Tog ett tag men till slut så trillade poletten ner
    Haha, sorry om ja e trög.. men vilka outade? Sambons bror me familj? Eller, va? Haha ;)

Kul ändå!

Men jag tycker de e jobbigt att dom tog de så chockartat, självklart förstår jag de o jag väntade mig inget annat men ändå.. blä! Jaja, de blir la bättre när de gått in..
  • sofy

Fyfan hela dagen e förstörd! Tog inte primperan igårkväll innan jag gick o la mig för jag blir så läskigt rastlös av dom, kryper i hela kroppen. Trodde inte de skulle göra ngn skillnad men nu har ja spytt hela förmiddagen trots lergigan imorse o vid lunch, suck.

Färnevik, känner du av några biverkningar av primperan?!

• sofy
    Pancakes skrev 2010-09-28 15:40:25 följande:
    Usch, vad jobbigt Sofy! Kan du jobba som vanligt eller är du sjukskriven?
    Jag pluggar, ligger dock liiite efter nu. Suck! Men ska förbi plugget imorn o snacka me läraren, jag kan ta ikapp de - pluggar bäst under stress! :) Men jobbigt ändå. Så jag "kan" vara hemma tack o lov, får pengar från CSN. Annars hade jag blivit sjukskriven av min läkare sa hon.
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-28 15:43:47 följande:
    jobbigt Sofy Vet inte riktigt hur du känner dig för du verkar ha lite mer illamående än mig. Jag envisas ju med att inte äta några tabletter och då mår jag ju därefter, kanke att det börjar släppa liiite om jag äter hela tiden. Kommer bli fet!
    Äter dock ingen mat utan bara kalla saker som frukt, mackor, smoothies och ljust bröd... aja...

Kommer ni att vaccinera er mot influensan?
    Haha, jadu jag vet inte heller. Jag överlever inte utan tabletterna, dom dämpar de men hjälper inte helt. Dock får ja skylla mig själv idag då jag avstod från primperan + kvällsdosen av vanliga lergigan igår, för nu hjälper ingenting. Äta kan ja fortfarande inte typ, uäck.

Jag e vaccinerad sen förra året, så nope.
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-09-28 15:53:51 följande:
    När var ni på första VUL förresten? Jag har inte förrän i vecka 9. Det känns långt kvar men fyra veckor går nog rätt snabbt.
    Jag va på första i 5+0, då såg man bara en pytteliten hinnsäck på 4 mm, sen igen i 5+6 och då en hinnsäck på 15 mm + en gulesäck. Sen igen i 7+2 pga blödning o då va pyret knappt 1 cm, typ 7-8 mm. Sen igen i 7+6 o då va den 14,5 mm. Och nu sist i 9+2 o då va den 26 mm :) Hjärtaktivitet såg på 7+2 när jag hade blödningen.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma