Inlägg från: maria204 |Visa alla inlägg
  • maria204

Plus igen efter mf/ma

Daniela01: Hur har det gått? Håller tummarna för en bild på en/eller två småttingar!

Jag får vänta en vecka till tills nästa VUL. Det känns faktiskt som att det kommer att gå bra den här gången. Jag mår illa och är jättetrött, och på morgonen, om jag ligger på magen och är kissnödig, kan man se en fin kula på magen. Annars är det mest fett som döljer den väl {#lang_emotions_wink}

Sommaren2005 skrev 2010-06-01 16:20:53 följande:
    Åh, hur går det? Jag hoppas det bara är något tillfälligt. Men jag känner igen mig hos dig. Har inte alls samma symtom längre och igår och idag lite, lite blodblandat på pappret. JAG VILLINTEVILLINTE igen Håller tummar för oss båda....
    Jag håller också tummarna. Jag har haft bruna flytningar i 5 veckor nu, och ännu inget missfall. Ett par gånger forsade det till och med blod. Hoppas att ni får komma till GYN så att de kan säga vad det beror på. Lycka till!!!!
  • maria204
    mallanis skrev 2010-06-02 17:14:18 följande:
    Blir tillbaka till gamla tråden för mig nytt mf. Inte lika stor chock denna gång om man nu ska se något positivt i det hela =(  lycka till nu vidare tjejer!
    Neeej! Fy vad tråkigt!
  • maria204

Välkomna Odd och Norpan!!!! Nu ska vi bli kvar här allihop!

• maria204
    No way skrev 2010-06-03 22:02:20 följande:
    hallo töser hur mår ni?

Igår gick jag in i vecka 12 (woohoooo) nu känns allt helt plötsligt som om de kanske blir bra trots allt =)
    *Elias*
    Vad härligt! Det är klart att det kommer att gå bra!

Själv pendlar jag mellan glädje och oro. Jag tror att jag har slutat blöda nu, vilket borde vara bra, men varje förändring verkar medföra en oro för missfall. "Är jag verkligen illamående? Känns inte molvärken lite annorlunda? Är inte brösten lite för ömma?" Jag LÄNGTAR tills VUL:et nästa vecka. Om allt är ok då ska jag slappna av!
  • maria204
    No way skrev 2010-06-03 22:15:09 följande:
    När skulle du på VUL maria? Så vi kan hålla tummar och tår =)
    *Elias*
    På onsdag 8.30. Jag är glad för alla tummar och tår som går!

Apropå sex, så är det no-no så länge jag blöder/har bruna flytningar. Jag har blött i 5 veckor nu, och innan dess hade vi inte haft sex på ett par veckor. Så här länge har vi inte varit utan sedan vi träffades. Obestämd Min stackars sambo börjar väl bli desperat, medan jag faktiskt inte skulle våga, även om det slutade blöda. I alla fall inte innan jag vet att allt är ok.

ODD: Molvärk i rygg och mage har jag haft hela tiden, så jag antar att det är normalt!?
  • maria204

Med min första blödde jag efter sex runt v. 5. Det var först klarrött blod som senare övergick i blodstrimmiga flytningar.

Imorgon har jag blött (fast jag tror attd et har slutat idag) i 5 veckor. Det bröjade med en rosa flytning. Två veckor senare störtblödde jag med rejäla kramper. En vecka senare fann de fostret, som då var i v. 7+6., fullt levande.

Odd: Hoppas att det bara är en normal blödning. Se till att du får komma in och kolla! Kram!!

• maria204

Happiness: Välkommen hit!!! Vad kul! Jag får tårar i ögonen när jag ser hur många av er som stöttade mig i den andra tråden som också har små frön i maggen. Glad

• maria204
    Bjornis skrev 2010-06-08 20:21:14 följande:
    Min man var jättepositiv sist trots att jag hade en så dålig känsla. Tror inte riktigt jag vågade uttrycka hur orolig jag var då även om jag samma morgon som det negativa vulet sa att "det känns inte bra"... Hade inget mer än magkänslan att basera det på då. Inte en blödning, inte ont. Nada. Den bara låg där inne, orörlig 1,5 vecka mindre än den borde...
    Maken är lite mer nervös denna gång men märker på mig att jag är mer positiv och då vågar han också hoppas. Plus att senaste vulet ju var en vecka senare än den avstannat sist så Det gjorde ju en del för oss båda. Men nu när det närmar sig vul igen så blir jag fundersam - känns det verkligen bra? Borde jag inte vara lite svullen om magen iaf? Och borde jag inte känna livmodern ovanför blygdbenet? (Hur fan man nu känner den?! Jag tror jag klämmer på nån förvirrad magmuskel?). Haha. När man aldrig varit gravid (eller gått så här långt i en graviditet) så vet man ju inte?!

Odd och sommaren: Håller tummarna för er! Klart det ska gå bra nu!!!
    Åh vad jag känner igen mig! Jag har varit lugn, trots blödningar, i tre veckor nu. Imorgon är det dags för VUl nr 5(!). Jag har slutat blöda, har molvärk och ömma bröst och är trött. ÄNDÅ är jag skitorolig. Jag vill inte att det ska vara något fel! Jag vill ha den här bebisen!

Jag drömde i natt att jag fick hålla bebisen på min mage. Det var ännu en pojke och det spelade ingen roll. Åh vad jag älskade den där bebisen och jag kan fortfarande känna hur mjuk hans hud var och hur gott han luktade. Och då var det bara en dröm, men efter den inser jag hur mycket den här graviditeten betyder.
  • maria204
    kajsalisa skrev 2010-06-09 10:26:36 följande:
    Maria204; Håller givetvis tummarna för att allt ser bra ut i din lilla mage idag också.
    Tack för alla tummar, men det hjälpte tyvärr inte. Det blir en skrapning till, nu på fredag. Gråter Jag är trött, ledsen och tom. Känslorna känns igen... Idag är jag hemma från jobbet, men imorgon tänker jag gå på avslutningen och sedan ska jag prova brudklänningen. Ikväll ska vi träffa prästen. Allt känns så absurt! Min älskade sambo grät han också idag. HAn var verkligen inte beredd på det här. Fostret hade inte växt som det skulle och det fanns ingen hjärtaktivitet och inget flöde till det heller. Fy fan! Jag vet inte om jag kommer våga försöka igen. I alla fall tar vi en paus nu över sommaren och försöker leva i nuet.

Lycka till ni andra!
  • maria204

Jag gör ett litet gästspel. Det var lääänge sedan jag var här inne och jag har hållit mig borta från FL sedan mitt andra MA. I söndags plussade jag igen, försök tre efter mitt senaste missfall. Jag är livrädd och säker på att varje molvärk, klåda, illamående är tecken på misssfall. MEN vad roligt att se att ni är så många och att ni som stöttade mig vid mina MA har små pyren i magen. Sist var du ju knappt gravid, Happiness! 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma