Inlägg från: Liberté |Visa alla inlägg
  • Liberté

Plus igen efter mf/ma

Fin bild MCT!!!

Behöver råd från er tjejer, idag anlände äntligen mitt paket med mammakläder, dock ser jag VÄLDIGT gravid ut (inte konstigt, snart v 16 med barn nr 3).....och jag är lite osäker på att "gå ut" med det så på jobbet bland föräldrar och barn- jobbar på förskola som lärare.... Jag oroar mig för att något ska vara fel på rul nämligen. Tror dock redan att många anar då deras fokus mest hamnar i midjehöjd istället för ögonkontakt när jag pratar med dom...

Hur har ni gjort? Någon som jobbar dom lärare eller bland mycket folk? Känns som om min graviditet blir allas angelägenhet då....       

• Liberté
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-28 19:55:12 följande:
    Åhh MCT, vilken underbar mage du har <3

Här är det inge bra.. sammandragningar och tryck neråt :( 
    Ringt förlossningen? Vilken v är du i? Här tar dom emot på förlossningen från v 22+0
  • Liberté

Hej på er tjejer!

Har läst här inne men inte skrivit på ett tag, snart dags för många av er! Måste vara otroligt spännande med tvillingfödsel

Själv har jag kommit till v 21 nu och är heltids sjukskriven pga prematura sammandragningar, nu helt plötsligt efter sista svängen jag var inne så är det inte att jag ska öppna mig som oroade läkaren- utan att sammandragningarna ska påverka min ruptur sen förra förlossningen och att den ska gå upp. PRECIS det jag frågade 5 gånger under 2 års tid innan vi bestämde oss för ett barn till.

Så jag spenderar mitt liv i sängen just nu, känner mig som en fet och slö soffpotatis.....        

• Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-13 16:17:58 följande:
    Ohh vad drygt redan i v 21!
    Kan inte varit roligt att höra läkarens ord... särskilt om man efterfrågat den risken tidigare...
    Vi kan bilda par du och jag, jag känner mig också som en slö och fet soffpotatis men alternerar iaf mellan soffa, säng och stol!

Alla säger att det är "sååå värt det"... dåliga dagar tänker jag "fan ta dom om dom ljuger!"  Cool Du sitter iofs med facit.. ÄR det värt det?

Ja det är rätt drygt faktiskt.....blir ju ffa ganska dyrt i inkomstbortfall! Blir dessutom otroligt trött på alla som säger "lyckos dig, vad skönt att vara ledig!" LEDIG?!? Man kan ine göra annat än att ligga ner, kan inte ta hand om barnen, hemmet, röra mig utanför hemmet osv. Det är ju f*n inte att vara LEDIG! Sjukskriven är inte att vara ledig....

Dock ägnar jag lite åt tiden att hitta nya bra recept, är skit noga med vad jag äter nu så jag inte går upp för mkt nu när jag inte rör på mig.

Men....det ÄR värt det, tro mig

Hur långt har du kvar?      
  • Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-14 10:39:55 följande:
    Har för mig man kan få det som biverkningar... iaf värken. Det är ju oerhört jobbigt för kroppen att få järn.. att ta hand om det... =)

Hit kommer det folk idag för försenat firande av mig.... känner mig halventusiatisk....trött! =)

Trist med uvi, har haft jätte problem med det vid mina andra graviditeter- med en härlig svampinfektion ovanpå det.... Tror jag har svamp nu igen, kliar infernaliskt!!! Har jätte mycket flytningar också så jag tog fram sax och rakhyvel i duschen precis- går inte att ha någon buske där nere inte, då får man ha flytväst på sig!

Hoppas dina gäster har med sig en smarriga smörgåstårta och engångsartiklar så du bara kan ligga på soffan och bli matad och njuta av sällskapet Och att dom dammsuger innan dom går    
  • Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-15 11:54:23 följande:
    Härligt! Klart det ska gå vägen, 2012 har redan fyllt sin tilldelade kvot av skithändelser med råge!!

Här är en low-dag... hade besök igår hela dagen och var igång från 8-22... på fötterna konstant mer eller mindre. Bad bad bad idea. Eller...det var supertrevligt igår.. men idag... aj.

Dessutom har busfröna flyttat runt lite tror jag... har svimmat två ggr och kräkts ner badrumsgolvet en gång. före lunch! Bra jobbat!
    Bäckenet går åt två olika håll och har jag en suspekt huvudvärk som är misstänkt lik migrän fast ändå inte... har iofs klarat mig sedan v 15...

Igår fick jag iaf en stor mysig mrogonrock som blir perfekt vid nattmatningar sen, härliga raggsockor (vi har hemskt kalla golv) presentkort på bodyshop, en tub ansiktmask från samma ställe som har nån värmande effekt. Ska ha lite spa nån förmiddag tror jag...=)
    Å så fick jag en bakmaskin! Vi laddade den och tidsinställde den till i morse så klockan 8 i morse vaknade jag av ett piiiip och doften av nybakat bröd! Den varmhåller sedan brödet en timme så det fanns tid att vakna till, ta sig upp och klä på sig.
    Gott blev det!
    Bakmaskin låter underbart!!! Kanske man skulle önskat sig???
  • Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-17 11:05:20 följande:
    Tul gick bra... men det tog tid och gjorde ont när hon skulle mäta pojken... han ligger ju mer eller mindre under mina revben så hon hade svårt att få bra bilder på honom och fick trycka som tusan med ul-proben... *aj*

TV 1 2271 gram (-4,6%)
    TV2 2029 gram (-14,7%)

Så han har hämtat igen sig lite. Om nu måtten stämmer. Hon var inte helt nöjd.
    Skönt iaf, känner mig lugnare.. :)

usch gör så jäkla ont när dom pressar och trycker med proben! Gör man alltid TUL på tvillingar eller hur kom man fram till att man skulle göra det på dig?
  • Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-17 11:23:56 följande:
    Ja fläckvis vill man döda den som gör ultraljudet.. Jag tror man gör TUL på alla tvillinggravida från v 28. Var fjärde vecka om det är tvåäggs och varannan vecka om det är enäggs tror jag. Nu fick vi göra ett extra för att tvilling 2 halkade efter förra gången. Men till idag hade han hämtat ikapp lite. Nästa blir om 2 veckor igen. "om du fortfarande är gravid då!" som barnmorskan på Ultragyn sa! haha!
    Väntar tvillingar! 34+0 idag!

Ah ok! Förresten- är ni nöjda med bakmaskinen? Funderar starkt på att önska mig en sådan
  • Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-17 11:39:35 följande:
    Supernöjd! Programmerade den igår kväll så 06,30 i morse fanns det nybakat fullkornsbröd! Tungan ute

Mums! Ska absolut önska mig en sådan
  • Liberté

Nej det problemet har inte jag heller- här är det dunderkula fram och dunderkula bak haha!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma