Inlägg från: Liberté |Visa alla inlägg
  • Liberté

Plus igen efter mf/ma

jajemen,tinkalilla it is!

• Liberté

Det lugnade ner sig så jag stannade hemma med varm dusch o soffhäng. Har ju en läkartid imorgon så får se vad dom säger....

• Liberté

Jag har fått lergigan comp, hjälpte föga, avböjde primperan. Kräks "bara" på mornarna nu, v 23 imorgon.

Har en riktigt kass dag idag, krångliga barn under förmiddagen tärde rejält på mage och bäcken. Nu ligger jag utslagen i sängen och har tagit panodil- min framfog knäcker mig helt, känns som om jag ska gå av på mitten. Får trampa av mig byxorna för kan inte lyfta benen....

Men men, det är ju såklart värt det, bara 14 veckor kvar nu! Och även om jag gnäller så är jag sååååå tacksam att vi får vara med om denna resa en gång till, det trodde vi inte när vi satt på fertilitetskinik med 3 missfall i bagaget...       

• Liberté

Stor kram MCT!!

Min tapp var kraftigt förkortad, mjuk och jag var öppen för 1 finger i v 32 med min förste. Inte mkt förvärkar eller mensvärk. SÅ jag hoppas att du är supermogen om en vecka!!  

• Liberté

Jag har också jobbat min sista dag, sjukskriven fram tills förlossningen. Känns lite trist, ajg sörjer att inte ha en normal graviditet, men är samtidigt tacksam att dom inte vågar ta några risker denna gången. Får hoppas att inte f-kassan knorrar för mkt

• Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-27 12:25:59 följande:
    Hmm fick min löneavi från jobbet idag.... -855 kr...kul! Fattade ingenting av den dock så jag ringde för att kolla... å lönekontoret fattade inte heller! haha! Nu var "min" ordinarie handläggare sjuk men denna skulle luska i vad som hänt och återkomma i början på veckan....

Sen ringde jag ju förut och kollade det där med att man får behålla 10% av lönen vissa månader om man har kollektivavtal om det.
    Jag fick då till svar att jag får 10% av en månadslön utbetalat en gång. Okej.. inte jättemycket men lite pengar iaf...

Nu säger denna handläggaren att jag får 10% i FEM MÅNADER om jag anmäler 150 dagars föräldraledighet på en gång! Viss skillnad.... men det betalas fortfarande ut som ett engångsbelopp, hon gissade i mars. Tackar tackar.
    Men om jag bara lägger in om 90 dagar hos arbetsgivaren så kan jag inte få en ytterligare utbetalning senare utan den sker bara en gång. Varför berättar de flesta inte sånhär information frivilligt?!

Det stämmer ! Jag fick också reda på dels att jag får 10% av min lön de första 3 mån jag är sjukskriven- TACK liksom!! Jag är sjukskriven resten av graviditeten nu, med BF i maj så är det låååååångt fram. 

Får också 10% de första 150 dagarna enligt vårt avtal, antar att vi har samma avtal MEN, det är jätte viktigt att man lägger in om tjänstledighet minst 150 dagar i sträck- om man tex lägger in för 2 mån i taget så får du bara 60 dagars ersättning, sen har den båten gått. Jag får mitt engångsbelopp så fort bebis är ute, bara att ringa till min löneassistent så fixar hon det.

Jag har fått ringa rint, kontakta facket osv för att få klarhet i detta- så irriterande!!! Man har ju RÄTT till dessa pengarna!     
  • Liberté

MCT- det är jag, Tinkalilla, som bytt signatur bara. Så ingen förvirring uppstår

• Liberté

Gött!! Men hur mkt blir det? Nu jobbar jag ju senast 75% men min tjänst är på 100% varit föräldraledig 25% bara. Min månadslön är 23 000

• Liberté

Jätte söta kläder!

Just nu jagar jag amningsbhs och amingströjor till mgi att ha med i väskan Fick hem nya mysbyxor och ett par tights samt matchande trosor o bh. Ska lägga ner dem i väskan imorgon Tänkte ha en väska stående på kontoret utifall jag behöver åka in, stressar mig så otroligt att inte ha mina egna grejer med mig. Bebis är helbild, magen putar hit o dit, formar sig som en stor vulkan!! Gör rätt ont emellanåt, hoppas det lugnar sig....   

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma