Inlägg från: fröken SJ |Visa alla inlägg
  • fröken SJ

Ville bara berätta att min sambo fick äntligen känna första sparkarna tiiiidigt imorse när han steg upp till jakten.Han så ut som ett litet barn på julafton,som han har väntat och längtat! Hjärta

Imorgon är det v 22+0

• fröken SJ

Hahaha!! Jag har oxå så smått börjat upptäcka  att det kommer bli problem med uppfräschningen av den nedre regionen,men tippset med spegel lät ju kanon! Tack Mabaja! Skrattande

• fröken SJ
    Mamma till W skrev 2010-09-16 08:56:34 följande:
    Måste vara lite ego! Idag är det 2 veckor kvar till bf! :) 14 dagar.. Helt galet! :)
    Så härligt roligt Mabaja,Skrattande
    Några fler förvärkar (visst kallas det så) ..hihi
    Jag lääääängtar så efter att tiden ska gå så att jag får vara hemma och stöka på med div förberedelser för litens ankomst! Hjärta
  • fröken SJ

Ett positivt egoinlägg från mig då..... Har äntligen fått lyssna på hjärtljud idag!! v.24
    148/minut <3
    UNDERBART! Solig

• fröken SJ
    Muffe80 skrev 2010-10-22 18:13:45 följande:
    min bm sa åt mig att sluta med folsyra nu nämligen och gå över till mitt val kvinna men de tabletterna är så sjukt stora och jag spyr av bara smaken av dem...urk. kan inte ens dela dem för de går inte ner ändå.
    Det va likadant för mig med dom tabletterna så jag bytte till ACO:s KViNNA ist.En liten lila och vit burk med lila lock och MYCKET mindre tabletter.
  • fröken SJ
    Pancakes skrev 2010-10-27 13:47:53 följande:
    Ja, det är roligt med PT. Det kan jag rekommendera verkligen. Efter amningen är nog jättebra tänkt. Vad bra att du är sugen på proteiner och vad duktigt att du bara äter äggvitor...jag äter hela ägget och helst med kaviar :)

Ja, det känns inga problem att jobba. Det är full fart med både jobb och träning men är å andra sidan bara i vecka 10. Idag ska jag på inskrivning och jag vet att jag är jättefånig men tycker det är så jobbigt att väga mig in för andra. Jag har alltid vägt mycket och är lång och har 24.9 i BMI, precis på gränsen till övervikt enligt det måttet fastän jag tränar 5-6 gånger i veckan (inte nu dock...) Är så rädd att BM ska säga att jag är för tjock och inte får gå upp för mycket i vikt, min gamla ätstörda hjärna klarar bara inte av det.. :(  Hur har ni andra upplevt det?
    Jag hade ett Bmi på 28 på invägningen hos Bm.Är 174 cm lång och hade en vikt på 84 kg.Det
    enda min Bm sa till mig va att jag inte skulle lägga mig ner och äta en massa kakor och godis för att jag är gravid,utan försöka leva livet som vanligt ungefär.Och må bra,klok kvinna tycker jag =)
  • fröken SJ

Har varit väldigt jätte dålig på att vara här senaste tiden,har åkt på en jätteförkylning med feber som verkar envis! Hoppas den är borta till förlossningen.....

MEN skit i det nu!
    GRATTIS alla fina till era nyfödda sötnosar här inne!

Och en styrkekram till er som har det tungt just nuHjärta

• fröken SJ
    färnik skrev 2011-01-17 10:39:57 följande:
    Blä, jag har haft snuskiga flytningar nu emellanåt det sista. Som snor! Grön-gult och samma konsistens också. Skitäckligt ser det ut. Luktar inget dock, och inga andra bekymmer. Ngn som haft likadant?
    Japp känner igen dom där äckliga flytningarna,har dom till och från fortfarande men i mindre mängd.Man känner sig INTE så fräsch.Kan säga att "vanligt sex för oss har vilat typ fyra månader pga dom,jag känner mig så äcklig!!
  • fröken SJ

Hej och hå härinne!

Onsdag den 19/1 (på beräknat datum) föddes vår aldeles underbara guldklimp AlmaHjärta.
    Med blygsamma 4095 g och 52 cm.

Förlossningen gick snabbt och bra överlag, det var fullt på alla förlossninssalar så vi hammnade i ett bb rum och blev förlöst där.Han ej få någon smärtlindring för det gick så fort,men jag sprack ganska präktigt och blev sydd på operation sen. Men säger bara WOW så häftigt det va att föda barn,fy fasiken va jag struttar omkring här hemma och tycker att jag är as duktig...hihi Att även jag har klarat detta! Underbart!

Nu bara njuter vi Solig

• fröken SJ

Hej alla fina flickor här inne! Glad

Så roligt att se att det är på väg många syskon till era småtroll! Hjärta 

acure : Du kanske redan har fått svar på frågan om gravidförsäkringar? Men Trygg Hansas gäller från v 22
    .

Kram på er!   

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma