• sofy

Plus igen efter mf/ma

Jag mår illa som fan idag! Hann knappt upp innan jag hängde över toan, suck :(

Ska vila lite nu..

Men TACK FINASTE HAPPINESS för ditt mail, gulle du!! Hjärta

• sofy
    Happiness skrev 2010-10-10 11:48:26 följande:
    Å nej jag som trodde det barkade åt rätt håll nu. Hang in there!

Kram till finaste Sofy från mig!Hjärta
    De trodde jag också! :( Men men.. de kommer liksom i skov. Hoppas dock att de inte blir lika illa som sist. Gah!

Hjärta
    Happiness skrev 2010-10-10 11:47:02 följande:
    Å shit nu har de alltså åkt iväg. Tjhoohooo here we go! Och jag som tippat på 23 ikväll. Vad kan man vinna? HAha Nu kommer jag vara spänfd hela dan. Hoppas nu allt går bra....nervös!
    Såg i en annan tråd sista inlägg 00.50 inatt.. så jag tror på min 07.53 bebis för henne ;) Haha! Får se vem som va närmst sen.. ;)
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-10 16:42:55 följande:
    101010 kl 6.16 kom vår tjej, Wilda! 51 cm lång och 3485 g tung med ett huvudomfång på 34.5 cm på bf+10! Kom med med ansiktsbjudning och handen på kinden!

Kom in på förlossningen 3.20 (efter att ha övertalat de många ggr att få komma in), en timme senare vid första undersökningen var jag öppen 8 cm! och förlossningen som hade sagt till oss att vi skulle bli hemskickade! läkaren som undersökte tappade hakan när jag hade så täta men korta värkar och sen öppen så mycket. :) det gick undan vill jag lova, hann ,med lustgasen, men det var det enda. kan tillägga att slemproppen gick vid midnatt, vattnet gick strax därefter och sen kom värkarna med 3 min mellanrum.

Just nu ligger Wilda på pappas bröst och sover! Världens finaste, såklart!

Får åka hem tidigast imorgon då jag tappade 1600 g blod innan de fick bukt på det.
    Åååååh GRATTIS!!!!! Gud vad glad jag blir!! Ta hand om er sålänge så väntar jag me spänning på en bild på din BEBIS och inte mage ;) Mys!!
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-10 13:46:37 följande:
    Så var det för mig också. Täta skov ibörjan sen glesade de ut. För att till slut klinga av helt. Hoppas det kommer gå längre mellan skoven nu. Ibörjan mådde man ju skit varje dag sen blev det någon dag där man fick andas ut.

Hur går det med hjärtklappning och Levaxin? Har du tagit nått? Ska du snart till Spec.MVC igen?
    Nästa grej för mig är RUL:t den 21. Fram tills dess får det baske mig vara lugnt nu om inte jag får besked på måndag om UVI..men jag tror inte det livmoderspänningar har släppt.

Jag tror Mabaja håller på att kämpa nu som allra bäst nu . Håller alla tummar....hugaliga vad nervöst. Kommer bli det med alla som åker in.
    Joo jag hoppas de går längre emellan nu! Man blir så låg direkt när man har såna här dagar, buu! Men tiden går ju iallafall framåt och de e ju skönt. Nångång avtar de förhoppningsvis helt ;)

Hjärtklappning ok, puls ok till o från - så nu kör jag igång me 75 mg levaxin varje dag, och nytt prov om 3,5 vecka. Jag pratade med min läkare på Ultragyn om det häromdan och hon sa att TSH förmodligen kommer stiga så småningom men att de va dumt o trycka ner de alldeles för mkt nu med 100, så vi kör 75 för jag inte ville äta mer haha, o så nya prover snart också :) Hon lovade o hålla koll o henne litar jag på! Medicine dr ju, ganska bra ;) Så jag avbokar tiden på spec MVC, dom ser ändå allt hon skriver också i mina journaler så de e ok! Pratade även om förlossning, andra läkare har sagt att jag måste snittas pga min blödarsjuka men hon sa att vaginal förlossning e bäst om jag vill de, o de vill jag ju. KS endast i nödfall, så de skrev hon också! :D

Åååååh!! Snart RUL! Gud va kul! :D Va tror du de blir? Kille, tjej?

Vi va iväg på Underbarabarn mässan förut en sväng, bara en timme men vi bor ju precis där så de e ju nära iallafall :) Fick me mig en såndär rolig "goodiebag" från Libero me en leksak till vagnen som man hänger där, en liiiten mössa, blöjor, engångsunderlägg till skötbord, våtservetter, olja, amningsinlägg osv.. Superbra!! :D
  • sofy

Blä vilken dag! Kräkningar, galet ont i ländryggen + vänster höft och jordens huvudvärk!! :(

Förlåt om ja klagar i babylyckan.. :/

• sofy
    Happiness skrev 2010-10-10 20:57:24 följande:
    Skönt att det inte bara är jag som klagar konstant ...Hoppas du får en bättre dag imorgon. Drick mycket. Ta alvedon. Försök att lägg dig tidigt. Man mår mer illa av att vara trött. Ta massor av Lergigane. KRAM!Nalle
    Haha du klagar väl knappt nånting heller! :) Ska försöka få i mig lite vatten nu, uh.

Joo de blir nog en dos kvällsmedicin sen trorjag.. Så kanske jag inte heller vaknar o kräks imorn! De vore ju gött :)

Har dagen varit bra, eller helgen?

Kram!!
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-10-10 21:02:40 följande:
    Hur gick det nu flickor??? Vem vann mabajas bebis gissning? Jag vet att jag ligger uruselt till :/
    Jag gissade på imorse 07.53, men pojke, så där hade ja fel ;) O även fel på vikt..
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-11 07:55:57 följande:
    Grattis Mabaja

Vecka 12 idag!! Wihooo!
    dock är illamåendet nästan helt borta, oroväckande. skulle vara skönt med ett UL snaaaart! ca 2 veckor kvar...
    Skönt för dig! :) Mitt går i skov nuförtiden, förra veckan va ok men helgen har varit kass, likaså idag! Allt kommer upp. 12+1 idag så v 13. Urk!
  • sofy
    Mabaja;

Gud vilken fin berättelse! Blir som andra alldeles tårögd. De verkar ha gått väldigt smidigt ändå för att va första barnet, men dina förvärkar kanske gjorde susen ;) Hoppas ni snart kommer hem!! {#emotions_dlg.flower}
  • sofy
    Färnevik;

Hjälper medicinen för dig? Nu när ja mår som ja gjort i helgen hjälper ingenting, varken torecan eller lergigan.. :( Värdelöst!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma