• sofy

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!!

Jag vågar inte riktigt hoppas än även om något inom mig säger att de ska gå vägen nu.. men jag plussade nyss!!! Jag är i total chock! Skakar o gråter o vet inte va ja ska göra. Totalt oväntat denna månaden då vi hade fått gravförbud o råkade slarva 2ggr, men visst fan tog de sig då. MF utredning pågår o vi ska få provsvar osv nästa torsdag, men näe.. jag blev ju visst gravid! :| Strecket e tokstarkt o kom direkt nu på kvällsurin! Aldrig varit så starkt innan!

Hoppas jag får hänga kvar här hela vägen.. Och hoppas ja klarar mig utan MF nu även om ja inte fått progesteron osv utskrivet! :| Men.. de kanske kan gå vägen ändå?! Pepp eftersökes!!!

BF runt 23 april nästa år...

• sofy
    Odetta skrev 2010-08-16 19:52:38 följande:
    ÅH!!! TUMAR OCH TÅR håller jag här vännen!!!! Ett starkt plus är bra...GRATTIS!!!! Och nu är du ju härinne och här måste det gå bra, det är en regel! KRAAAAAAAM!!!!
    TACK allihop!!! :D känns så jävla overkligt på ngt sätt, de va så oväntat denna gången! men jag känner på mig att de kommer gå bra då jag inte haft ngn nidis denna månaden, o den kanske varit ett tecken på att de inte skulle gå bra de andra gångerna?! att de fäste men inte helt?! bara en fundering. o så e plusset starkare nu än nånsin innan o de samt inga blödningar gör att ja hooopppas av hela mitt hjärta!! nu har ja inte haft nånting sånt o jag HOPPAS o fan.. nu jävlarimig ska de gå bra!! jag vägrar lämna denna tråd!!

jag blir yr o tokvarm om ja står för länge, matt i kroppen liksom. diffust illamående om ja inte äter o så.

nån frågade om hur många MF, 4 st bekräftade sen dec - 09. det här är min 4e graviditet i år alltså. men ja, 4 MF sen dec och ett i juli -09 samt juni -07.

någon förresten som de går bra för utan mediciner?
  • sofy

förresten, e de nåra här som haft massa molvärk i början? ja har haft de flera dagar nu o även "trött" i svanken liksom, spänner o kännner mig svullen. tror hela tiden de ska börja blöda :( hemska tankar!!

• sofy
    Daniela01 skrev 2010-08-16 23:20:47 följande:

den första tiden är värst då oroar man sig konstant :( det gjorde jag med, och gör iofs det fortfarande

Men nu kommer det gå bra för dig!!! GladHar du tagit progesteron tidigare?

jaa :/ hemskt! väntar mig ju bara blod, men ändå inte. dock gör molvärken att ja ju hela tiden tror att de e blod på g!

nej, aldrig tagit de.. o har inget nu heller :(
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-08-17 07:18:22 följande:
    Det är ju fullt normalt att ha mycket molvärk i början iom att livmodern växer så det knakar! :) Jag hade det och tror att många i tråden hade det. :)

Det SKA gå bra för dig nu! Vi är en positiv tråd! :)
    joo, de spänner o har sig heeela tiden.

den här oron är hemsk! över att få mf igen! tycker inte brösten ömmar exakt lika mycke nu som i förrgår.. suck!!! :( men de kanske bara e inbillning. inge blod än iallafall!
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-17 10:18:24 följande:
    jag ver precis hur du känner dig.
    vet inte om du sett mina inlägg tidigare?
    jag har varit ett nervvrak av oro!
    men nu ska jag börja gå och prata med kurator för att lära mig tygla min oro.. kanske skulle vara något för dig med?
    Jag tror mest du känner oro över att du inte har din medicin ännu, kan det vara så? att du känner dig hjälplös?
    det är vi också, det finns egentligen inget vi kan göra förutom att hjälpa till lite på traven.
    jag har inte läst hela tråden än :( hade du samma sak? eller kan de va för man e så jävla inställd på att man inte känner ngt för man e så rädd så de "försvinner" lite?! molvärken är kvar, inget blod, massa flytningar o brösten ömmar ju men inte så att dom spänner som häromdan! :'(
  • sofy

min MF läkare ringer upp i eftermiddag förresten, får se om hon kan skriva ut ngt ändå, o pratade me BM o ska dit imorn kl 10 o ta massa prover osv, sen inskrivning 2 septemer.. gah! de gick undan. skrämmande och en jävla väntan på att se om ja klarar mig tills dess..

• sofy
    EricaN81 skrev 2010-08-17 10:48:08 följande:
    Känner igen den där oron...man blir ju nojig...det känns inte som sists, käånns mer molävärk nu...o nu känns inget alls...hur det är  är oroar man sig...fast man inte borde...vad är det för medicin ni ska äta? Hur många mf har ni i bagaget då? Ni andra som är i tidig grav, hur tidigt ringde ni till BM?
    jaa, de är fan förjävligt! hemska jävla oro. blir ju psykiskt nedbruten av det. buu!

äre nån här som också haft symptom som varierat? eller tror ni de sitter i psyket för ja "förväntar" mig att de ska gå åt skogen? och dumma molvärken + svanken, de spänner rejält.

jag ringde BM idag 4+0 (eller 4+1, eller 4+2) ngt sånt. bara för ja måste ta prover på min sköldkörtel o se hur ja ligger o då ville dom ha tillbaka mig den 2a för inskrivning o ev VUL osv så snart som möjligt.
  • sofy
    Happiness skrev 2010-08-17 12:50:20 följande:
    Grattis grattis Sofy! Vad roligt att en till har kommit över från den andra tråden. Hoppas nu det kommer ett helt gäng. *tumhållning*..

har sniglar sig tiden fram. Känns som den står stilla . Pratade med BM idag. Ska dit imorgón och lämna blod för sköldkörtel (ev ska jag höja Levaxindosen). Samtidigt tar dom även glykos då det förra var lite högt 7,6.

Sen ska jag dit igen den 23 aug och lämn mer blod för KUBen är då i vecka 10+4 och det är den mest optimlala tiden att lämna blod för KUB. Sen fick jag tid den 2 september till BM för att fortsätta med något hon höll på med. *asg*. Sen den 8 september är det tidn för UL och nackuppklarningen. Puh! Vilket springande det blir till sjukvården.....4 besök bara på några veckor....menmen det är skönt att dom håller koll på en.

Om det blir något negativt på resultaten kommer jag vrålskrika här på tråden...KUBn kommer jag vara nervös inför eftersom det var då dom upptäckte kromosom felet förra gången. Väl det är över kan jag sakta börja andas ut.

***************************************KRAM TILL ALLA********************************************** **********
    TACK så mycket! :D hoppas jag får stanna kvar här bara.. *peppar peppar!!*

förstår va du menar me allt spring ;) ja har tid imorn för prover osv, sen den 24/8 för o träffa läkaren på mvc,sen 25/8 för uppföljning me MF läkaren (om de skulle gå snett o för o få reda på provsvar), sen den 6/9 för inskrivning! en hoppas ja på VUL så fort de går o se ngt också!
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-17 16:40:52 följande:
    nej jag har inte alls samma problem. men jag har ju 3 missfall bakom mig och är nu gravid för 5 gången.
    denna graviditeten har jag haft gula,bruna,rosa,beiga flytningar och varit/är suuuuper nojjig.
    har fått tid till psykolog på mvc på torsdag. ska bli skönt att bara få prata av sig.
    Men känner redan nu att jag mår lite bättre efter att "peppar,peppar" flytningarna gett med sig lite.
    usch o fy!! jag hoppas ja kommer slippa de men va vet jag.. :( hoppas de känns bättre för dig snart iaf!

min läkare ringde förut.. och.. JAG FICK PROGESTERONET UTSKRIVET!!!!! yiha! so freakin happy!!! nu kommer de gå bra, så ere bara!! kunde inte hålla mig o köpte ett vanligt cb på apoteket också, o trots att ja typ kissar hela tiden o har gjort minst 10ggr idag så kom de ett stort FETT PLUS! so happy! att strecken e så starka gör att jag TROR ännu mer på de här nu! o medicinen, även om de inte e bevisat att de funkar så känns de bättre psykiskt! hon önskade mig lycka till o sa att de e viloläge som gäller för mig tills läkarbesöket e avklarat, o ja egentligen tills efter v 12 då, ingen stress, inge sex, ingen orgasm, inga tunga lyft.. ba göra ingenting! men, om de går bra då så ere ju så värt de sen!!

imorn ere Bm för prover o skit ju, o sen ere 2 läkarbesök o sen inskrivning om 2,5 vecka! gah!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma