• sofy

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2010-10-12 21:31:03 följande:
    gapar stort (ville oxå)

Jag vill inte ha snitt jag var så nära att dö sist
    Jo fast lite andra förutsättningar då också. Då uppskattade dom ju 1 kg fel och va väl inte beredde på va som komma skulle, nu har dom ju bättre koll o förhoppningsvis blir de bättre planerat då också, kanske snittas innan BF då också för o minimera megastor bebis.
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-10-12 21:32:36 följande:
    Usch då så läskigt! Känner mer och mer min tacksamhet över enbart problem med njuren, foglossning och sammandragningar ;P
    Hahaha ;) Jag e så van vid o va ett måndagsexemplar så jag tycker de e ganska kul, o så äre ju sjukvård o de älskar jag så ja lider inte ;D
  • sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-12 22:23:03 följande:
    Då vet du hur jag känner mig ..

Aldrig haft deabetes utan ALLTID lågt blodsocker = svimmar
    Ej rökare under garviditeten
    Ingen vet varför dom blev så stora
    Onyttigt med dottern hon blev 4140g
    Åt nyttigt med sonen han blev 5810g
    Åt onyttigt o nyttig med denna o han blir ca 5000go inte större
    Inte stor av mig alls utan helt normal.
    Så min fråga (varför)
    Bmsa till mig o skrattade att det enormalt då jag får stora barn helt änkelt.
    Vad brukar du ha i blodsocker då? Värde?
  • sofy

Nä nu blir de sängen! Lång dag, pust. Har fått en ny craving, haha.. MAX crispy chicken sallad me ceasar dressing!! Så sjukt gott o fräscht! :D

• sofy
    Odetta skrev 2010-10-12 23:13:58 följande:

låter gott! och helt klart nyttigare än det jag haft cravings för dem senaste 2 dagarna: vaniljgömmor (typ vaniljmunk)

sov gott!

Haha, de e la gött de också? Fast de e någe fel på mig, jag e aldrig sötsugen! Har aldrig varit ett lördagsgodisbarn, aldrig velat ha godis, vare sig när ja va yngre eller nu när ja är äldre. Fika för mig är inte bulle/cheesecake/kaka eller så, utan de är en chailatte bara. Jag får inte ner såna där saker, buuu!! :( Äter inte heller tårtor, haha.. kräsna unge! Sockerkaksbottnar/sockerkakor är usch usch här.. Så inge kul o bjuda mig på fika haha! Nä usch va ja svamlar, förlåt!

Och jaa kalla sallader e perfekt för mig nu! Klarar inte av stekt, fet eller stark mat.. Så - sallad!! Skrattande
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-10-13 10:02:36 följande:
    Hos en frisk person variar blodsockret mellan 3,3 och 7 mmol/l med de högsta nivåerna någon timme efter måltiderna. Personer med obehandlad diabetes kan ha nivåer över 30 mmol/l.

När jag var inne så var mitt socker under ref intervallet och jag fick sätta dropp då jag inte fått käka tillräckligt.

Men det låter som helt klart att du ligger i den övre gränsen. Är testet efter du ätit?
    Tänkte precis skriva de nu när ja loggade in o såg svaret men så hade du ju svarat ;) Haha. Jag brukar ligga på 4,5 efter jag ätit, ibland 5,5. Men inte högre än så. Och de är ju "normalt". Inte lågt. Så de verkar ju konstigt om dom säger de, under 3 då hade man ju dragit öronen åt sig.

Och blodvärde 8,5? Menar du hb? Eeh..
  • sofy

Oj, röntgen svaret är ju inte TILL dig, utan 2barnsmamma ;) Skulle mest köra feedback på de du skrev först haha, virrpannan!

• sofy
    MCT;

Haha nä ja sitter här o klurar på va "gle" står för.. o HB på 8,5 nä.. Omöjligt! Men som sagt, de är ju danmark - har ingen större koll på hur dom skriver sina grejer därnere så svårt o svara på resten då..

Hur gick de för dig hos läkaren? Eller ska du dit?
  • sofy
    mallanis skrev 2010-10-13 12:22:23 följande:
    Pancakes- Jag har inte heller mycket symptom! I stort sett bara svullna bröst. Försöker att intala mig att allt är bra ändå ;) Har mitt första vul i morgon på 6+3 så jag hoppas iaf att se en hinnsäck men vågar ännu inte hoppas att se ett hjärta.

Önskar egentligen att jag hade tid först nästa vecka så jag var inne i v 7... Ni som varit på VUL i v 6 har ni fått se hjärtat?
    Jag kan ju bara svara för mig, de är så olika. 5+0 hinnsäck på 4 mm, 5+6 hinnsäck + gulesäck. 7+2 foster me hjärtaktivitet :)
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-13 12:09:18 följande:
    Anledningen att jag stressar upp mig här på FL är att jag läser om allas symtom och hur illa folk mår etc och då blir det desto tydligare avsaknaden av mina egna symtom och då blir jag orolig. Men jag vet att jag borde njuta! Det känns liksom inte verkligt än bara. Har fått ett plus på stickan bara, men bebis känns väldigt avlägset liksom.
    Alla graviditeter är unika vännen. Jag hade inte heller mycke i början men sen kom de andra, men de va inte förrän senare.. De e helt normalt :) Vissa mår ju bra rakt igenom, som min mamma - hon mådde bättre än innan hon blev gravid me mig. Inge illamående, inga ömma bröst, inga finnar, inge konstigt humör - ingenting. Hade inte magen växt där i januari (jag va beräknad i början av maj..) så hade hon inte trott på de..

Tänker på dig! De kommer gå bra.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma