• sofy

Plus igen efter mf/ma

mallanis skrev 2010-10-13 13:00:49 följande:
    hihi, molvärken är nog också ett annat tydligt symptom pc! =) Det är så lätt att peppa andra men det händer så lätt att man tvivlar på sig själv och symptomen, gött att ha FL! 

Sofie- Åh hoppas jag åtmindstånde får se det du såg i vecka 5! =)
    Jag hade tokmolvärk i början, riktigt ont emellanåt & massa flytningar.. sen kom illamåendet i v 8 eller 9.. på riktigt ;p Men inte alla som drabbas av de heller!

Jaa, de trorja absolut :) Hinnsäck + gulesäck borde du se. Allt annat e bara plus så tidigt :) Vilken tid ska du va där?
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-13 13:35:33 följande:
    Jag är i v 11+2 nu!
    Snart 12+0 då! Den magiska gränsen ;)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-13 13:40:59 följande:
    Ja eller hur, och jag har alltid trott att när man går in i vecka 12 så är allt "lugnt", men man ska helst gå igenom den veckan också kanske
    Haha nä v 13, så 12+0 är de ;) Men de e ju snart!

Ja de e ju möjligt du blir, eller inte.. den kanske växt på sig nu :)
  • sofy

Jag "slapp" ju v 12, haha.. blev ju framflyttad direkt så va inne i v 13 nästan direkt.. Skrattande Fuskade lite ;D

• sofy
    färnik skrev 2010-10-13 15:00:02 följande:
    6+3 är ju v 7. 7+ är v 8... Oskyldig

Jag gjorde VUL v 6+3 enl senaste mens, och vi såg både foster och hjärta!
    Fast ja tycker ändå de e drygt o säga så.. Haha.. alltså som att ja är i v 13 nu, 12+... för på sjukan säger dom ju v 12 om de.. o inte v 13..
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-13 16:24:02 följande:

men stön...jag hittar ju ingen tenik info om modellerna på deras sida. Sen hade det ju underlättat om man kunde Tyska. Någon som kan här på tråden? Nu blev jag jätte osäker var helt hundra på att det var svängbart handtag men det syns ju inte rikigt på bilden.

ODD: Du har ju Tyska släktingar ...kan du hjälpa mig? Har rigt till Baby-proffsen men de viiste inget om 2011 års modeller än.

barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/10/teutonia-nyheter.html

Läs där, står kanske lite vettigt iallafall ;)
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-13 18:51:14 följande:
    Sofy: Tack!Ja det var på "din" länk jag först hittade den nya modellen, men det står inget om den där.  Cool sida!

Mallinis: Håller med dig fullständigt! Man greppar ju efter varje halmstrå som finns. Jag åt Albyl 1/3 till vecka 12. Funkade kanon för mig! Orkar du så tycker jag absolut du ska ta ett snack med läkaren. Ska du göra ditt första VUL imorgon? Har hängt med lite sisådär sista tiden . Men isåfall önskar jag dig ett stort LYCKA TILL! Glöm inte att be om bild innan. Det har faktiskt hänt mig att de skiter i det.

Kajsa: Teutonia Fun är jätte fin! Vart har du bestätt ifrån? Den har också swiwelhjul va? Funderar på om det är moms från Tyskland. Har dragit iväg et mejl till Tullen.

MCT79: Tusen tack för översättning...ska kolla hur det funkar nu!

Och varför kan man bara feta en gång i ett inlägg...morr
    "Teutonia presenterar även en helt ny vagn som som kommer att heta BeYou!. Den ser ut som Cosmo, men har vändbart handtag som har ungefär samma konstruktion som Bugaboo Cameleons vändbara handtag. Den är också mindre hopfälld än de andra teutoniavagnarna, 76,5x62,5x33,5 cm. Teutonia BeYou kommer i mars 2011."

Så står de ju, måtten du ville ha iallafall ;)
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-13 20:37:24 följande:
    Tack för att du hittade sidan...men det är också det enda som står om vagen och jag söker lite mer och lite annan info. men men snackade med Babyproffsen och de  skulle på mässa til helgen om just denna vagn så jag skulle ringa dem nästa vecka.
    Alltid kul med vagnar Sen har vi ju kommit på att vi måste ha en större bil. HAHA! Detta blir ju bara bättre och bättre. varannan vecka är vi ju 6 st så det får bli en 7-sitsig bil. Jaha så nu ska man leka busschafför också. För det blir ju jag som får köra den stora till vardags (mannen har tjänstebil). Nu har jag en sån fin smidig Seat IBIZA. Kan man knö in och parkera precis överallt . Och nu ska jag köra en sån där skit stor buss. HAha! Jag garvar åt detta...inget sexigt litet sportåk här inte Svår att ragga med (skojar). Min son sa idag..."ja men mamma vad bra den kommer precis se ut som en av skolbussarna som stannar utanför vår skola". YEA!
    Hur mår du annars? Har det varit en av de lugnare dagarna idag?
    Uppdatera när du får mer info! Den är intressant även här ;) Gillar teutonia!

Hahahaha, va ska ni kolla på för bil då? Vi måste också ha ny, har en ford mondeo -01, sedan. Men den e så dåligt lastutrymme i tycker jag me vagn osv så blir en kombi istället, volvo! Helst hade ja haft en liten smart, så lätta o parkera hahaha, hatar o fickparkera i den här stan, usch! Och me en kombi sen, nä fy! De får mannen göra.

Jo, ganska lugnt idag faktiskt.. dock hemsk huvudvärk som förföljer mig trots vätskeintag + mat! Grr. Irriterande! Migränlikt, suck.

Hur mår du? Biopsi imorn? :D
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-14 08:29:12 följande:
    Ja, visst är det så! jag har några småsymtom men bortförklarar allt med att det säkert beror på nåt annat.

Lycka till på ditt VUL idag! Uppdatera oss sen!
    Hahaha, de gör jag fortfarande ibland ;) Mår jag illa "tror" jag de är magsjuka, är jag trött har jag sovit för lite (fast jag sover hela tiden haha) jadu.. ;)
  • sofy
    Mallanis;

Lycka till idag!! :) Uppdatera sen!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma