EGO: sista dagarna har jag spytt rätt mkt, flera gånger varje dag och oftast så mkt att magen blivit helt tom. Inget vidare alltså.
Har haft besök av en övernattande vän, E, i helgen, jättetrevligt tycker jag, men ett problem med dottern (snart 5 år). Jag vet inte vad det är som inte fungerar, men så fort
den här vännen är här blir dottern som förbytt, hon är sur, arg, ledsen och gnällig, vill ingenting, kan ingenting... Är grinig och ibland rent otrevlig mot E.
Jag har försökt prata med dottern om det här, och hon säger att hon tycker om E, men att det är jobbigt ändå när hon är här. Varför kan hon inte sätta fingret på. Det är aldrig sådana här problem med ngn annan, varken vuxen eller barn som kommer på besök, det brukar alltid fungera väldigt bra, och dottern tycker då det är jätteroligt med besök...
Kanske beror det på att första gången E var här så var jag väldigt sjuk och låg bara i sängen medan E gjorde allt som jag annars brukar göra. Det vet jag att dottern tyckte var väldigt jobbigt, både med min sjukdom och att ngn annan tog över det som hon såg som mammas uppgifter... Men varför sitter då detta fortfarande i? Det har gått lång tid sedan dess, och nu är det ju inte alls på det viset...
Känns jättejobbigt när det är så här, både för att det naturligtvis är jobbigt med dotterns gnäll, gråt och bråk, men även för att jag ju gärna vill att mina vänner ska tycka om min dotter, ngt som blir helt omöjligt när hon faktiskt är en liten plåga när E är här...