Plus igen efter mf/ma
Nu har jag varit på tillväxtultraljud, ny läkare då min ordinarie är på skidsemester. Den här kändes lite... forcerad, hade bråttom tyckte jag, och jag upplevde även att h*n mätte lite slarvigt i jämförelse med vad jag är van vid, så jag vet inte hur väl det stämmer... Istället för att försöka få bebis att lägga sig optimalt för mätningen så sa h*n att "här är lite skuggor och sådär så det blir inte så exakt". Vilket väl inte är hela världen, men ändå lite störande. Jag tror h*n tog i för mkt, så bebis är enligt min uppfattning kanske lite mindre än vad h*n kom fram till.
Men lillan bedömdes iaf väga ca 2,9kg vilket var +13%.(!) Flödet var 0,89. Vad det nu betyder. För en månad sedan var det 1,3, och det enda jag vet är att siffran sjunker med tiden. Det här var tydligen helt normalt.
Nu väntar CTG fredag v 8 och torsdag v 9, sedan ny läkartid 8/3 för tillväxt och flödesultraljud, ctg och bedömning av livmodertappens mognad inför igångsättningen! Och förhoppningsvis blir det sedan bebis några dagar senare!

(Sedan finns det väl ytterligare ett par tillfällen till då jag misstänker väldigt tidiga missfall, när den annars så extremt regelbundna mensen gått över 7-10 dagar men jag inte hunnit testa, och sedan har jag fått en extra kraftig och smärtsam "mens"...)