Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-02-20 12:20:44 följande:
    Jättefint du har gjort med anteckningar och så, jag blir så inspirerad!
    MCT79 skrev 2011-02-20 13:37:03 följande:
    Fantastiskt fina album Färnevik! Jag både fotar och scrappar lite... fick massor av ideér nu! Tack!
    Kul att ni tycker det! Och kul att kunna ge lite inspiration också! Glad
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-20 22:07:20 följande:
    Färnevik: Vad du är duktig.... Vad din dotter kommer bli glad för det i framtiden. Nu får vi andra skärpa till oss lite och göra likadana
    Skrattande Ja det är bara att sätta igång!

Dottern älskar redan albumen, tittar i dem nästan varje dag. Hon tycker det r så roligt att se sig själv som bebis, pilla på det där lilla, lilla armbandet osv. Så fort vi får besök ska bilderna visas upp. Oskyldig
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-21 11:53:28 följande:
    Förlossningsplaneringen gick kanon! :) Vi gick igenom mitt TUL + flöde och allt såg "ovanligt bra ut" enligt överläkaren, skönt att höra! :D Han ville boka in ett nytt TUL i v 36 för att se så de ser bra ut då också, sen kör vi CTG kurva o sånt i samma veva. I v 38+0 (om 48 dgr) kör vi hinnsvep (möjligen från 37+0, det bestäms 36+0) och om de då inte startar av sig själv kör vi igångsättning nån dag eller två senare! :) Känns riktigt bra! Så.. countdown då - 48 dgr.. yiho!
    Så härligt att det gick bra!!! Vad hade du för siffra på flödesultraljudet? *nyfiken, vill ha ngt att relatera till!*

Pratade ni om vad som krävdes för att kunna göra en igångsättning? Mognad och sådär? och vad som händer om det inte fungerar?

Jag är väldigt nyfiken på vad andra läkare säger om den här biten, iom att det faktiskt bara är 15 dagar till min egen igångsättningsbedömning... Är så nervös att inte vara tillräckligt mogen då... Får jag bara ihop en 3:a-4:a så kan de sätta igång 2 dagar senare men tänk om det inte är så...
  • färnik
    *12,3% över kurvan är HEEELT normalt och man sätter inte igång förlossningen då, vi 30% var det annat sa hon. Enligt henne behövde jag riktiga värkar för att få ut ett stort barn inte vi läkemedel, MEN JAG VILL INTE FÖDA ETT STORT BARN!
    Först och främst, så tråkigt att läkarbesöket inte gick som du hoppats... Förstår att du är ledsen och besviken osv!

Så där var det för mig också med första barnet. Hon var +24%, alltså aningen större än "normalt" (för allt emellan -22% och +22% anses nämligen vara inom det normala...) Jag ansågs ha en "normaljobbig" graviditet trots hyperemesis hela graviditeten och foglossning där jag ej kunde gå utan kryckor, och vara "normalorolig" fast jag satt där och störtgrät inför läkaren tom. Var på sjukhuset v 41+5, och de nekade mig fortfarande igångsättning, för allt var så normalt. Så längde inget förändrades till det sämre var inte igångsättning aktuell förän 43+0... Som tur var kom dottern dock av sig själv v 42+1.
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-21 12:35:32 följande:
    Annars kör dom såna där grejer som ska mjuka upp tappen, hormongel eller va de va o ballong osv.. han e så lugn så ja frågar inte så mycke, litar på honom ;)

Hoppas de går bra för dig då! {#emotions_dlg.flower}
    Tack!

Ja det har de ju sagt här också, att de kan förbehandla med gel eller ballong, men att även detta kräver en 3:a eller 4:a på skalan... är det 0-2 kan man inte använda sig av dessa metoder säger min läkare?

Fast så mkt förvärkar som jag har nu, och med tanke på att jag fött barn tidigare, borde det inte vara ett problem att få ihop siffrorna egentligen, men jag kan inte låta bli att nojja... Oskyldig

Min läkare är också väldigt lugn och bra, men tyvärr smittar denna lugna inställning inte av sig på mig. *suckar* önskar verkligen att den gjorde det!
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-21 12:37:43 följande:
    13 procent...vad blir slutvikten på det?
    4 kg är infon jag fått på samma procent...
  • färnik
    EGO: Ngt har hänt i magen! I ca 2 månader har jag tydligt känt hur Tilde ligger, huvudet ner, och sedan omväxlande med ryggen på höger och vänster sida. Tydliga sparkar på motsatt sida.

Och nu? jag vet inte. Jag känner ingen rumpa under revbenen länge, det "sparkar" på både sidor samtidigt och ngt litet hårt (hand, fot, knä?) trycks ut alldeles vid naveln. Jätteobehagligt är det! Hon kan väl inte ha lagt sig på tvären? Kan en 3-kilosbebis bara vända på sig sådär?!? Ska till BM på torsdag, så då får jag väl klarhet i det hela. Jag hoppas att jag bara "känner fel" och att hon fortfarande ligger som hon ska, eller at hon hinner vända tillbaka...
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-21 12:53:48 följande:
    Tror faktiskt 4 kg är den optimala vikten. barnet är så stort att det hjälper till på ett jätte bra sätt. Huvudomfånget kommer vara samma som på en som väger 3500...och det är ju huvudstorleken som vi har lite respekt inför...när det väl är ute ja då följer hela kroppen med som en liten säl. SCHWOOOOOOOOOOCH säger det bra....Good news Färnevik!
    Apråpå huvudstl, våran dotter vägde 4,6 men huvudet var bara 35cm, alltså alldeles precis på medelkurvan fast barnet var så mkt större... (kompisen fick en bebis på 3,2 eller 3,3kg, med samma huvudomfång)

Bebisen jag har i magen nu har större huvud emligt ultraljudet, nästan 35 cm redan nu... Obestämd
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-21 12:56:36 följande:
    Jag tycker det låter som att hon sjunkit ner i bäckenet. Därav rumpans försvinande. Knäna har då hamnat längre ner och det är de som känns.
    Men hur kan det sparka/trycka hårt på både höger och vänster sida samtidigt? Gör hon sådana där karatesparkar med ett ben ut på varje sida samtidigt, eller!? OskyldigFörvånad
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma