Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Jag ska gå upp 15 kg enligt den där uträkningen, känns overkligt att JAG ska gå upp i vikt!
    Inget har dock hänt än men det kommer väl snart ....

Dålig matdag idag enligt mig, har bara fått i mig knäckemackor, tunnbröd och clementiner... huvudvärken sitter kvar hela tiden.

• Muffe80
    miraclee skrev 2010-11-10 15:27:37 följande:
    De e ju skitbra att du äter så mycke kolhydrater :) De va för ja inte gjorde de som mina värden blev så dåliga o ketonerna bildades :)
    Ahaaa ok, vad bra då

Hur är det för dig idag då? Spytt massa än?
  • Muffe80

måste rådfråga er om det är läge att ringa bm angående min huvudvärk eller inte?

nu har jag nog haft värk i ca 1.5-2 veckor till och från och nu är det jättejobbigt just idag. Försöker att dricka och äta men det hjälper inte.

Vill inte ta för mycket alvedon heller (de hjälper iofs...)

ska jag ringa eller bara vänta ut det?

• Muffe80
    Lallan skrev 2010-11-11 14:16:23 följande:
    Muffe: Vilken vecka är du i nu? Vet att det är väldigt vanligt vid vissa veckor med huvudvärk. Jag hade det runt v 15 nånting i ett par veckor.
    Jag är i v 16, om ett par dagar 17...
  • Muffe80

Ska kanske ringa och fråga. De kollade järnvärdet i v 13 och då var det 140... så det var ju bra, men det kanske kan sjunka snabbt?

• Muffe80

Miraclee- hur har du det med dina kräkningar och matintag nu då?

Mitt blir fan inte bättre, om man får gnälla lite så är jag så less på att ha detta illamående hängandes över sig och att behöva spy varje morgon och kanske fler gånger per dag....

Vill ha ork och lust att äta!

Äter ni här inne några vitaminer? Mitt Val typ? Min bm sa åt mig att äta det och jag har väl tagit en halv tablett om dagen, de är ju så stora så jag får inte ner dem och spyr av smaken på dem...
    Sen undrar jag hur bra de är egentligen för barnet, vet man att de inte skadar på ngt sätt?

• Muffe80
    kajsalisa skrev 2010-11-12 12:26:58 följande:
    Grattis Soffy!!!
    Jag gjorde inget tidigt vul, men tidigt UL i vecka 11. Höll mig lugn i några veckor, men var ändå supernojjig mellan vecka 13 och 17 sedan...
    Muffe80 skrev 2010-11-12 08:42:26 följande:
    Miraclee- hur har du det med dina kräkningar och matintag nu då?

Mitt blir fan inte bättre, om man får gnälla lite så är jag så less på att ha detta illamående hängandes över sig och att behöva spy varje morgon och kanske fler gånger per dag....

Vill ha ork och lust att äta!

Äter ni här inne några vitaminer? Mitt Val typ? Min bm sa åt mig att äta det och jag har väl tagit en halv tablett om dagen, de är ju så stora så jag får inte ner dem och spyr av smaken på dem...
    Sen undrar jag hur bra de är egentligen för barnet, vet man att de inte skadar på ngt sätt?
    Jag har tagit Mitt Val hela graviditeten på uppmaning från bm...
    Om man inte tar mit val då? Saknar kroppen något viktigt då?

Fia - stackars dig som verkligen spyr upp allt. Känner du hunger?
  • Muffe80
    färnik skrev 2010-11-12 13:23:49 följande:
    EGO: Här fortsätter allt som vanligt, ingen förändring på måendet det senaste. Jag spyr alltid morgon ( bara galla, ett antal ggr Kräks Så mkt annat finns ju inte att spy) och kväll (tömmer magen helt) men under dagarna får jag så gott som alltid behålla maten även om jag i regel mår väldigt illa och det hela tiden känns som om maten ska komma upp.... Det är inte gott att äta precis, men jag lyckas skapligt i alla fall, så matintaget är jag inte orolig för faktiskt.

Dagarna går dock väldigt segt när man mår så här, jag orkar ju inte göra någonting utan "är" mest bra. Skittrögt är det! Men det går väl så sakta framåt, är ju i v 22 nu iaf! 10 dagar till nästa läkarbesök, och 3 veckor till köns-ul.
    Stackars dig. Känner igen det där med att spy galla, men det känns ändå "bra" för då spyr man ju inte upp ngn mat som man är glad att man fått i sig i alla fall.
    Hoppas att det lugnar sig för dig snart, även om du kanske är inställt på att må illa hela gravven som med dottern?

Ska väl börja få i mig Mitt Val i alla fall då, anledningen till att jag är skeptisk är just för att jag undrar hur bra alla dessa tabletter är för mig själv och fostret egentligen. Vet man att dessa tabletter innehåller 100 % bra saker för barnet?! Jag är helt nojjig vad gäller mediciner och sånt, i alla fall som gravid
  • Muffe80
    miraclee skrev 2010-11-13 13:46:04 följande:

Är lite frånvarande här nu. Jag mår rent ut sagt SKIT! :( Förutom de vanliga me kräkningarna, noll matintag osv så har ja åkt på lunginflammation. Fyfan kroppen är helt paj. Huvudvärken is back och jag hoppas jag slipper läggas in igen alltså, försöker få i mig vätska iallafall, går bra ibland - o ibland inte.

Kram på er o hoppas ni mår bra o har en bra helg :)

Nej men, hur mycket ska du få stå ut med vännen? Stackare!! Lunginflammation är väl inget att leka med heller... Stackars.
  • Muffe80
    miraclee skrev 2010-11-13 14:07:44 följande:
    Bra fråga.. mitt immunförsvar som icke gravid är sämst, och nu som gravid ännu sämre + att astman gör väl sitt också. Sjukt jobbigt äre iallafall, hostar som fan, gör tokont i bröstet o får inte i mig nånting nu, allt kommer upp. (Inklusive antibiotikan.. as usual) Blä! Feberfrossa på de också, underbart..

Ska ta ett bad nu o sen blir de till o sova igen..

Hur ere me dig?

Kram!
    vila, vila och vila!! Men du måste ju även få behålla maten, hm. är det inte skönt att bli inlagd med dropp då? Vet att du itne gillar det men bebisen kanske behöver lite näring snart

Antar att du har provat allt som går i mat och dryckväg? För mig funkar isbitar jättebra just nu, är så sugen på kallt vatten med is i... det går ner lätt. ljumma saker spyr jag upp.

I dag är en ok dag faktiskt, spydde några gånger i morse som vanligt, men efter 11 har det varit bra, men extremt trött.
    I går sov jag från 17-21 och sen somnade jag för natten kl. 21.30

Magen börjar faktiskt puta lite mer nu, och nu syns det om jag har tajt kofta på mig, roligt roligt...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma