Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

oj vilken skillnad i v 29!

För normalt gör man väl inga fler ul efter rul, tänk om man då egentligen går över tiden för länge?
    Jag är livrädd att barnet ska få syrebrist och hjärnskada pga att man sätter igång eller tar ut barnet för sent, det har drabbat en i min närhet nämligen... Men det kanske man kan ta upp med bm lite senare

• Muffe80

Grattis till lyckat RUL Blir avis att du fick se så mycket och så bra bilder!! Det fick inte vi denna gång.
    Ligger pungen fortfarande "i magen" eller hur menar du??

Alltså, idag har jag stått och gått och stressat en del på jobbet, och det värker på sidorna, längs med äggstockarna ungefär. Lite obehagligt faktiskt. Min kollega säger att det inte är normalt att känna så, så här tidigt. Är det rätt?
    Bör jag vila? Ringa ngn? Normalt?

• Muffe80

Jaa precis, bara för att hon hade det smärtfritt så betyder ju inte det att alla har det...

Nej jag är inte orolig egentligen, det gör ju itne svinont, men det har molat verkligen hela dagen och hugger till när jag går.

• Muffe80

Haha, det kanske blir ett barn med ADHD då, min rör sig i magen enligt ul men jag känner inget än!!

Ja det kanske är så enkelt som ligamenten??

Aha, trodde man kunde se testiklarna redan nu utanför kroppen men som du säger harj ag hört att de ramlar ner senare Hur ser man dem på ul då, är de som vita prickar?

• Muffe80

I morse vaknade jag av att magen verkligen var stenhård och att den var hård låångnt ner, kul att ngt börjar hända!

En fråga: när jag var på ul sist fick jag nästan som lätt brännskada på magen ett dygn efteråt. Förstod inte varför det kliade så mycket men sedan såg jag att jag var helt röd som efter en hel dag i solen och så kliade det otroligt.

Hm, nu undrar man ju hur bra detta är för barnet? Har ju läst att det inte är bra att göra för många ul och efter detta förstår jag nog varför. Är det fler som varit med om samma sak, med brännskadan? eller kunde vår bm inte hantera apparaten??

• Muffe80

Nej det är nog ingen fara för barnet, men lite läskigt att jag var så känslig denna gång. På KUB gickd et ju bra...

åh vad jag gillar morgonen, åt en riktig bra frukost och var glad över det... kul att allt kom upp igen

• Muffe80

Jag tänker också på er Havsklippan, och så tänker jag att vården idag är så himla bra så det kan fixa mycket som verkar vara fel också!
    Hoppas allt går bra.

En fundering: det är många som kommer med kommentarer om vi ska få pojke eller flicka, och alla säger flicka...Jag funderade på hur jag själv tänker när jag gissar kön på folks ofödda bebisar.
    Vad baserar ni det på? hur mamman är som person, eller är det en vild gissning bara? eller ser ni det på hennes hållning, mage etc?

Vore intressant att veta eftersom alla tror att vi får en tjej

• Muffe80

jag tror inte ens min bm kollade mängden fostervatten på RUL, är det rutin att de gör det?

Har fortfarande känningar i magen, drar och spänner ibland, och ibland gör det rätt ont faktiskt. Men, ska väl försöka att inte oroa mig

• Muffe80

Min bm nämnde inget om fostervatten, fick heller inte med mig några papper hem... så olika det är.

• Muffe80

alltså, jag är lite "upprörd" över mitt nya bf... enligt den (räknaren på fl) skulle mensen börjat den 31 juli och då var den slut redan + att ägglossningen skulle  varit den 13/8 men enligt äl-tester var den den 9 eller 10/8.... hm!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma