Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2011-03-06 16:09:27 följande:
    Låter ju fantastiskt! Jättetomt verkligen! Hoppas ni får det! Ekerö är mysigt och ligger så centralt men ändå lantligt. Den enda nackdelen har jag hört är köerna i rusningstid.

Skönt att det inte var nån bebis på gång ännu!

Pinklove och Småland, jag hoppas det är dags snart för er. Förstår att det är jobbigt om folk ringer och frågar om bebisen kommit än. Jag är just nu extremt känslig för alla typer av kommentarer (redan nu!), vill helst bara vara ifred och inte prata graviditet och magar med någon (förutom med er här i tråden så klart). Jag vet inte varför, är bara så trött på alla klyschor och frågor och att bli kommenterad hela tiden. Man blir väl en surkärring av hormonerna antar jag..
    Jaa!! Har två andra hus också, dock lite dyrare, runt 3 mille. Men de ena behövs inte göras nånting på, o de andra har moderniseringsbehov BIG TIME, så där kommer de dra iväg isåfall.. Men vi ska kika så får vi se! :)

Jag är ju uppväxt på Ekerö, dock mer centralt där ;) I ett villaområde också. Jag älskar det! Som du säger, lugnt men ändå centralt. Köerna är inte såå jobbiga ändå, om man åker på rätt tider, flyter på ganska bra utåt på eftermiddagarna ändå, rödljuset vid Drottningholm som stoppar upp de mesta men sen rullar de på, på morronen äre köerna vid Bromma som är värst men då åker ja genvägen över Äppelviken så slipper man de o kommer ut vid Alvik! :D

Åh jag vill!!
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-03-06 16:58:23 följande:
    Ohh hus låter underbart Sofy!! Vi köpte vårt i januari förra året å jag älskar det!! Bara friheten att gå ut på sommaren och direkt ha gräs under fötterna... Så hade jag det när jag var barn, min sambo med och vi vill båda två att våra barn ska ha det!

Fick precis ett utbrott på sambon.. jag ska fixa middagen men han hade inte städat undan efter sig från lunchen så jag blev lite...sur. Jättemoget...verkligen.. I know. Logik hallå?
    Jag blev iaf utkörd ur köket, med uppmaning att ta en tupplur å han fixar disken.... hahah....*power*
    Exakt så tänker jag/vi också! C är uppväxt här i Hagsätra kan man säga, så han är ju van vid "betongen" o trivs väl helt ok liksom. Men jag som kommer från villa från jag va 1 år har svårt för det, känns så instängt o trångt. Vill ha gräsmatta, kunna grilla o röra mig fritt. Inte behöva gå till nån park för att få "min frihet".

Så, vi är enade om hus men så jävla dyrt me kontantinsatser nuförtiden, men med lite hjälp så löser de sig också! HOPPAS! Innan årsskiftet vill jag flytta iallafall.

Hahaha, härliga hormoner ;) Jag har dock varit väldigt "lugn o snäll" under min grav säger C, jämfört me annars.. konstigt! Fast tänder ja till då äre ju kolsvart för ögonen.. haha ;)
  • needtobreathe

Jag har så hiiiimla oooont!!! Gråter Sitter i soffan o bara grinar, har tagit två alvedon för o se om de släpper, hoppas de för fyfaaaan rent ut sagt!! Och så ilar de så in i... neråt!

• needtobreathe
    acure skrev 2011-03-06 21:40:35 följande:
    Tänker på dig Sofy! Såhär ska du inte behöva ha det, finns det ingenting de kan göra??
    Näää.. :( Får se om alvedonen hjälper.. tvivlar dock, ingen effekt hitills.. den här smärtan är den absolut värsta nånsin, ingenting jämfört me i fredas.. verkligen ingeeenting..
  • needtobreathe
    acure skrev 2011-03-06 21:40:35 följande:
    Tänker på dig Sofy! Såhär ska du inte behöva ha det, finns det ingenting de kan göra??
    Den här smärtan får ja liksom försöka andas igenom, så va de inte i fredas heller.. men ne usch nu hoppas ja de släpper
  • needtobreathe
    acure skrev 2011-03-06 22:06:40 följande:
    Du behöver nog ringa in igen du tappra kvinna, det låter ju som om att det är något på gång, så ont ska inte förvärkar göra. :( Har du klockat värkarna?
    Nje ja tycker ju inte heller det.. stod o hängde på bänken i köket, vaggade runt, låg i soffan.. inget hjälpte.. (hjälper) Nä ja tycker inte de är värkar, de är mer som ett konstant jävla helvete om ja får säga så.. men avvaktar lite till o ser om de blir ngt o klocka, isåfall ringer ja in.. annars väntar ja tills imorn..
  • needtobreathe

Har börjat få sd nu i samband me konstanta värken, men dom flyter liksom ihop me den smärtan ja redan har.. sjukt svårt o förklara..

• needtobreathe
    acure skrev 2011-03-06 22:28:15 följande:
    Du måste ringa Sofy! Såhär kan du inte ha det. Om inte annat måste de ge dig något så du får sova.
    sugarrush skrev 2011-03-06 22:42:06 följande:
    Sofy, ring till förlossningen!
    Ska prova citodon sa dom, o försöka sova.. ringa in igen senare/imorn om de inte släpper/fortsätter/blir värre.

Så, citodon it is o sen intar jag sängläge me gravidkudden.
  • needtobreathe

Jag kommer inte föda nån Devin än heller.. så äre bara.. o om de händer ngt nytt kommer ja självklart in o berättar, så bli inte oroliga om ni inte hör av mig! :)

• needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-03-06 23:46:10 följande:

7 timmar på barnakuten blev dagens äventyr!

Sjuksköterskan sa "det här låter jättebra", läkaren sa "det var hög tid att ni kom in"... Pratade först med 1177 om Wildas rosslande och eftersom hon inte blivit bättre så tyckte de att vi skulle åka in.

Blev till att inhalera adrenalin två ggr, sen få i sig lite kortison... Läkaren lyssnade på lungorna och därefter blev det att inhalera ventoline två ggr innan vi kunde åka hem. Lungorna är fortfarande påverkade, men då Wilda är skapligt pigg och äter och kissar fick vi åka hem. Blir hon minsta sämre eller inte blir bättre närmaste dagarna ska vi in igen!

Känns skönt att ha fått rosslandet bekräftat, att vi inte skulle avvakta längre!

Sofy: ÅK IN! Så de antingen kan stoppa din förlossning eller hjälpa dig på traven... Det är ju värkar du har och vissa känner ju inte värkar i en minut och sen lite lugnt innan nästa börjar- vissa har ju en och samma värk tills ungen är ute! Hur mår du nu?

Usch, stackars liten!! :( Hur mår hon nu? Hoppas de snart är bättre!! {#emotions_dlg.flower}

Jag mår sådär, sov riktigt kasst inatt, vaknade o hade ont mest hela tiden. Kunde tillslut klocka dom lite o då va de mellan 8-12 min emellan, sen gav de me sig fram mot morgonkvisten. Nu är de bara riktigt vidrig mensvärk igen, fast mycke värre än i fredas som sagt. Ska iväg på husvisning kl 11, får se hur de känns efter.. kanske ringer in igen då, Devin har varit lugnare sen jag fick så ont igår också.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma