Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Odd, vilka underbara pojkar du har! Har storkillen blivit svartsjuk på Vidar något förresten?

Sofy, har du varit inne på koll? Bra att du vilar!

• sugarrush
    Odetta skrev 2011-03-20 10:31:19 följande:
    Sugar:

exempel på en 2-årings koll på sin styrka (här började han klappa fint...tills han kom på att "titta, ööööga" )  

Hahaha, vilken festilig bild! Man förstår verkligen exakt vad det är storkillen håller på mig, pekar ut anatomin på lillebror... Ja, småsyskon brukar bli rätt härdade...   Du har verkligen fantastiskt fina barn Odd, både flickorna och pojkarna. Håller med tidigare talare om att flickorna ser ut att vara otroligt lika dig!

Känner mig på sjukt bra humör nu, har just varit på gymmet och kört spinning en timme (men tog det rätt lugnt), och sedan tog jag lite styrkemaskiner för att träna ryggen lite efteråt. Om jag nu kan så ska jag undvika i det längsta att bli en soffpotatis!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Färnevik: gud vilken liten söt tjej ni har fått.
    Tur att ni har god magkänsla och improviserade med ersättning. Och vad skönt att få vara hemma nu och slippa sjukhuset lite.

Tvåbarnsmamma: han ser så go ut, lille Elias. Ser ut att planera något bus han tänker göra....

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Mamma till W skrev 2011-03-20 21:29:04 följande:
    hur mår trådens gravida kvinnor?
    Jorå. Mår bra. Sjukt trött efter dagens spinningpass och är förvånad över att jag lyckats hålle mig vaken såhär länge -) I övrigt lite molvärk, men jag tror bara det är bebisen som växer och frodas därinne....
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-21 10:44:55 följande:

Igår kom en bild på MIG med haha ja så ser jag ut flickor
    Nu ska jag ta morgon kaffe och sen tänkte jag baka lite bröd till familjen som inte just nu är hemma
    Elias ligger i sin vagn och sover ute och jag sitter här brevid katten som ''förför mig'' haha slickar mig på armen och jag måste klappa honom
    Söta ni är båda två! Du ser ju inte ens trött ut ju, hur lyckas du med detta???
    Och visst ser man att ni är lika!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-03-21 11:33:39 följande:
    Haha äsch, nu får han komma om han vill.. v 36 nu, så de e helt ok! ;)

Joootack, envis galen unge.. men inte så konstigt me oss som föräldrar, va hade man kunnat förvänta sig? ;D Hohoo!
    Jobbigt att du mår så dåligt Sofy.
    Tur att det inte är så långt kvar.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-03-21 12:00:00 följande:
    Just det mitt hB var bra, fattar noll, mitt ferritin är katastrofdåligt på 6 och det är ju järndepåerna i kroppen. Hur kan då hB vara bra om ferretin inte är det? Jag har ett hB på 118 och det är bra för att vara mig för jag brukar ha runt 98-110 ca.
    Jag har tvärtom! Lågt HB (typ 101 eller nåt) och relativt normalt ferritinvärde.
    Jag har alltså normala depåer men kroppen tar inte upp järnet.. typ.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-03-21 18:26:26 följande:
    Usch att må så illa som du gör. Jag mår sämst på förmiddagar runt 10, skitjobbigt och så kan det sitta i tills jag går och lägger mig. Det var nån här som tipsade mig om kall coca-cola med mycket is i och det tar jag till när det är outhärdligt och det hjälper ganska bra faktiskt om jag dricker i små klunkar.
    Vad härligt att mitt coca-cola-tips hjälpte! Det har varit räddningen i många svåra stunder här också.
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-21 18:27:44 följande:
    Jag gick in i vecka 7 idag.. tack.. :O) Är det någon som gått "så kort" som jag :O)
    Grattis Katja! Härligt att du är gravid igen!
    Kankse har de flesta gått några fler veckor än du har, men snart trillar säkert fler in i tråden som har gått lika långt som du, eller kortare. Fast förresten så är det inte så stor skillnad, jag är 7 veckor före dig, inte ens två månaders skillnad!
    Välkommen!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-03-21 20:05:09 följande:
    Hemma efter en halvdag me fika me en kompis, en förbi ma & pa för o hämta skötbordet som pappa målat svart, såå fint! Så nu står det ÄNTLIGEN på plats!!

Däremot.. haft mer rosa flytningar idag.. så nu kanske de e dags o ringa in ändå o kolla me dom!
    Men har du inte varit inne än??? Galning!
    Hur mår Devin därinne, studsar han runt och sparkas fortfarande eller?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Lycka till Sofy!

Och Odd, var härligt att det gick bättre nu, med lyx-nappflaskan (Han har verkligen smak för det goda livet, den där Vidar, kan bli dyrt när han växer upp... )

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma