Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

MelikaH skrev 2011-03-18 14:12:06 följande:
    Inte ens jag minns vilken tråd det var, men dig minns jag Glad 
    Jag är en sån som mest läser, skriver sällan därför minns du nog mig inte så väl :)

Läste mycket innan om det du gått igenom, jag blev gravid i sept förra året men fick MA, hemsk känsla men då kunde jag förstå dig lite bättre i alla fall. Men nu ska vi inte prata om det utan NU är vi gravida och hoppas på det bästa :)

Har du hunnit komma till vecka 12? Mår du bra?
    Okej, då hängde vi nog i samma tråd under september, jag blev gravid för andra gången i augusti, men förlorade det i ett ma som upptäcktes i mitten på september. Jag försökte att minimera snacket om ma i den vanliga BF-tråden, för jag vet att många där inte varit med om det, och det vore synd att skrämma dem i deras graviditet...

Om du vill prata om det och bearbeta det som hänt är det här en superbra tråd, där alla förstår vad man varit med om och kan stötta. Ärligt talat vet jag inte vad skulle gjort utan tjejerna i den här tråden (och den i systertråden, där man väntar på plus). De är bara bäst! Hjärta

Nu har jag kommit ända till 12+5 och det är helt fantastiskt. Trodde aldrig jag skulle komma hit. Jag mår bra, har molvärk och lite svagt illamående men kan inte klaga - jag är så enormt glad över att vara gravid igen!

Hur mår du i din graviditet? Kram!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MelikaH skrev 2011-03-18 14:55:17 följande:
    Skönt att du kommit så långt, denna gången blir det bebis för dig garanterat :)
    Det är värt att må dåligt nu för sen när man väl har lill* i famnen så glömer man bort allt!

Verkligen jätte glad att det går så bra för dig nu. Jag mår också ganska bra, mått illa bara ett par ggr i vecka 7 men inte kännt något mer av det, starkare luktsinne har jag, väldigt ömma bröst, ,molvärk då o då men det värsta för mig är tröttheten! Tar död på en. Jag har inte varit på VUL eller liknande så jag vet inte om lill* mår bra men jag tror o hoppas det för jag har ingen anledning att vara orolig, ingen blödning.
    Ska däremot gå på UL i vecka 12, det erbjuder de här i Kalmar så därför gör jag ingen VUL tänkte jag. 

Kram! 
    Vad skönt att det går framåt! Och vad generöst att de erbjuder UL i vecka 12. Härligt med en milstolpe på vägen!

Min syster ringde precis och gratulerade till graviditeten, hon är den jag berättat för sist av alla i familjen eftersom hon ska föda barn vilken dag som helst. Jag ville inte berätta för henne före KUB-testet OM nu något skulle visat sig vara fel.. Det hade nog varit jättejobbgt för henne om jag fått missfall elller så, eller om det visat sig vara ngt fel på vårt barn, precis innan hon skulle föda ut sitt. 

Jag kopierade den där UL-bilden med bebisens hand på (den håller handen rakt fram, och handen ser nästan knuten ut)  och klistrade den på ett kort. Och så skrev jag under bilden "Här ligger jag och håller tummarna för att min kusin ska titta ut snart! Vi ses i september! P.S.Mamma och Pappa hälsar också"
    Hon blev jätteglad!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MelikaH skrev 2011-03-18 16:14:31 följande:
    Det var smart gjort Glad ja, det kanske inte hade varit bra för henne att höra dåliga nyheter precis innan födseln men nu finns det ju inga dåliga nyheter utan bara bra så det måste ha kännts skönt för henne med :)

Underbart med UL bilder, tänk att en liten växer i oss aaw! 

Vill du ta reda på könet när du väl kan? 
    Nej, jag tycker det är lite kul att gissa, analysera och fundera på det...
    Men vi har rätt många UL framför oss, ett RUL och fyra TUL, så det ärväl inte omöjligt att vi råkar se vad det är. Isåfall gör det inget, men vi kommer inte att fråga efter det eller göra ngt speciellt könsultraljud.

Satt igår och studerade våra KUB-bilder och gissade.. först trodde jag det var en pojke men sedan ångrade jag mig till en flicka..haha...

Ska ni ta reda på könet? 
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Sofy: Du är den envisaste person jag vet. Du är fan mer envis än min sambo och det säger inte lite!!!!

• sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-19 14:23:49 följande:
    jaa sofy åk in å kolla.. :)

en fråga...när börjar man se den riktiga bebis magen? vet att i början kan man få mage av tarmar men har inte haft spec mycket av de. men om jag jämnför magbild från v10+6 å idag (v12+2) tycker jag fått en liten mage nu .. men e de ff tarmarna som spökar?
    MCT79 skrev 2011-03-19 14:33:45 följande:
    Vet att Sugar har börjat fått mage och hon borde vara typ 12+6 idag... men livmodern har ju kommit "upp ur" bäckenet nu så visst borde det kunna synas??
    Själv ser jag ingen skillnad mot 5+0... ;)
    Jag hade fått mage ja, jag fick värsta svullemagen snabbt och såg ut att vara i typ 6:e månaden redan i vecka 8... Men nu har den faktiskt gått ner nu. Både lite tråkigt och lite skönt; det är ju mycket lättare att dölja graviditeten nu. Det här är ju de s.k. spökveckorna, och jag förstår verkligen varför!

Kjaam: Livmodern kan absolut titta fram lite redan nu om du är smal om magen annars. Som MCT säger så kommer den ju fram lite från blygdbenet nu. Kan du känna din livmoder när du ligger på rygg? Jag kände min häromdagen, men nu har den gått och gömt sig igen. Som en hård boll, typ. När du känner den så vet du verkligen att det är den.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Kjaam: det kan absolut vara en bebismage, men det är lite svårt att säga för jag ser inte var din navel är på bilden. Är putet nedanför naveln så är det säkert livmodern som syns!
    En annan sak kjaam: Gud vilken fin tatuering du har! Me like!!!!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Havsklippan: vad underbart med en så mycket större lägenhet! Och vad mysigt att hitta på något bara med killen ikväll. Han blir säkert jätteglad! Hjärta

Vi bor på 60 kvm och har världens minsta kök... lite deprimerande då jag fick lägga ett av mina stora intressen - matlagning och bakning, på hyllan när jag flyttade in hos killen.
    MEN nu håller vi på och lobbar hos hyresvärden för att få lägenheten ovanpå, den är på 160 kvm (egentligen mycket större än vi behöver ) och i två våningar! Håll tummarna, förmodligen får vi besked inom några veckor, och isåfall blir det inflytt i sommar. Hade varit helt perfekt!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Evve81 skrev 2011-03-19 19:59:16 följande:
    Sugar: Jag håller tummarna för att ni får den större lägenheten!

Vi bor ju i hus så vi har mycket plats 120 kvm är boytan men då det är snedtak uppe så är ytan större för man räknar bara där man kan stå upprät
    Åh vad mysigt med hus! *drömmer*. Gissar att ni har egen trädgård då också... härligt!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

...fast sofy har säkert med sig datorn eller mobilen och uppdaterar om hon nu ska stanna kvar över natten.
    Ja, eller så tittade Devin ut helt enkelt, vem vet....!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

MCT, sjuk dröm! Zebraränder,.. hmm gillar han tjejer med klös i?
    Kan du inte beskriva hur vi såg ut i din dröm, så kan vi se om det stämmer?

Är också riktigt orolig för Happi nu. Sofy är säkert på fl, verkade ju som om slemproppen gick igår...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma