Plus igen efter mf/ma
E så lycklig
Njut!
Sugarrush - var har du köpt dina gravidbehåar? Nu köpte jag min behå på en damunderklädesbutik, jag fick bra hjälp och en bra BH, men den är väl inte så anpassad för just graviditet tror jag! Jag var tvungen ta en som var liite för stor så att jag kan växa i den, men man vill ju samtidigt att den ska sitta bra från början.
Jag tippar också på att Sofy är hemma och kämpar.
Puh, mitt bakgrundsillamående och min molvärk har ökat den senaste veckan. Skumt va! Jag går ju in i v.14 i övermorgon!
Mabaja och Sötis, skönt då är jag inte ensam om det.
Man hur sjutton ska man få i sig mat? Överallt står det att man ska äta nyttigt nu, det är ju jättesvårt. BM säger att jag ska äta fisk, men fisk får mig att vilja kräkas!
En lite rolig sak: igår satt jag och surfade och hittade denna sida med tidiga ultraljudsbilder:
http://se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/scans/sexbyultrasoundexpert/
Och så tog jag fram våra ultraljudsbilder från i tisdags, och när jag jämförde med bilderna tyckte jag det såg ut som en tjej... den där lilla bollen har tydligen både pojkar och flickor men den var liksom vinklad neråt, som på flickbilden på webbsidan (bilden till vänster).
Men jag har ju mörkt hår på magen, och det skulle ju vara ett pojk-tecken! (Jag har iofs alltid haft en mörk liten raggarsträng på magen så håren har kanske inte mörknat.. bara att de växer mer nu..) och så hade jag lite feber i vecka 8 då man kunde få feber om man väntade en pojke...