Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Evve81 skrev 2011-03-07 15:19:41 följande:
    Sofy: Låter ju toppen med så många kunniga som kan hjälpa till!
    Jaa, de är skitbra i såna här lägen! ;)
    MCT79 skrev 2011-03-07 15:22:48 följande:
    Himmel vad det har skrivits här idag... vet inte vad jag ska börja ens.... guldfiskminne...

Sofy, kul med huset! Jag tycker absolut ni ska våga lite! Vi la ett bud under utgångspris på det här och fick det. När förra ägarna köpte det var det i ett gräsligt skick så de har gjort ett enormt jobb även om vi sett att en del hade kunnat göras bättre såhär när man har bott ett tag....
    Hus är underbart, men det äter pengar..alltid. Vi brukar skojja och säga att det är husets pengar och vi lånar lite till mat varje månad.. haha!
    Jag är inte den som är den ;) Så jag vågar absolut köra in ett jävligt skambud.. de är verkligen inte värt 1,8 med det renoveringsbehov som behövs. Dom har inte gjort någonting på huset sen dom flyttade in där.. o taket är inte bytt på 48 år (!!!) Pappa hittade dock massa "fel" o brister som han körde över mäklaren me när han snackade, hon försökte o sa att man kunde göra si o så me ex golvbrunnen, pannan (pumpen eller va de nu va..) osv.. men nä, tror pappa kan de liite bättre än henne så hon blev ganska paff o hade inte mycke o säga sen, haha. Bra ändå o ha honom me som är SÅ kunnig, så man inte köper ett hus o sen står man där..

Som sagt, akuta saker är taket som måste bytas omgående, badrummet har en duschkabin nu för de är inte fuktspärrat därinne o så är de bakfall, pannan (pumpen?) är från 63 (!!!) o kanske behöver förnyas liiite.. tilläggsisolering, måla om, fixa kök, rör som är feldragna i kök osvosv.. en hel del men ändå helt klart beboeligt! Man får ju dock slå ut det på ett par år också, man kan ju inte göra allt direkt.. de akuta först, resten får man ta senare..

Hahaha, kan tro de ja ;) Att hus äter pengar alltså.. hur stort bor ni? Om man får fråga så fräckt? :/
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 15:30:05 följande:
    Sofy: ja Ekerö är fint, ligger dock lite för långt bort för min smak, har dock jobbat där! Äldreboendet kullen.... Suck de värsta månaderna i mitt liv!!

Men det är nog skillnad när du kommer där ifrån och underbart med hus när man bildar familj, tänk bara öppna altanen och släppa ut Devin och leka! Skönt för honom att slippa sitta och hacka i asfaleten med spaden, nu kan han ju gräva i en sandlåda!
    Haha vaaa på Kullen!?! När då? Min syssling Rebecka jobbade där mååånga år innan hon bytte till Attendo vid Globen för nått år sen, även Sandra en annan tjej som kommer från Adelsö men som nu bor i Skogås, Sara - en blond tjej, och Aislinn.. Någon du känner igen?

Jag "jobbade" där 1 v för mååånga år sen, kan de varit -06 kanske.. men då var vad hette hon, Kerstin trorjag.. platsansvarig..

HHAHAHA! Ja eller hur.. lite skillnad på balkongen (typ 5 kvm) o tomten 3650 kvm.. ;) Aaaaningens större kanske.. ne men de vore guld! Och som du säger, är man därifrån från början så är man ju van vid avståndet, så de stör mig faktiskt inte.. tror de känns annorlunda o bo där också när man har sitt eget me sin familj, o inte bor hemma..
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-03-07 15:37:10 följande:
    Sofy: Ja husköp är en hel djungel. Nu passade vi på att köpa loss ett radhus från hyresbolaget så då fick vi det lite billigare. :) Så när vi köper nästa hus- ja DÅ blir det till att tänka efter vad man verkligen vill ha.

samtidigt tänker jag "hur får ni tag på ett sånt billigt hus", som ni har tittat på. Innan vi flyttade hit var vi ute i hussvängen och här ute fick man små hus ala 50-60-tal med liten tomt för samma pengar... Och ja mycket renovering... ni får ju enorm tomt och ganska stort hus för samma peng... Är det billigare på Ekerö än Bålsta? =) Visserligen var Håbo tredje dyraste kommunen i hela Sverige för nåt år sen, men ändå! :)
    Hahaha, bra fråga ang billigt hus ;) Priserna på Ekerö är annars SKYHÖGA! Men de här ligger liksom lite off.. inte så centralt om man säger så ;) Ut mot Färentuna.. så en bit ut mao.. annars är de 3-9 mille.. för ett ok hus.. så jag blev gladeligen överraskad! De är typ tomten man betalar för här, den som gör att priset är "högt..", huset i sig är ju som sagt i stort behov av renovering osv men tomten va guld! Men hellre billigare så man kan renovera mer, än dyyyrt o så kan man inte göra så mkt..

Dock enda huset ja sett som är så billigt.. annars går radhusen mer centralt men i mindre attraktivt område på samma peng, o då skiter ja hellre i de.. där vill ja inte bo.. ;D
  • needtobreathe

Ang priser.. min lägenhet jag hade (som vi sålde i september) kostade bara den 1 mille, för 28 kvm!! Helt jävla insane.

• needtobreathe

Hur har era slemmisar sett ut? Alltid som snor eller finns de andra former?

• needtobreathe
    maria204 skrev 2011-03-07 18:54:52 följande:
    Som en blåmanet i färg och konsistens. Klibbig.
    Blåmanet? Hahaha, dum fråga men vadå, vilken färg hade den då? ;p Klibbig som ÄL flytning eller krämig/kletig?
  • needtobreathe
    maria204 skrev 2011-03-07 19:02:02 följande:
    Ha ha ha... Vilket härligt diskussionsämne! Det ska ju vara familjeliv för att man ska berätta sådana här detaljer om sitt underliv...
    Hahaha de är ju helt fantastiskt! ;)
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 19:20:11 följande:
    Sofy; lite äckelvarning först! Kunde inte låta bli att googla... Men testa googla-bilder slempropp så finns det några grisiga saker att titta på... Antar att du inte är en av dom som drar sig för att kolla
    Hahaha åh tack! Tänkte inte så långt ;) Ska prova!

Nä ja e inte äckelmagad alls.. ;)
  • needtobreathe

Jag är här..

BM besök v 34;

SF mått; 31
    Hjärtslag; 151 slag/min
    Hb; 133 (!!!!) HAHAHA! Jag tog mina fexim tabletter typ 5-6 dgr, o de steg från 112-133.. eh?! Jaja :)

Så trött på min BM, jobbiga människa. Men jaja, 2 ggr kvar bara! :)

• needtobreathe
    acure skrev 2011-03-08 13:09:16 följande:
    Fina siffror Sofy! De säger ju att Hb-värdet brukar stabilisera sig mot slutet så det kanske inte är helt tokigt även om jag förstår din förvåning. Mitt steg från 103 till 126 på en vecka och då hade jag slarvat och tagit 1 tablett var tredje dag ungefär. Nu tänker jag inte ta några fler för jag mår så j-vla illa av dem och jag vill inte må illa om förlossningen drar igång.

Skönt att du slipper din BM snart. Så trist att du inte känner något förtroende för henne, hon borde byta jobb!
    Jaa, de kanske är så ;) Men de roliga var att hon egentligen inte ville ta de provet idag för "de hade inte hunnit gå upp än ändå.." Hahaha!! Tji fick hon. Döm av hennes förvåning då ;D

nä hon e inge rolig alls, min man gillar henne inte heller.. men som sagt, 2 ggr kvar så bara bita ihop o göra de man ska där, ingen idé o prata me henne om något, suck.

Tråkigt att värkarna la av, men kanske snart då ;) Hoppas!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma