Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Härligt Sugar!! ;) Grattis! Och klaart de blir bebis nu! :D

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-11 19:46:46 följande:
    Grattis färnevik! Underbart att det gick så bra för er!

Även min lille Charlie är här, kom 00.15 inatt men vill inte skriva om förlossningen förens pinklove fått sin skatt! Gick inte riktigt som planetat men nu mår hela familjen bra med tanke på omständigheterna!

Tänkte ni kanske vil gissa på längd och vikt såhär i väntan på förlossningsberättelsen!?

Nu är det din tur att föda pinklove!!! Håller tummarna på att det inte är alls långt bort för dig!
    Men GRATTIS vännen!! :D Och Charlie.. vilket fint namn ;) Hmm.. 4165 och 53 lång! Gick det bra?

Och FÄRNEVIK GRAAATTIS!!! Superwomen! :D
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-11 20:15:12 följande:
    Måste få gnälla lite mitt bland all lycka här inne och samtidigt fråga om detta är normalt:

När jag ligger eller sitter ner trycker det på massor åt alla håll. jag får jättesvår att andas och det känns som hela ansiktet är ansträngt och rött (som om jag skulle ta i massor). När jag försöker vända mig om känns det som jag ska tappa andan och lite så känns det nu också när jag sitter framför datorn. Jag får liksom sträcka ut kroppen för att  få ens lite luft, är detta normalt? Kan det skada bebis på ngt sätt?
    Helt normalt. när du ligger ner trycker allt på aortan, ja blir yr, svårt o andas, kallsvettig, illamående.. om ja ligger ner på rygg.. om ja sitter ner o inte har något stöd eller sitter helt upprätt så gör de skitont över lungorna.. väntersidan funkar typ bäst nu, ibland inte ens de..
  • needtobreathe
    Smålands; Kram till er allihop! Hoppas han snart blir piggare!

Pinklove; Fortsätter heja på dig härifrån! Snart borde de verkligen va dags! :)

Färnevik; Skönt att det går så bra! =)

Har inte o hinner inte läsa ikapp just nu, återkommer senare! :)
  • needtobreathe

Här är jag.. mår skit! Får inte behålla ngn mat nuförtiden alls.. idag åt ja en potatis o en bit oxrullad, de kom upp direkt, + en heel del mer. Igår en bit kyckling o nåra pommes, även de kom upp.. helt värdelöst!

• needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-03-13 20:36:49 följande:
    Men sofy är det inte läge att ringa och få lite hjälp? Du kommer ju vara helt slut både mentalt och fysiskt om du inte får behålla nått??
    Joo, avvaktar tills imorn trorjag.. börjar bli jobbigt nu, varit såhär sen i tisdags.. blä! :( Men ska maila dig först, inom 1 tim o sen ska ja sova! :)
  • needtobreathe
    Färnevik;

Vilka sötnosar!! Åååh! Sugen man blir nu ;)

Sötfilur,

Haha nejdu.. ingen bebis! :)
  • needtobreathe
    Evve81 skrev 2011-03-15 05:39:03 följande:
    Nu har jag en fråga som knappast någon hinner svara på innan jag åker på jobbet..... I natt när jag var på toa var det 2 mörka prickar i trósskyddet. Inget mer på nåt papper eller så utan bara dessa 2 små prickarna. Nu är jag såklart livrädd att nåt har hänt......... Ska absolut ringa min bm sedan tror jag även om jag antar att det inte är någon fara om det inte kommer mer........ Ska man liksom aldrig få vara lugn och njuta?! Nu är ju detta dessutom officiellt på jobbet också även bland eleverna då jag jobbar på en skola
    Två mörka prickar?! Det är säkerligen ingenting alls! Men ring din BM du om det känns lugnare för själen! :)

Och ha en bra dag på jobbet! {#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe

GRATTIS Pinklove till er dotter!! Hoppas allt gått bra! Njuuuuut! ;)

{#emotions_dlg.flower}

• needtobreathe
    Sötfilur;

En del samlar ju vätska på slutet ;) Jag har dock inte drabbats än, hoho! Nä men huvudvärk, vätska + högt bt kan va tecken på preeklampsi men annars är de ingen fara! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma